Vad gör vi? Del CLV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Kan vara så att jag inte är helt nykter...

Visa bifogad fil 93654
Gubbröra på hemägg (tack svärmor! :heart) på hembakade surdegsbaguetter med rosévin till.
Så gott! Jag har lovat att köra till middagen, så jag får vänta någon timme med rosevinet. Men jag har det rätt bra ändå, klippt hela gräsmattan och kört trimmer i ungefär två timmar :D
IMG20220624141248.jpg
 
Sambon började meka traktor medan jag åkte och tog en härlig midsommarritt i alla gångarter och plask i sjön 😍. Hann bli tillräckligt varmt för att både jag och pållan skulle bli rejält svettiga (rider man i säkerhetsväst får man räkna med att svettas. Mycket! Inte minst dessa dagar 😅). Sillunch ute i trädgården var inte fel 😋😍.
 
Lite glass (saffransglassen är sååå god 😋😍) och kaffe till efterrätt nere vid slussen nära oss, så härlig sommaroas 😍. Jag har generellt lite svårt för hönsfåglar men denna vackra tupp var ju snäll (såklart) 🥰. Satt en liten stund och svalkade mig med fotdopp i kanalen när några båtar slussades och en trollslända landade på min stortå 😍. På tal om djur så fick vi se ett rådjur med sitt ursöta kid 🥰.
 
Försök att ha en sämre midsommar! 😂 😂 😂
(Ja, det är OK att skratta. Det gör jag själv nu, efter att ha svurit i ungefär en timme medan jag torkat upp allt)
Kom hem igår efter jobbet, började må illa. Kräktes. Gick och la mig tidigt, vaknade upp idag och mådde fortfarande illa. Ställde in allt firande.
Nu framåt eftermiddagen började jag bli hungrig och tänkte göra lite soppa. Skulle mixa den slät i mixern.

Tror ni inte då att själva botten går sönder och ALL soppa bara forsar ut på bänken?!?


IMG_20220624_165447.jpg
 
Kan inte låta bli att förundras över hur enkelt det är att skrämma en laptop.....
Varje gång den hänger sig räcker det att jag kör control-alt-delete och klickar på task manager. Voilá! Datorn fungerar helt normalt igen.... Inte behöver jag stänga ner några program inte.... Bara hota lite.... :D

OBS! Ovanstående inlägg har skrivits "under the influence" av lite vin... Jag har tillbringat några timmar hos föräldrarna med god mat (snittar till förrätt, varmrätt bestående av lax, potatis, kall sås och sparris, samt mumsig tårta till efterrätt), men nu är jag hemma igen i mitt sovhörn igen och avnjuter lite vin och snacks.... :)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Svar
808
· Visningar
42 632
Senast: _Elly_
·
Mat Jag kommer jobba mycket delade pass framöver och inte åka hem på uppehållet. Men jag vet inte hur jag ska lägga upp maten... Imorgon...
4 5 6
Svar
110
· Visningar
6 257
Senast: MissFideli
·
Kropp & Själ Jag har tidigare aldrig haft några större problem med att prata inför folk. Jag har absolut varit nervös inför tal eller större...
2
Svar
25
· Visningar
1 370
Kropp & Själ Jag tänkte att det kunde vara bra med en tråd där vi postar småsaker i livet som ger oss glädje, små guldkorn som gör att mörkret inte...
14 15 16
Svar
312
· Visningar
10 874
Senast: Tranan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp