Bukefalos 28 år!

Vad gör vi? Del CLXXXI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Hästarna har verkligen fin utsikt
IMG_2010.jpeg
 
Ligger i sängen med galet ont i huvudet och imorgon ser ut att bli en extremt lång och jobbig dag. Ser inte fram emot det. Men, ledig i helgen. Bara huvudvärken går över så ska det nog vara lugnt... Dessutom ska jag få ett paket imorgon med det jag hoppas på att ska bli mina nya favoritbyxor. Hoppas verkligen det blir så bra som väntat!
 
Känner mig som vanligt trött, helt slut. Har jobbat, handlat lite mat, promenerat med hund x flera, ätit mat, ätit en glass, och ätit en macka nyligen. Även pratat i telefon med min syster och bestämt födelsedagspresent till sonen till hans födelsedag. Är nu redo för sängen!

Har i dag skrivit två remisser och insett att jag faktiskt har saknat just det, remisserna, så det gjorde mig lite extra glad :D I och för sig tycker jag om mitt jobb och blir glad bara av att starta datorn liksom :D När jag kom till jobbet visade en kollega bild hon tagit på diktatlistan. Eller ja, lista kunde man ju inte säga att det var eftersom den var TOM! Så därför förevigades den! :D
 
Familjekris de luxe, när jag inte tror att det ska bli värre så blir det värre. Vet ärligt inte om jag kommer palla det här.

Vi har en "family crisis" av stora matt har ocksa. Sonen's fru har "traffat" nagon on line och tanker flytta till Florida, men hade inte tankt saga nagot innan utan bara lamna sonen och barnen. Sonen horde ett telefonsamtal och stallde henne mot vaggen och hon ar nu mycket bitter pa honom for att han kravde att de antingen skulle ga pa "par terapi/samtal" eller sa fick hon flytta ut.

Under tiden staller vi upp pa alla tre, sa klart, men framfor allt pa barnen. Vi har dem har varje vecka har och gor grejor med dem ... men snart borjar jobbet igen och da blir det lite mer kampigt.

Har du ett dom zöta elefanterna hon gjorde åt mig?
Jag vill se bild!
 
Vi har en "family crisis" av stora matt har ocksa. Sonen's fru har "traffat" nagon on line och tanker flytta till Florida, men hade inte tankt saga nagot innan utan bara lamna sonen och barnen. Sonen horde ett telefonsamtal och stallde henne mot vaggen och hon ar nu mycket bitter pa honom for att han kravde att de antingen skulle ga pa "par terapi/samtal" eller sa fick hon flytta ut.

Under tiden staller vi upp pa alla tre, sa klart, men framfor allt pa barnen. Vi har dem har varje vecka har och gor grejor med dem ... men snart borjar jobbet igen och da blir det lite mer kampigt.


Jag vill se bild!
zka e om jag hittar en imorgon, annarz kanzke @godisklubba har
 
Blä så kvalmig luft när jag och min guldhäst 😍🥰 promenixade ut till asfaltsvägen med en stallkompis och när sambon och jag fortsatte ner till svampskogen och gick ett varv där, men så skönt för ryggen som (såklart) kändes bättre då 😊.
Konstaterade att den äckelvarma skitsommaren -18 fortfarande ger konsekvenser; mera barkborreutbrott i skogen brevid mammas hage 👎och hästarna som går där just nu var nyfikna på vad vi gjorde 😄. Apropå nyfikna så dök mammas katt upp och följde med oss genom hela lilla skogen, mysigt 😍🥰 och så fick han fick åka med i bilen tillbaka till gården 😅.
Vi fick ihop ganska mycket kantareller-trots att vildsvinen såg ut att ha varit inatt och ätit en del av dem, bökat och badat i en av lerpölarna 😅 -som blev till smörgåsar 😋 och Karl Johan som precis åkt in förvälld i frysen, nu nattidags! 🥱.
 
Jag blev sugen på att göra blondies efter att @LadyCovergirl skrev om det.

Hur länge håller kakorna sig i kylen utan att blir torra? Jag ska bjuda på fika på söndag och funderar på att baka redan ikväll men jag har nog inte plats att frysa in dom.

Jag kan inte garantera något men jag bakade i tisdags och idag var det inte i närheten av torrt :d
 
Kan inte sova. Alls. Hunden har nog drabbats av typ noskvalster? Smånyser hela tiden. Får ringa veterinären imorgon/idag kanske? Ingen annan symtom.
Har nog insett också att jag borde träna på kvällarna för det är bra sömnpiller för mig. Synd jag är skadad bara.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Skola & Jobb Jag är inte välkommen tillbaka till jobbet jag haft i två säsonger nu. Jobbet börjar nästa vecka och jag är inte kontaktad. Jag skriver...
4 5 6
Svar
105
· Visningar
9 145
Senast: Gunnar
·
Kropp & Själ Jag är inne i ännu en (egentligen flera) omgång i vården och jag känner mig i sånt jävla underläge rent ut sagt. Som att ingen lyssnar...
2
Svar
27
· Visningar
2 593
Senast: Hazel
·
Kläder & Bli fin Jag har kommit till en punkt där jag känner att jag behöver shapingtrosor att ha under klänningar. Jag fullkomligt hatar när...
Svar
2
· Visningar
312
Senast: pepp
·
Hemmet Efter många nöjda år med Boxer så är nu vårt förhållande helt slut. Jag har sagt upp abonnemanget. Först så slutade mitt Tele2 Play...
2
Svar
29
· Visningar
1 540
Senast: Inte_Ung
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp