Vad gör vi? Del CIX

Det är admin på skolan som bokar, en person som jag träffar varje gång jag vickar och tycker mig ha bra kontakt med. Det är även hon, jag och rektorn som haft en dialog kring hur mycket/vad jag klarar av. Hittills har de varit väldigt måna om att jag ska få en bra start osv (har fått mycket bättre bemötande på en helt ny skola, som vikarie, än på skolan där jag jobbat som lärare i tre år..). Så jag hoppas verkligen att det bara har blivit en glitch i huvudet på admin - som har det stressigt, hon med.
❤ Det kan ju till och med vara så att admin är sjuk och någon annan har fått hoppa in och försökt fixa vikarier och tagit första bästa. Det löser sig och du gör rätt i att prioritera dig själv först!
 
Strax framme på jobbet. Insett att kvinspen nog har semester idag så jag får hålla i morgonmötet :cautious:
Nåja, förhoppningsvis kan jag ha lunch samtidigt som 25-åringen och dessutom hoppas jag kunna gå hem senast 16.
 
Är på skolan i god tid. Tenta. Barnet hemma med feber (med pappan) så jag kunde smita tidigt. Eller barnet hade ingen feber på morgonen men 38.5 inatt och andades som han gör när han har feber (det var därför jag vaknade) så lika bra att han är hemma idag till att börja med. Lär vara pigg som en spigg 😂
 
Jag har precis upptäckt varför jag har fått så dålig respons på vissa mejl. 🙈 Jag har ny dator och jobbmejlen är lite svårnavigerad, så när jag har besvarat mejl i längre konversationer så har jag utan att jag märkt det besvarat mig själv - med resultatet att jag nu har hittat massor av inkommande mejl från mig till mig själv.
 
Blev avbokad från 6an men admin ringde inte upp mig, som jag bad om i mitt meddelande. Så blev direkt bokad på lågstadiet. Ringde upp och sa som det var att jag inte kan jobba alls idag. Började typ böla för kände mig som en usel person inte ställer upp (nejdå, jag har inte alls Duktig-flicka-syndrom..). Admin fick dåligt samvete, så då fick jag dåligt samvete för att jag sagt som det var = vilken soppa!

Nu känns det dock bättre! Jag har varit ärlig och stått upp för mig själv. Inte för att jag behövde stå upp så mycket då admin hade stor förståelse, men ändå. Om en timme ska jag träffa rektor och diskutera tjänsten de vill ha in mig på, sen ska jag bara julpynta och ta hand om blommor idag!
 
@GardenAngel fick också dåligt samvete idag när jag pratade med vår samordnare. Vad ska man göra? Jag hade lagt in att jag kunde jobba 07.45-12 pga utsläpp i stallet och massagetid 12.45. Då kan jag inte tacka ja till 07.15-13. Sa att jag kunde 8-12 men det dög tydligen inte utan då väljer de att de får gå kort på en annan avdelning 🤷🏻‍♀️
 
@GardenAngel fick också dåligt samvete idag när jag pratade med vår samordnare. Vad ska man göra? Jag hade lagt in att jag kunde jobba 07.45-12 pga utsläpp i stallet och massagetid 12.45. Då kan jag inte tacka ja till 07.15-13. Sa att jag kunde 8-12 men det dög tydligen inte utan då väljer de att de får gå kort på en annan avdelning 🤷🏻‍♀️
Så dumt! Men man kan ju inte göra andras jobb åt dom tyvärr.
 
Har bokat tid med min psykolog imorgon bitti. Har inte träffat henne på 3 månader då vi bestämt oss för att avvakta med KBTn till jag börjat jobba = har något att jobba med och kunna kartlägga. Har försökt kartlägga situatuoner innan men allt har gått så lugnt och bra att det inte har varit mycket att analysera. Men nu finns det något att jobba med! :angel: Vet ju förvisso att ångesten/stressen kommer från att jag är kontrollentusiast och min självkänsla är beroende av att andra tycker jag är dukig.. men ändå något.
 
Hoppla. vakna med spänningsskallevärk o magkatarr som är värre. 6-dagarsveckan känns oöverstiglig. Ringde previa. Hon ville sjukskriva mig en vecka pga stressen på jobbet (det var ju underbemannat i veckan två dagar igen och stress); hon tycker jag bara ska vara hemma och njuta av den bästa medicin som finns; djuren ❤.
 
Jag rationaliserade bort ett möte idag för att kunna jobba hemma med tentarättning. Skönt att kunna spara tre timmars restid och dessutom behövde jag sovmorgon efter helgens jobbmaraton.

Även hundarna är glada över att vara hemma så att de kan ligga under en filt framför brasan.

FF249D94-80FA-4343-ACE8-75A3432327BE.jpeg
 
Detta:
C10BE91E-7E7E-4BC1-8047-55FD91C10AD3.png

+ 3km kö känns inte som några optimala förutsättningarna för att komma i tid... :cautious:

Känner dock med de drabbade och hoppas att de hade änglavakt. Så länge dem klarar sig är det det viktigaste, så klart!
 
Är på dåligt humör idag. Flera saker som MÅSTE bli färdiga idag och jag kommer inte hinna allt så några grejer får jag skjuta upp till imorgon.
Det kommer bli sena kvällar denna vecka.
Fantastiskt också att bläckpatronen tog slut igår. Har dubbletter av alla utom just den tydligen.
Och sen känner jag mig stressad att det redan är december när vissa ”novembergöremål” inte är färdiga.
Dvs har dels kvar dessa plus allt som måste hinnas med i december.
Vill försöka undvika att behöva sitta på kontoret när hästarna får sin julledighetsvecka/veckor men hinner jag inte nu den närmaste tiden kommer det vara ett berg av sådant lagom till julen.
 
Detta:
Visa bifogad fil 40875
+ 3km kö känns inte som några optimala förutsättningarna för att komma i tid... :cautious:

Känner dock med de drabbade och hoppas att de hade änglavakt. Så länge dem klarar sig är det det viktigaste, så klart!
Det gick väldigt smidigt, även förbi där olyckan varit! Måste varit appen som släpade efter, för trafiken flöt på som vanligt och jag ser ut att komma fram i tid nu :up:
 

Liknande trådar

Samhälle Vad gör ni personligen för att minska ert beroende av importerad eller miljöfarlig energi? Min plan är att klara mig främst på...
2 3
Svar
40
· Visningar
1 618
Senast: manda
·
Hemmet Är det någon som har erfarenhet av gasolkamin och vill berätta om hur det funkar? Eller etanolkamin? Eller annat alternativ som inte är...
2
Svar
29
· Visningar
1 344
Senast: farin
·
Kläder & Bli fin Jag har något kryp som tuggar på mina yllekläder. Om det är mal eller pälsänger vet jag inte. Nu hade tydligen sambon drabbats också, en...
Svar
16
· Visningar
1 149
Senast: Stergo
·
Hemmet Ja nu är det så att jag ska ärva sommarstugan, den är från 1955 och 60kvm boendeyta. Har öppen spis i källaren och "uppe". Den sitter...
2
Svar
20
· Visningar
1 149
Senast: Nepenthe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp