Vad gör vi? Del CIX

Fick sms från en kille jag messade med för länge sen (som bekanta, han hade flickvän).
Han slutade höra av sig så jag raderade numrena. Plötsligt messar han. :confused: Vet inte vad jag ska säga/göra. Jag hade lagt det bakom mig.
 
Fick sms från en kille jag messade med för länge sen (som bekanta, han hade flickvän).
Han slutade höra av sig så jag raderade numrena. Plötsligt messar han. :confused: Vet inte vad jag ska säga/göra. Jag hade lagt det bakom mig.
Jag förstår inte?

en bekant vill återuppta vänskapen. Vad finns det för tveksamheter i det?
Varför hade du "lagt det bakom dig"? Var han nte någon bra vän?
 
Alltså, det är jättesvårt att komma in i vanliga jobbet igen efter en hel vecka på Friends arena under tak mockandes dyngvått spån 8h/dag och allmänt stallarbete och hästerier.
Vad gör jag här? Är det så solen och himlen ser ut? Vad har hänt i världen? Kan man verkligen sova så länge på morgonen som till 6? Vad är mina arbetsuppgifter? Vad händer? :confused::D Sitter här och försöker reda ut alla frågetecken.
 
Dags att knalla till affärn och handla det sista för kvällens kompis-fika 😊.
 

Bifogade filer

  • 20191202_114309.jpg
    20191202_114309.jpg
    287,1 KB · Visningar: 19
rv
Åh så
underbart
med solen som glittrar i snön 😍. Så här skulle det vara ända fram till jul 🥰.
öst men ändå spännande! att efter i flera år bara varit på golvet vill chefen nu att jag ska börja tesa för att hon får så mkt klagomål kring teserna. men börjar lite hemligt sa jag då jag inte vill få problem med två av planerarna som tyvärr är knepiga.
 
Jag fick precis ett mejl från en person som ville bli avregistrerad ”från kursen”, men utan någon ledtråd om vilken kurs som avses.

Ibland undrar jag om det är en vanlig föreställning att lärare på universitetet har endast en arbetsuppgift - att undervisa på deras kurs. :idea:
Va? Är ni inte till enbart för en enskild kurs? Och en del elever verkar även tro att lärarna är skyldiga att lägga 20 h i veckan på varje elev. ;) Jag blir helt matt på hur mycket en del av mina klasskamrater mejlar läraren, jag tänker oftast att det får jag fråga nästa gång vi träffas. Det är vid några tillfällen jag har mejlat när det har varit väldigt oklart med något. I stort sett alla gånger jag har mejlat så har det inneburit att läraren har lagt upp ett anslag eller mejlat ut till hela klassen för att det har varit något som är helt galet. :D
 
Värmde på min goda matlåda från igår, lammfärsköttbullar, riktigt potatismos, trattkantarellsås och karamelliserad lök. Såg så mycket fram emot att äta den, men se jag fick visst bara halva för min kräsna bebis och ännu kräsnare hund tyckte visst också att det var gott... :cautious:
 
Va? Är ni inte till enbart för en enskild kurs? Och en del elever verkar även tro att lärarna är skyldiga att lägga 20 h i veckan på varje elev. ;) Jag blir helt matt på hur mycket en del av mina klasskamrater mejlar läraren, jag tänker oftast att det får jag fråga nästa gång vi träffas. Det är vid några tillfällen jag har mejlat när det har varit väldigt oklart med något. I stort sett alla gånger jag har mejlat så har det inneburit att läraren har lagt upp ett anslag eller mejlat ut till hela klassen för att det har varit något som är helt galet. :D
Haha det förväntas att man på lågstadiet också kan avvara 20 timmar per elev
Fast vi undervisar bara 19,5 timmar haha
 
Har gjort dagens stora ansträning och belönar mig med att slappa i soffan. Plockade ur och i diskmaskinen och startade en tvättmaskin, det får räcka för idag. Har städat som en tok i flera dagar och knappt sovit i natt så tycker jag förtjänar en lugn dag.
 
Kaos på jobbet sedan en timme efter lunch. Verkligen KAOS och vi är underbemannade och det är långa köer med folk jag inte kan hjälpa. Jag ska dra iväg om en halvtimme och lämnar då en ny kille helt solo, han kommer tvingas sköta allt kaos själv i en och en halv timme. Jag känner mig otillräckligt, taskig, arg och elak på samma gång.
Jag är så vansinnigt trött på underbemanning att jag vill skrika rakt ut. :arghh:
 
Kaos på jobbet sedan en timme efter lunch. Verkligen KAOS och vi är underbemannade och det är långa köer med folk jag inte kan hjälpa. Jag ska dra iväg om en halvtimme och lämnar då en ny kille helt solo, han kommer tvingas sköta allt kaos själv i en och en halv timme. Jag känner mig otillräckligt, taskig, arg och elak på samma gång.
Jag är så vansinnigt trött på underbemanning att jag vill skrika rakt ut. :arghh:

Jo du vi är flera 😥.
 

Liknande trådar

Samhälle Vad gör ni personligen för att minska ert beroende av importerad eller miljöfarlig energi? Min plan är att klara mig främst på...
2 3
Svar
40
· Visningar
1 567
Senast: manda
·
Hemmet Är det någon som har erfarenhet av gasolkamin och vill berätta om hur det funkar? Eller etanolkamin? Eller annat alternativ som inte är...
2
Svar
29
· Visningar
1 311
Senast: farin
·
Kläder & Bli fin Jag har något kryp som tuggar på mina yllekläder. Om det är mal eller pälsänger vet jag inte. Nu hade tydligen sambon drabbats också, en...
Svar
16
· Visningar
1 132
Senast: Stergo
·
Hemmet Ja nu är det så att jag ska ärva sommarstugan, den är från 1955 och 60kvm boendeyta. Har öppen spis i källaren och "uppe". Den sitter...
2
Svar
20
· Visningar
1 123
Senast: Nepenthe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Det här med klädsel
  • Köpa hus
  • Fågelskit på fönster + på balkong

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp