Vad gör vi? Del CLIV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Om man ska skicka bluff-sms och försöka lura av folk pengar kanske man iaf liiiite bör anstränga sig att skriva på ett sätt som ev kan vara från tex posten. Men kan ju iaf försöka få till någon som liknar korrekt meningsbyggnad.
Vem öppnar följande länk liksom? 🤷‍♀️🤦‍♀️
DA640708-A28F-401A-BB44-606CAEF66342.jpeg
 
Jag har skurat altanen från tall- och ekologen och ska nu ut och paddla. Det blåser dock utav bara sjutton.
Sjukt mycket ekologer i luften här med!!! :D Måste bokstavligen skölja pollenet av skörden från balkongen de senaste dagarna.


I övrigt nöjde jag mig med att från balkongen konstatera att det är alldeles för mycket folk i rörelse för att orka ge mig ut i det där och varierar mellan balkongen och soffan istället. Det kom ett skitnöjt barn med stooor enhörningsballong. Alla som går förbi äter sockervadd eller munkar. Ett barn var utklätt till tyrannosaurus rex med ytterst seriös outfit.
 
Varit på långpromenad, legat några timmar på en filt i solen och köpt mellanmål på Råda gelato :d, det är väl ingen som sagt att inte mellanmål kan bestå av god glass :p Gillar deras system med liten, mellan och stor bägare och sen får man själv välja om man vill mellan 1-2 smaker i den lilla och 1-3 smaker i mellan och stor bägare. Så mindre kulor och fler smaker tycker jag är jättebra när jag köper glass. Blev en mellanbägare med en kula chokladglass, gjord på 70 procents kvalitetschoklad, en kula med pekannötglass och en kula med yoghurtglass smaksatt med jordgubb, blåbär och kardemumma. Riktigt mumsigt!
 
Eftersom jag är knäpp i huvudet och aldrig gör lagom så gjorde ju jag 5 liter syrensaft istället för receptets ca 5-6 deciliter. Man kan också anta att jag så klart hade i ett berg syréner för att ”det blir nog gott!”. 🙄
Saften smakar besk potpurri typ.
Eftersom jag också enligt ngt recept hade i skivade citroner med skal blev det rätt beskt.
IOM att saften också blev mörkt cerisrosa och ska bli typ ljusrosa kanske berget med syrener ger beska med.
Har nu testat blanda ut 1/3 av saften med 2/3 saft gjord på bara citron/socker/vatten. Blev ok..
Kommer alltså få 15 liter saft som smakar mer bara ”ok”. 🤷‍♀️😂
Det var vackert iaf! 😅
133FA8D9-7387-431E-BEAD-376E31666BED.jpeg
 
18.000 steg drygt, har pratat med brorsan och kikat lite på gamla pudelrockare som plinkade lite på sina instrument i väntan på en alldeles för långsam riggning.

Sen försökte jag låsa upp alla dörrar med mitt efternamn i brorsans trappuppgång 🙃🤷‍♀️

Sen åkte jag och hälsade på mamma som iaf kände igen mig, ville ha sin kl 20-medicin men jag (som tydligen kommer ihåg en del saker sedan prao på sjukhus för ca 26 år sedan) hann stoppa. När det var dags för ”sängservice” så gick jag.

Sen ringde jag 112 men kan man gå och bara vinglar lite ut i trafiken så blir det varken samtal eller LOB. Hos oss hade det blivit en LOB men har ju också inte samma tyngd i klientelet.

Passerade biograf Victoria på väg till brorsans lägenhet och bestämde mig för att passa på att se Top Gun så nu väntar jag på den.
 
Varit på långpromenad, legat några timmar på en filt i solen och köpt mellanmål på Råda gelato :d, det är väl ingen som sagt att inte mellanmål kan bestå av god glass :p Gillar deras system med liten, mellan och stor bägare och sen får man själv välja om man vill mellan 1-2 smaker i den lilla och 1-3 smaker i mellan och stor bägare. Så mindre kulor och fler smaker tycker jag är jättebra när jag köper glass. Blev en mellanbägare med en kula chokladglass, gjord på 70 procents kvalitetschoklad, en kula med pekannötglass och en kula med yoghurtglass smaksatt med jordgubb, blåbär och kardemumma. Riktigt mumsigt!
Jag hörde en gång en italiensk dietist säga att sommartid ersätts gärna ett mål mat av glass pga kalciuminehållet. Kör bara!

Vår lokala gelateria har också sådär att en beställer mängd smaker oberoende av storleken. Älskart! De har också nya smaker varje dag (men alla smaker tillgängliga i halvliters för att köpa med hem).
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Chill katt chillade imorse: Själv måste jag jobba ett tag till men sedan blir det att attackera lilla gräsmattan (den stora fixades...
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
77 319
Hemmet Bor sen ett år tillbaka i en BRF som är en gammal herrgård, omgjort till 14 lägenheter. Delar av parken som hör till är omgjord till...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
6 472
BH
Kläder & Bli fin Efter corona, då jag spenderade nästan två år med att jobba hemifrån, så har jag haft svårt att gå tillbaka till att använda vanliga...
2
Svar
21
· Visningar
1 624
Senast: Cattis_E
·
Kropp & Själ Kan inte sova utan ligger och snurrar i sängen och funderar på något som psykoterapeuten sa till mig i dag. Jag ska besluta mig. För...
2
Svar
21
· Visningar
1 653
Senast: tuaphua
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2024
  • Kattbilder #9
  • Bra torrfoder

Hästrelaterat

  • Nybörjarponny!
  • Föl 2023
  • Stora shoppingtråden II

Omröstningar

Tillbaka
Upp