Bukefalos 28 år!

Vad gör vi? Del CLXXX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag har slöat sen 8 men känner mig rätt igång ändå, skönt. Blir alltid så himla slö när jag är långledig, hatar den känslan så ska bli skönt börja jobba igen imorgon :D

Nu ska jag ta tag i att städa klädkammaren, den är ett enda kaos... men det mesta lär gå rätt snabbt att röja och efteråt ska jag mäta för framtida omstrukturering där. Är inte riktiga garderober utan en gigantisk hylla mitt på väggen. Överväger fråga hyresvärden om jag kan få ta bort den.
 
Har varit ute med hund, startat tvättmaskin, plockat undan, och ätit frukost. Lovade sonen att ta mig i kragen och baka jordgubbsgrottor i dag. Så... kan man ha lemoncurd istället för jordgubbssylt i? Smakbox är ju kul, men lemoncurd använder jag ju inte så jag vet inte vad jag annars ska ha den till :D Sonen bakade kolasnittar i går och påstod att det är mycket enklare än hallongrottor, så jag ska kika på det receptet och se om han har rätt.

I övrigt blir det lite städ i dag. Och välja bestick. Och beställa färgpatroner till skrivaren. Och inte att förglömma att Apotea har mycket billigare hörapparatsbatterier än andra ställen så dit måste jag också skicka en beställning, har bara två kvar.
 
Nu blir det baby shower! Hoppas att mottagarna blir nöjda!

IMG_20230730_110853-01.jpeg


Mönster för figurerna av Megan Lapp (Cute Critters Dragon, Unicorn resp. Phoenix)
(Ändarna på resårbandet ska så klart inte vara så långa, men jag lämnar de långa så att de kan justeras efter barnvagnen. Det hade varit supertråkigt att lägga ner allt arbete och så är snöret för kort, liksom.)
 
En sen frunch på rostat bröd, hemkokt svartvinbärsmarmelad, svartvinbärssaft, lagrad ost, riktigt smör, nyplockade tomater och en liten paprika. Känns ganska lyxigt att vara ensam hemma men visst hade det varit trevligt om mamma vore här. :heart

Varmt och skönt ute, ska köra en vittvätt och börja tömma sovrummet delvis så jag kan börja fixa med väggarna. Ska måla om och sätta upp nya garderober, lär ta några dagar innan jag är klar med nya vägghända sängbord och sänglampor, gardinskenor och gardiner.
 
Har varit ute med hund, startat tvättmaskin, plockat undan, och ätit frukost. Lovade sonen att ta mig i kragen och baka jordgubbsgrottor i dag. Så... kan man ha lemoncurd istället för jordgubbssylt i? Smakbox är ju kul, men lemoncurd använder jag ju inte så jag vet inte vad jag annars ska ha den till :D Sonen bakade kolasnittar i går och påstod att det är mycket enklare än hallongrottor, så jag ska kika på det receptet och se om han har rätt.
Ja, det går bra att göra lemoncurd grottor (finns recept till och med) och, ja, det är MYCKET enkelt att göra kolasnittar (och väldigt goda blir de) :) !
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

IT & mobiler Bonusdottern har pratat massor om att bädda och göra mysigt i studsmattan nån fin sommarkväll. Jag tänkte överraska henne med filmmys i...
Svar
0
· Visningar
125
  • Låst
Tjatter Matte har sjukstuga och Isis leker klätterapa.
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
66 160
Övr. Hund Ena hunden 13,5 år krafsar sönder mina mattor när han bäddar. Jag börjar undra om han inte vill ha något mjukare att ligga på och att...
2
Svar
27
· Visningar
2 162
Senast: SiZo
·
  • Låst
Tjatter Jag lagar mat och undrar när katten tänker komma in. Sådär såg hon ut när hon (st)jälpte mig bädda!
99 100 101
Svar
2 014
· Visningar
74 959

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Optimala foderrutiner?
  • Ny valp med katt
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp