Vad gör vi? Del CLXXV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sommardäck på 15/4 enligt lag va?!
Undrar vem som hade otur när h*n tänkte att det datumet var bra för hela Sverige O_o

Jag tror jag körde om några med sommardäck idag, det gick rätt långsamt för dem :angel:

För att vara allvarlig, idag var verkligen inte sommardäcksföre. Hade jag haft sommardäck hade jag inte ens övervägt att ge mig ut. Det var vit vägbana mer eller mindre från någon mil norr om Strömsund till Östersund... och där det inte var vitt var det rejält moddigt. Från Doro till Ström var det dock bara blött, inga som helst problem.
 
Kollar runt på om bärsjal eller bärsele är bäst att köpa. Så himla olika från person till person verkar det som. Hur vet man vad som kommer funka? Vågar man lägga massa pengar på en av dem och sen inse att det inte funkar? Hur veeeet man hur man ska göra?
Trikåsjal första tiden och spana sen in begagnat marknaden. Jag körde bärsjal, ringsjal och ett par olika bärselar. 😇😁 olika saker är bra till olika situationer. En vävd sjal avlastar mest, men sele är i många fall smidigare, speciellt utomhus.
 
@bumpo kolla om det finns något sjalotek i närheten, då kan man ofta hyra ett bärdon någon vecka för ett par hundralappar och känna på om det passar en/bebis. Jag har nästan bara burit i sele, det är snabbt och smidigt men kanske inte så mysigt som sjal, men både barnet som BARA sov i sele och barnet som sedan kom att älska sin vagn har trivts fint i en ergonomisk sele :)
 
Trött och avslappnad pålla när hovisen skodde om henne 🥰. Tvärtom vid ridturen utmed sjön med härligt sällskap efteråt; en skrittur kändes lagom men häst var piggelin som travade iväg ut 😄 och på alerten och lite larvig idag 😅 härligt 🥰.
Skönt med att avrunda dagen och kvällen med soffhäng med älsklingen och katterna till gårdagens avsnitt av Bytt är Bytt 😊.
 
Har så många tanker i huvudet, är kanske på väg att få ett nytt jobb. Allt känns så rätt med det, organisationen, chefen, arbetsuppgifterna och intrycket jag fick av de jag träffade på intervjun. Men ett stort men är att det är vikariat på 6-7 månader. Finns kanske vissa möjligheter att fortsätta men inga garantier på något sätt, då ska jag ha ganska mycket tur också. Har fast anställning idag. Kan troligtvis inte få tjänstledigt från mitt jobb. Svårt läge om jag blir erbjuden det. Men samtidigt känner jag att jag någon gång ska chansa lite i livet. Men hur farao ska man veta om man vågar hoppa till ett vik från fast anställning? Kan inte komma ifrån att jag har åldern emot mig när det blir dags att söka nytt jobb igen. Har också en intressant intervju om några veckor. Men vet inte alls mina chanser där Tackar jag ja till vikariat nu går det ju inte att backa från det om jag skulle ha en chans på det andra jobbet. Usch avskyr såna här vägskäl i livet. Det enda jag vet att är att det aldrig har känts så rätt på en anställningsintervju som på detta jobbet.
 
Trikåsjal första tiden och spana sen in begagnat marknaden. Jag körde bärsjal, ringsjal och ett par olika bärselar. 😇😁 olika saker är bra till olika situationer. En vävd sjal avlastar mest, men sele är i många fall smidigare, speciellt utomhus.

@bumpo kolla om det finns något sjalotek i närheten, då kan man ofta hyra ett bärdon någon vecka för ett par hundralappar och känna på om det passar en/bebis. Jag har nästan bara burit i sele, det är snabbt och smidigt men kanske inte så mysigt som sjal, men både barnet som BARA sov i sele och barnet som sedan kom att älska sin vagn har trivts fint i en ergonomisk sele :)
Tack bägge två för era tankar. Jag ska definitivt kolla in begagnatmarknaden och se om det finns sjalotek i närheten.
 
Jobbar hemifrån de första 2 timmarna. innan jag åker med hundarna till hundvakten och in till jobbet. Slocknade så fort jag la huvudet på kudden igår vilket känns skönt.

Känner mig inte direkt utvilad men lite bättre än igår iallafall.
 
Inga störningar på tele2 men jag var utan wifi hela natten och tvn strulade på morgonen... aja, drygt två veckor kvar med skiten!
 
Ni vet den där memen med örnen och daily stupid walk for my stupid mental health? Jag är den örnen just nu...

Tänkte vara smart och ta dagens promenad på morgonen när jag är som piggast och haka på sambon till vc för provtagning men jag VILL inte för det är löjligt tidigt ju...

Mvh har vant kroppen vid att få sova till närmare 10.30 ju
 
Sitter på tåg på väg till stora staden. Lite strul med signalfel, men jag var tack vare ute i så god tid så jag kommer förmodligen inte bli försenad.

Galen dag igår och galen dag idag. Hinner inte med mig…
 
Sitter på tåg på väg till stora staden. Lite strul med signalfel, men jag var tack vare ute i så god tid så jag kommer förmodligen inte bli försenad.

Galen dag igår och galen dag idag. Hinner inte med mig…
Hoppas att du inte behöver så mycket kommunaltrafik, verkar "lite" struligt på den fronten idag 😅
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hundhälsa Hej Min valp på 12 veckor som har varit någorlunda rumsren (ca 0-4 olyckor om dagen), säger alltid till eller så ser man när han behöver...
Svar
4
· Visningar
744
Samhälle Ponera att någonting händer så att betalsystem, bankernas system och möjligheter att ta ut kontanter ligger nere en längre period, minst...
2 3 4
Svar
79
· Visningar
3 293
Senast: Snubbelfot
·
Övr. Hund Hej! Eftersom jag är både en klant och ganska godtrogen blev jag pålurad en omplaceringshund som har orsakat mig mycket bekymmer. Det är...
Svar
16
· Visningar
1 746
Senast: YlvaG
·
  • Artikel
Dagbok Postade två brev (överklagan till FK och AF), kostade 36 kronor kommer väl kosta det dubbla innan jag får rätt. Sedan gick jag in till...
Svar
0
· Visningar
331
Senast: IngelaH
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp