Bukefalos 28 år!

Vad gör vi? Del CIX

Härlig första advent! En härlig skrittur med julluva och bjällror på hästen, så mysigt 😍. Sen en mysig kväll med god middag och bakning av lussekatter här hemma hos mig och sambon med mamma, brorsan och hans sambo och min brorson 😍. Snart dags för årets första julskinkesmörgås med julvört och nybakad lussekatt med mjölk och så se Solsidan 😊.
 
Love actually på trean. Älskar den filmen. Helt menlös och ändå så underbar. Den gör mig glad och just nu har jag kaos så den kom verkligen lägligt. Rött vin och linschips gör ju inte saken sämre :D

Love actually här också! Har brukat konstatera att "alla" ser den flera gånger varje december, och jag har knappt haft en fungerande tv men som mest med ettan, tvåan och fyran. Och där brukade den inte visas fullt så ofta. Men visst, ett par tre gånger har jag nog hunnit fånga den. En film med BÅDE Colin Firth :love: och Liam Neeson :love: kan liksom per definition inte misslyckas. Och nu jävlar har jag fler kanaler än jag kan hålla reda på så nu ska den nog bli tradition här också.
 
Love actually här också! Har brukat konstatera att "alla" ser den flera gånger varje december, och jag har knappt haft en fungerande tv men som mest med ettan, tvåan och fyran. Och där brukade den inte visas fullt så ofta. Men visst, ett par tre gånger har jag nog hunnit fånga den. En film med BÅDE Colin Firth :love: och Liam Neeson :love: kan liksom per definition inte misslyckas. Och nu jävlar har jag fler kanaler än jag kan hålla reda på så nu ska den nog bli tradition här också.

Colin 😍🥰
Det gör ju inget att Hugh Grant är med heller...

En sån där film som man kan se hur många gånger som helst utan att tröttna.
 
Ska bara se klart på skidskyttet innan jag ska sova. Imorgon ska jag vara klienthandläggare så jag har halvfria arbetstider :D Tänkte ändå börja hyfsat tidigt, ca 7.15 eller så.
 
Jag har jobbat som en tok hela helgen. 10 timmar igår och idag (igår) från kl. 06.00 fram till nu med paus för hundpromenad, lunch och middag. Nu måste jag försöka somna.
 
:heart Jag har fått blivit arg för att de inte ska boka in mig på mellanstadiet, jag har ställt upp några gånger när det har varit kris och då har några bokare tagit föregivet att det går bra att boka in mig där. Men nix, den går inte, jag har sagt högstadiet eller inte alls, passar det inte kan jag vicka någon annanstans. :sneaky:
Ja jag hoppas verkligen inte att det ska gå så långt. Har känt mig trygg på skolan och har blivit erbjuden en tjänst där, som jag överväger att ta. Men börjar det skära sig redan nu så kommer jag dra öronen åt mig.
 
Ja jag hoppas verkligen inte att det ska gå så långt. Har känt mig trygg på skolan och har blivit erbjuden en tjänst där, som jag överväger att ta. Men börjar det skära sig redan nu så kommer jag dra öronen åt mig.
Är det skolan som bokar eller extern bokning? Hos oss är det extern bokning och den styr inte skolan över alls. Vid några tillfällen har skolan eller rättare sagt enskild lärare bokat in mig efter att ha pratat med mig men det måste gå igenom den externa bokaren.
 
Är det skolan som bokar eller extern bokning? Hos oss är det extern bokning och den styr inte skolan över alls. Vid några tillfällen har skolan eller rättare sagt enskild lärare bokat in mig efter att ha pratat med mig men det måste gå igenom den externa bokaren.
Det är admin på skolan som bokar, en person som jag träffar varje gång jag vickar och tycker mig ha bra kontakt med. Det är även hon, jag och rektorn som haft en dialog kring hur mycket/vad jag klarar av. Hittills har de varit väldigt måna om att jag ska få en bra start osv (har fått mycket bättre bemötande på en helt ny skola, som vikarie, än på skolan där jag jobbat som lärare i tre år..). Så jag hoppas verkligen att det bara har blivit en glitch i huvudet på admin - som har det stressigt, hon med.
 
Så var det måndag igen.... MEN det är redan den 2/12..... Den 20/12 går jag på semester fram tills den 7/1 - det är ju inte alls länge till egentligen :bump: !!!
(Så nu blev jag lite småstressad över vad jag måste hinna med på jobbet innan dess.... ;) )
 
Det är admin på skolan som bokar, en person som jag träffar varje gång jag vickar och tycker mig ha bra kontakt med. Det är även hon, jag och rektorn som haft en dialog kring hur mycket/vad jag klarar av. Hittills har de varit väldigt måna om att jag ska få en bra start osv (har fått mycket bättre bemötande på en helt ny skola, som vikarie, än på skolan där jag jobbat som lärare i tre år..). Så jag hoppas verkligen att det bara har blivit en glitch i huvudet på admin - som har det stressigt, hon med.
Jag hoppar in som samordnare ibland och det är riktigt stressigt och ibland blir det fel. Så det kan säkert vara en miss bara.
 
Jag hoppar in som samordnare ibland och det är riktigt stressigt och ibland blir det fel. Så det kan säkert vara en miss bara.
Ja jag tror också det. Har pratat in ett meddelande telefonsvararen nu och bett henne ringa upp direkt när hon kommer in. Det kommer ju lösa sig.
Kommer frånsäga mig att ta en annan bokning idag, om det erbjuds. Tyvärr så har den här missen påverkat min stress och ångest mer än jag innan trott, så idag behöver jag återhämta mig. Eventuellt även imorgon. Det känns trist med ett bakslag nu när jag kommit igång så bra.

Jag skulle säkert kunna pusha mig till att jobba idag och imorgon - skulle säkert klara att vicka i 6an också om jag blev tvungen. Men försöker sätta mig själv i första rummet. Min psykolog hade varit stolt!
 

Liknande trådar

Samhälle Vad gör ni personligen för att minska ert beroende av importerad eller miljöfarlig energi? Min plan är att klara mig främst på...
2 3
Svar
40
· Visningar
1 680
Senast: manda
·
Hemmet Är det någon som har erfarenhet av gasolkamin och vill berätta om hur det funkar? Eller etanolkamin? Eller annat alternativ som inte är...
2
Svar
29
· Visningar
1 382
Senast: farin
·
Kläder & Bli fin Jag har något kryp som tuggar på mina yllekläder. Om det är mal eller pälsänger vet jag inte. Nu hade tydligen sambon drabbats också, en...
Svar
16
· Visningar
1 159
Senast: Stergo
·
Hemmet Ja nu är det så att jag ska ärva sommarstugan, den är från 1955 och 60kvm boendeyta. Har öppen spis i källaren och "uppe". Den sitter...
2
Svar
20
· Visningar
1 157
Senast: Nepenthe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp