Vad gör vi? del 2 - Kids Edition

Status
Stängd för vidare inlägg.
Mina barn har kommit i kiss- och bajsåldern, de kan fortfarande inte säga så värst många ord men just nu är det roligaste som finns att den ena skriker KISS KISS KISS och den andra svarar NEJ BAJS BAJS BAJS och sen ska det tittas i blöjor och konstateras vad det är i. Vid middagen står de på sina stolar och pekar på olika möbler och ropar Kiss ä där! Och bajs ä där! Häromkvällen när jag nattade låg H och viskade ”bajs bajs bajs bajs” för sig själv medan han fnittrade 😂.
 
Lilla E var nöjd med sin nya fingerfärg, jag var mindre nöjd även om den var lätt att tvätta bort :laugh:
 

Bifogade filer

  • 20230330_102445.jpg
    20230330_102445.jpg
    235,2 KB · Visningar: 56
Mina barn har kommit i kiss- och bajsåldern, de kan fortfarande inte säga så värst många ord men just nu är det roligaste som finns att den ena skriker KISS KISS KISS och den andra svarar NEJ BAJS BAJS BAJS och sen ska det tittas i blöjor och konstateras vad det är i. Vid middagen står de på sina stolar och pekar på olika möbler och ropar Kiss ä där! Och bajs ä där! Häromkvällen när jag nattade låg H och viskade ”bajs bajs bajs bajs” för sig själv medan han fnittrade 😂.

Ebba är kvar i att säga "Där!" som en repig gammal vinylskiva. Jag tror vi är uppe i 3 månader nu 😅 Det kan betyda "titta där", "jag vill ha det där", "vad är det där" eller "här!" men det är alltid samma lilla pekfinger och ett ivrigt "Där!". Här om natten vaknade jag av ett dovt "Dääääääääär..." bakom mig och tänkte att herregud, har jag missat att hon är vaken? Nej, sov som en stock och pratade i sömnen. En annan natt vaknade hon ledsen och gnydde, snyftade och pep fram ett "Dä-hä-hä-hä-äääääääääär...".

En kan ju undra när vi någonsin kommer få höra något annat 😅
 
Vabbar barnet som har en liten varböld under foten. Han har svårt att gå eftersom det gör så ont, men idag börjar det bli bättre så vi har varit iväg på stan en sväng.
Köpte en leksak och åt lunch.
Till och med sovit en sväng (fyfan vad skönt!) när vi kom hem igen (ja, jag då, grabben såg på youtube).
 
Ebba är kvar i att säga "Där!" som en repig gammal vinylskiva. Jag tror vi är uppe i 3 månader nu 😅 Det kan betyda "titta där", "jag vill ha det där", "vad är det där" eller "här!" men det är alltid samma lilla pekfinger och ett ivrigt "Där!". Här om natten vaknade jag av ett dovt "Dääääääääär..." bakom mig och tänkte att herregud, har jag missat att hon är vaken? Nej, sov som en stock och pratade i sömnen. En annan natt vaknade hon ledsen och gnydde, snyftade och pep fram ett "Dä-hä-hä-hä-äääääääääär...".

En kan ju undra när vi någonsin kommer få höra något annat 😅
Haha, det är så härligt när de pratar i sömnen, undrar vad hon drömde 😅. Vi hade samma med ordet titta, kunde vakna mitt i natten av att Sixten skrek TITTA!!!! helt exalterad i sömnen 😂
 
Dottern har hittat ett program på svt med en kille som ritar allt möjligt. Hon älskar att rita och måla så det är ett perfekt program för henne. Hatch heter det, väldigt lugnt och trevligt program.
 
Ebba är kvar i att säga "Där!" som en repig gammal vinylskiva. Jag tror vi är uppe i 3 månader nu 😅 Det kan betyda "titta där", "jag vill ha det där", "vad är det där" eller "här!" men det är alltid samma lilla pekfinger och ett ivrigt "Där!". Här om natten vaknade jag av ett dovt "Dääääääääär..." bakom mig och tänkte att herregud, har jag missat att hon är vaken? Nej, sov som en stock och pratade i sömnen. En annan natt vaknade hon ledsen och gnydde, snyftade och pep fram ett "Dä-hä-hä-hä-äääääääääär...".

En kan ju undra när vi någonsin kommer få höra något annat 😅

Jag kallar det ofta för en dålig version av gäster med gester - om du sett det? För ett ord kan betyda så himla mycket annat
 
Verkligen. Man får chansa sig fram. Ville du ha muggen? Nehe. Pekar du på trädet? Nehe. Det där? Ja det är.. taket tror jag? Bestämd som hon är blir hon också skitsur när man har fel 😅
Haha, åh jag vet, då skriker de DÄÄÄÄÄÄÄÄR!!!! argt 😅. Nu har jag börjat be dem att gå och visa vad de menar, det underlättar i allafall lite. Igår vid middagen frågade jag dem vad de tyckte att vi skulle ha för färg på våra köksluckor och då klev S resolut ner från stolen, försvann iväg och kom tillbaka med en brun färgpenna han letat upp i ett annat rum och triumferande höll upp. Man får ge honom att han anstränger sig för att slippa prata 😅.
 
Lite lätt irriterad på morgonen. Vi får egentligen inte ha kvar barnvagn över natten på vår fsk eftersom de inte har plats, men sen har vi kommit överens med dem om att det är ok med vår vagn eftersom de vill kunna använda den till dottern på utflykter (då hon inte går än). Dvs de vill ha den i verksamheten så de gör ett undantag.
Överenskommelsen är att de ska ta in den över natten, men nu har vi vid två tillfällen sett att det missats och den blivit kvar ute. Självklart kan man glömma men problemet är ju att de antagligen inte tänkt ersätta vagnen om de glömmer ta in och den sen blir förstörd eller stulen så det finns egentligen inte utrymme att man missar. Och som vanligt blir personalen mest defensiv när man tar upp problemet och ansvarsfrågan 🙄
 
Lite lätt irriterad på morgonen. Vi får egentligen inte ha kvar barnvagn över natten på vår fsk eftersom de inte har plats, men sen har vi kommit överens med dem om att det är ok med vår vagn eftersom de vill kunna använda den till dottern på utflykter (då hon inte går än). Dvs de vill ha den i verksamheten så de gör ett undantag.
Överenskommelsen är att de ska ta in den över natten, men nu har vi vid två tillfällen sett att det missats och den blivit kvar ute. Självklart kan man glömma men problemet är ju att de antagligen inte tänkt ersätta vagnen om de glömmer ta in och den sen blir förstörd eller stulen så det finns egentligen inte utrymme att man missar. Och som vanligt blir personalen mest defensiv när man tar upp problemet och ansvarsfrågan 🙄

Men borde inte förskolan ha en egen vagn för utflykter oavsett? Även om de andra barnen går så lär det ju vara en och annan ettåring som inte alltid orkar gå hela vägen på en utflykt? Det är väl väldigt vanligt att förskolor har tex dubbelsulkys för det ändamålet.
 
Men borde inte förskolan ha en egen vagn för utflykter oavsett? Även om de andra barnen går så lär det ju vara en och annan ettåring som inte alltid orkar gå hela vägen på en utflykt? Det är väl väldigt vanligt att förskolor har tex dubbelsulkys för det ändamålet.
Jo de har egna men frågade om de fick använda vår till vår dotter, (hon är den enda på avdelningen som inte kan gå än även om det finns fler små) Skälet var att de tyckte den är bra att köra nu på vintern+ att dottern känner sig trygg och trivs i den. Sen vet de ju att vi frågat om att ha kvar den på natten ( för att vi vill kunna lämna barnen med cykel istället för bil) och erbjöd en kompromiss. Och det är ju jättebra! Men det fungerar inte om de slarvar med förvaringen.
 
Jo de har egna men frågade om de fick använda vår till vår dotter, (hon är den enda på avdelningen som inte kan gå än även om det finns fler små) Skälet var att de tyckte den är bra att köra nu på vintern+ att dottern känner sig trygg och trivs i den. Sen vet de ju att vi frågat om att ha kvar den på natten ( för att vi vill kunna lämna barnen med cykel istället för bil) och erbjöd en kompromiss. Och det är ju jättebra! Men det fungerar inte om de slarvar med förvaringen.

Fattar! Ja då tycker man ju verkligen att de borde vara noga med förvaringen när det är på deras initiativ också.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Vi fortsätter väl här, då andra tråden nåt över 2000 inlägg. Själv ligger jag bredvid yngsta och väntar på att hon ska somna nån gång.
78 79 80
Svar
1 586
· Visningar
83 843
Övr. Barn Jag blir tokig. Jag skrev ju i början av sommaren att vi hade löss, vi är fortfarande inte av med dom. Under tva perioder i sommar har...
Svar
16
· Visningar
1 347
Senast: turbofling
·
Småbarn Vad har ni för säng till era 4-5 åringar? Vi vill kunna ligga bredvid och sova där så juniorsäng går bort. Hade tänkt ställa en 105...
2
Svar
20
· Visningar
1 218
Senast: Praefatio
·
Småbarn Det här med talet. Hur kan det vara så olika? Vår första bubblade 3-ords meningar vid 18 månader. Vår andra fyller snart 2 år och har...
2
Svar
24
· Visningar
1 820
Senast: Mirtai
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp