Vad gör vi? Del CLVIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Idag blev det en sväng ut i Revabergets naturreservat, så vackert :love:
20220801_134307.jpg

Ren tur så var det både uppehåll och myggfritt när vi var ute, när vi kom hem började det ösregna :laugh:

Nu väntar jag på John Blund men han är nog ivägskrämd av snarkningarna från mammas sambo :cautious:
 
Och så sitter jag här än en gång alldeles för sent. Var så slut när jag kom hem att jag däckade på soffan och vaknade nästan halv elva. Nu är jag fortfarande trött men inte sömnig. Äter halvtinade jordgubbar i syfte att dämpa sötsuget. Och grubblar var sjutton mitt grafikkort är, jag la det noga inlindat i bubbelplats på ett säkert ställe jag nu inte hittar - det kan skönjas ett visst mönster i mina svårigheter att hitta viktiga saker :meh: :cautious:
 
Jag förstår känslan! Tycker väldigt illa om att släppa in främlingar i mitt hem. Inte för att det hjälper kanske, men vår smart meter är typ det bästa som har hänt mig så förhoppningsvis är det värt det i slutändan!
Visst är det något obehagligt runt det? "Min grotta!" typ, och jag har inte hunnit städa som jag vill, jag känner alltid att jag måste ha ett kataloghem när det kommer människor.
Min landlord sade förresten att det kostar pengar att ha en smart meter - gör det det? När jag googlar får jag blandade svar! 😅
 
Teoretiskt inte faktiskt. För ej arbets- och skötselrelaterad körning på barmark krävs det terrängkörningstillstånd (men jag har aldrig hört talas om någon som äger marken åker dit på det).

Edit: Femtielva på bollen
Det är ju arbetsrelaterat kör ju inte för någon nöjes skull :confused: I skogen och runt och i hagar. Tex parkerar närmare för att kunna lasta på sånt som ska till gården som ska bli till ved sen osv
 
Drog förbi galet åskväder så bar in barnet från tältet. Har försökt ta mig till jobbet hela natten och nu är jag alldeles slut 😅😳 Dagen avslutades inte med särskilt roliga nyheter. Har att göra på jobbet kan man säga.

Och idag är det arbetsutskott = prata med politiker. Jag har jättemånga ärenden som ska upp 😱
 
På jobb och gissa vem som försov sig rejält imorses? Jag OCH sambon. Ingen utav oss hade vaknat av larmen. 06:58 vaknade vi och jag börjar ju 07:00 skicka till kollegan och sen vart det bara att starta dagen utan att försöka stressa.

Känns jättekonstigt att ingen av oss vaknade av larmen. :confused:

Tror ni inte jag glömde insulinet kvar också. Så min lunch idag blir att åka och hämta det, så typiskt och rejält störande.

Ja ja vi får tro att dagen blir bättre
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag har kontaktat 1177 men får vänta på svar. Så i väntan på det tänkte jag fråga här vad ni tror orsakar problemet. Min vänstra tumme...
Svar
7
· Visningar
1 169
Senast: Wille
·
  • Artikel
Dagbok Jag gillar inte att bli äldre. Kroppen är liksom inte med mig som förr. Jag blir stel och får ont bara jag råkar göra något. Igår...
6 7 8
Svar
148
· Visningar
7 463
Senast: Wille
·
Katthälsa Jag har använt Dronspot de tre senaste gångerna som jag har avmaskat vår katt. Första gången stack hon direkt till dörren och ville ut...
Svar
0
· Visningar
602
Senast: CaisaCax
·
Kropp & Själ Jag är inne i ännu en (egentligen flera) omgång i vården och jag känner mig i sånt jävla underläge rent ut sagt. Som att ingen lyssnar...
2
Svar
27
· Visningar
2 164
Senast: Hazel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp