Vad gör vi? Del CLXXIX

Status
Stängd för vidare inlägg.
G

Jag känner ingen att fråga. Så testar:
Vet du om det finns någon typ av lera som man kan göra mindre skulpturer med hemma? Som antingen bara torkar eller som man kan torka i vanlig ung?

Tyckte det var så roligt att skulptera i gymnasiet(gick estet bild och form). Men hinner liksom inte åka iväg till något.
På panduro finns cernitlera i olika färger som man kan härda i vanlig ugn. Jag gjorde örhängen och broscher av sånt och även miniatyrer åt syrrans barbies

Funkar även att använda som stans om man vill ha coola mönster i kakor har jag lärt mig genom att testa
 
Idag börjar jag inte förrän klockan 9 så någon målarbok får hålla mig sällskap, totalt två dagar kvar att jobba innan jag är ledig en vecka igen :D
 

Bifogade filer

  • 20230713_072623.jpg
    20230713_072623.jpg
    291,5 KB · Visningar: 20
Känner mig allmänt less på världen. Har åtminstone ätit frukost så nu ska jag nog ta en långpromenad med hundarna så kanske det blir bättre. Dessutom har det äntligen löst sig med mina mediciner, så nu har jag ett recept på rätt medicin och kan hämta ut det senare idag. Spännande nog makulerade de inte receptet på fel medicin, och där har jag tre uttag möjliga :cautious: Får höra av mig om någon vecka och se om de som (förhoppningsvis) har koll på läget är tillbaka från sina semestrar då...
 
Känner mig allmänt less på världen. Har åtminstone ätit frukost så nu ska jag nog ta en långpromenad med hundarna så kanske det blir bättre. Dessutom har det äntligen löst sig med mina mediciner, så nu har jag ett recept på rätt medicin och kan hämta ut det senare idag. Spännande nog makulerade de inte receptet på fel medicin, och där har jag tre uttag möjliga :cautious: Får höra av mig om någon vecka och se om de som (förhoppningsvis) har koll på läget är tillbaka från sina semestrar då...
När jag fick min nya njure så skippades en drös av mina läkemedel. T.ex. alla blodtrycksmediciner fosfatreducerare osv

De recepten låg kvar i listan till de gick ut. Det är bara att strunta i de mediciner som man inte använder.
 
G

Jag känner ingen att fråga. Så testar:
Vet du om det finns någon typ av lera som man kan göra mindre skulpturer med hemma? Som antingen bara torkar eller som man kan torka i vanlig ung?

Tyckte det var så roligt att skulptera i gymnasiet(gick estet bild och form). Men hinner liksom inte åka iväg till något.
Har tyvärr kass koll på annat än just keramiklera. Men tror att det finns lufttorkande lera.
 
Känner mig allmänt less på världen. Har åtminstone ätit frukost så nu ska jag nog ta en långpromenad med hundarna så kanske det blir bättre. Dessutom har det äntligen löst sig med mina mediciner, så nu har jag ett recept på rätt medicin och kan hämta ut det senare idag. Spännande nog makulerade de inte receptet på fel medicin, och där har jag tre uttag möjliga :cautious: Får höra av mig om någon vecka och se om de som (förhoppningsvis) har koll på läget är tillbaka från sina semestrar då...
Mina mediciner har alltid legat kvar fast det har blivit utbytta eller så. Precis som @tanten skriver..
 
G

Jag känner ingen att fråga. Så testar:
Vet du om det finns någon typ av lera som man kan göra mindre skulpturer med hemma? Som antingen bara torkar eller som man kan torka i vanlig ung?

Tyckte det var så roligt att skulptera i gymnasiet(gick estet bild och form). Men hinner liksom inte åka iväg till något.
Lufttorkande lera finns på bla Søstrarne Grene så det borde finnas på fler hobbyaffärer. :) Går att måla med akrylfärg sen men blir inte vattentåligt.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hemmet Jag bor i ett 75 kvm stort hus (1.5 plan) på landet. Jag har idag ett värmesystem med en vedpanna i köket som går till ett vattenburet...
2
Svar
27
· Visningar
1 148
Senast: __sofia__
·
Fritid Är i behov av en egen tråd om discgolf, så här är den. Här kan vi diskutera och dela med oss om allt som har med plast, kast och träd...
2
Svar
23
· Visningar
1 246
Senast: Bison
·
Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
4 670
Senast: Grazing
·
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
4 146

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp