Bukefalos 28 år!

Vad gör vi? Del CLVIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Hämtat upp mina hårstylingsapparater, nu fick jag lust att slänga ihop färgglada slingor i håret! :D Det får dock bli en annan dag, istället ska här slängas ihop toasties till middag. Jag hittade en helt oöppnad, skivad franska i ett av rummen idag och har aldrig det hemma annars! Ost, rökt skinka, bananer, jalapeños och eventuellt lite currypulver. :D
 
Hållt ett öga på konvalecenskatten och småstädat och grejat hemma före jobb ikväll och de fyra timmarna på driven gick fort- särskilt den första var verkligen inte långtråkig 😅. Förbi stallet på vägen hem och lite tillsyn av pållan ute I hagen idag med ☺️.
 
Vi har många skogsvägar häromkring där vi har markägarnas tillåtelse att åka på. Vad jag har hittat så är det okej att framföra dom på skogsvägar.

Jag kör iaf i skogen! Och när jag var anställd så körde vi även i känsligt område. Beror helt på hur man kör!
Den jag har själv är ju inte jättebra så fort det blir för mycket terräng så blir det knepigt 😂 men stigar /skogsvägar går bra
Skogsvägar är vägar, inte natur. Så det är tillåtet.
Stigar är inte vägar så där får man inte köra.
:mad:
 
Jag kör iaf i skogen! Och när jag var anställd så körde vi även i känsligt område. Beror helt på hur man kör!
Den jag har själv är ju inte jättebra så fort det blir för mycket terräng så blir det knepigt 😂 men stigar /skogsvägar går bra

Det är faktiskt olagligt utan tillstånd. Så fort det inte är en väg så krävs det terrängkörningstillstånd om det är barmark vilket inte är lätt att få och som tar tid (senast jag ansökte var handläggningstiden i Jämtland sex veckor).

Är det ett "känsligt" område med tex fornlämningar är det ännu svårare att få tillstånd.

Edit: Stigar är typ heliga och absolut förbjudna att köra sönder även om en har terrängkörningstillstånd.
 
Det är faktiskt olagligt utan tillstånd. Så fort det inte är en väg så krävs det terrängkörningstillstånd om det är barmark vilket inte är lätt att få och som tar tid (senast jag ansökte var handläggningstiden i Jämtland sex veckor).

Är det ett "känsligt" område med tex fornlämningar är det ännu svårare att få tillstånd.

Edit: Stigar är typ heliga och absolut förbjudna att köra sönder även om en har terrängkörningstillstånd.
Länge sedan men då gjorde jag bara som jag blev tillsagd vet inte om det fanns tillstånd eller inte.
 
Jag har äntligen en ledig dag imorgon (men bara för att mannen från energibolaget ska komma förbi och se om jag kan få en "smart meter" installerad i lägenheten. Jag önskar att jag bara kunde ha en egen dag istället. Utan andra människor, utan en tid att passa och utan att shiban ska behöva vakta lägeneten. Bläh, jag avskyr att ha folk! Jag har redan ångest.
 
Jag förbereder mig mentalt för att gå och lägga mig. Har haft en sådan där dag med massor av energi och det sitter i än. Underbart, och förmodligen mycket tack vare min superhärliga lugna helg, men ungefär vid den här tiden vore det rätt lagom att bli lite trött ändå... Ska börja med att leta upp lite hydrokortison till mina insektsbett, jag blev biten/stucken av en pytteliten svart insekt på en uteservering i fredags och det har kliat något så infernaliskt sedan dess! :arghh:
 
Alltså. Det är ju förvisso skönt att folk inte flyttar förrän sen kväll, så att hissen är ledig hela dagen (eftersom folk aldrig fattar hur man flyttar utan att blockera hissen en hel dag). Men, att då istället ha några som bullrar och bankar med möbler och grejer i trapphuset, precis bredvid ens sovrum mitt i natten... Jag gillar nog helt enkelt inte när (andra) människor flyttar :cautious:
 
Jag har äntligen en ledig dag imorgon (men bara för att mannen från energibolaget ska komma förbi och se om jag kan få en "smart meter" installerad i lägenheten. Jag önskar att jag bara kunde ha en egen dag istället. Utan andra människor, utan en tid att passa och utan att shiban ska behöva vakta lägeneten. Bläh, jag avskyr att ha folk! Jag har redan ångest.
Jag förstår känslan! Tycker väldigt illa om att släppa in främlingar i mitt hem. Inte för att det hjälper kanske, men vår smart meter är typ det bästa som har hänt mig så förhoppningsvis är det värt det i slutändan!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag har kontaktat 1177 men får vänta på svar. Så i väntan på det tänkte jag fråga här vad ni tror orsakar problemet. Min vänstra tumme...
Svar
7
· Visningar
1 188
Senast: Wille
·
Katthälsa Hejsan alla! Min katt var ute igår i ca 4 år och när jag släppte ut henne så hade hon halsband på sig men när hon kom tillbak så var...
2
Svar
20
· Visningar
825
Senast: Keb71
·
  • Artikel
Dagbok Jag gillar inte att bli äldre. Kroppen är liksom inte med mig som förr. Jag blir stel och får ont bara jag råkar göra något. Igår...
6 7 8
Svar
148
· Visningar
7 665
Senast: Wille
·
Katthälsa Jag har använt Dronspot de tre senaste gångerna som jag har avmaskat vår katt. Första gången stack hon direkt till dörren och ville ut...
Svar
0
· Visningar
609
Senast: CaisaCax
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp