Bukefalos 28 år!

Vad gör vi? Del CLV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Glad midsommar alla :laugh:

Lillsyrran kom igår och vid 11 blir vi upplockade för picknick och midsommarstång. Jag är inte så mkt för midsommar men i år blir det kul, bara roliga saker utan massa jox med specifik midsommarmat jag inte äter och vädret är helt otroligt :laugh: Lillsyrran har redan varit till affären och nu bakar hon jordgubbstarte, ingen aning hur hon orkar men inte mig emot :D så jag agerar kontrollant, jordgubbarna är riktigt goda :d

Ska strax gå till lotten och vattna men känns jobbigt gå dit XD men är ju trevligt om växterna överlever så är bara att göra det.
 
I dag har vi (jag kor!) akt igenom storre delen av Montana. Holey Cow ... vem kunde veta att det var sa HIMLA manga bergskedjor har? Vi har kort nastan hela vagen till Billings, dar vi kommer att vika av soderut. Det ar fortarande inte prairie ... vilket jag hade forvantat mig. Platt och aldeles forskrackligt oandligt ... och det grundar sig i att Montana annonserar sig som "The Big Sky" land.

Nar jag sa till en av mina avkommor att jag sag fram emot att se det ... var han forst tyst i ett par sekunder innan han med forvaning i stamman sa ... "Men mamma, du har val anda sett hur manga prairier som helst? DET ar Big Sky."

Och visst forvantade jag mig prairie ... men det har vi inte sett i Montana annu. Vanta bara tills vi kommer langre soderut ... annars far vi ta vagen om Colorado pa vagen hem!
Bara vi kommer forbi alla *&^(%$ berg!
Åh jag som satt igår och kollade på olika ranches i Montana dit man kan åka för att rida 😍 Colorado skulle jag också vilja se. Är oerhört sugen på att åka tillbaka till USA igen men kombinera det med ridturer denna gång.
Eller den där man kan rida på häst mellan olika vingårdar i Oregon!
 
Stallet färdigt, hästarna blev utsläppta redan vid halv sex imorse av deras husse pga av värmen. Det har skog att vara i på dagarna men nu när det är så här varmt hjälper det knappt.
Selen putsad och till snyggad också plocka isär den igår då han svettades floder 😅

Nu kaffe på balkongen i solstolen, lyssna på ljudbok och bara chilla vidare 😉 Passar mig bra.
 
Äter frukost på solvarm (24 grader redan) balkong med vy över nejden, skall sen köra förbi stallet med en flughuva, och så tillbringa resten av midsommardygnet i en fönsterlös tv-studio. Tänk på fakturan Snubbelfot, tänk på fakturan... 😖

Men skål då 🍷 ;)

Allvarligt... jag tycker faktiskt synd om dig. Jag har själv haft "Tänk på fakturan" på repeat i skallen några gånger... :cautious:
 
Plockat lite blommor inför lunchen.
 

Bifogade filer

  • 3C54A663-935E-4FFF-96A7-F2AD99FB489A.jpeg
    3C54A663-935E-4FFF-96A7-F2AD99FB489A.jpeg
    368 KB · Visningar: 18
Det är midsommar. Men jag firar i vanlig ordning inte.
Har kört två kärror ved, rensat lite i grönsakslandet och ätit lunch.

Tänker inte göra så himla mycket mer - förutom att fortsätta stryka långgardinerna till bygdegården. Snart tagit mig igenom hälften. Ute orkar jag inte vara mera. För varmt.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Svar
1 233
· Visningar
67 037
Senast: MCP
·
Mat Jag kommer jobba mycket delade pass framöver och inte åka hem på uppehållet. Men jag vet inte hur jag ska lägga upp maten... Imorgon...
4 5 6
Svar
110
· Visningar
6 450
Senast: MissFideli
·
Kropp & Själ Jag har tidigare aldrig haft några större problem med att prata inför folk. Jag har absolut varit nervös inför tal eller större...
2
Svar
25
· Visningar
1 466
Kropp & Själ Jag tänkte att det kunde vara bra med en tråd där vi postar småsaker i livet som ger oss glädje, små guldkorn som gör att mörkret inte...
17 18 19
Svar
364
· Visningar
13 426

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Akvarietråden IV
  • Kattbilder #9

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp