Bukefalos 28 år!

Vad gör vi? Del CLXXXI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Första fredagen efter semester. Jag har trillat ur rutinerna men om jag minns det rätt så ska jag nu:
Så snart som möjligt klara av dagens möten.
Så snart som möjligt avsluta dagens pågående ärenden
Planera fredagsdrinken
Planera middag
Välja vin

Har jag glömt något?
 
När man sitter på jobbet och helt omedvetet säger högt till sig själv "Men hallå kan du göra en sak i taget tack!?" och undrar vem som sa det, men inser att man är ensam :D 🙈

Jag ska lyssna på mig själv och ta en paus och skriva ner allt jag ska göra och börja om så det blir någon ordning och reda. :p
 
En granne berättade för någon vecka sett att hon och maken klart och tydligt sett ett lodjur i grannområdet. Jag var skeptisk, det är såpass tätbebyggt här, trots att det visst finns skog. I natt hörde jag ett här utanför! Vilka vansinnesskrik, lät som en lång utdragen dödskamp, vilket det såklart inte var, utan dess vanliga läte.
 
Vaknade av att brandalarmet tjöt vid tretiden i natt. Stapplade upp i panik, var är katten! Plånboken! Sniffade febrilt och det luktade varken rök eller lät någonting. Gick en vända runt och nada. Släpade fram stegen och stängde av alarmet. Ställde in stegen. Gick och la mig igen. Alarmet började tjuta igen en halvtimme eller så senare. Fick inte panik och muttrade över att jag behövde stänga av det igen av någon anledning. Tog ut stegen ur garderoben.

Tog ner alarmet och la det på byrån i hallen. Ställde tillbaka stegen. Trillade tillbaka i säng igen. Alarmet börjar skrika för tredje gången. Svor intensivt och gick sedan och tog bort batterierna från alarmet. Hade just somnat om när det började tjuta. Igen. Svor ännu mer intensivt. Insåg när jag stod och stirrade på alarmet utan batterier att det var min blodsockermätare som lät. Inte ens för att säga om bs låg högt eller lågt utan bara för att påminna om att jag skulle kolla det.

Hann undra om någon granne ringt brandkåren och tänkte att jag måste dra på mig något om de skulle bryta upp dörren.
Nu gjorde du mig smått förvirrad. Händelsen kändes så bekant i början. Så blev osäker vart jag läste det först. Speciellt med tanke på dina kattberättelser. 😅

Häromdagen läste jag om liknande händelse på Facebook. Brandlarmet börjat tjuta av okänd anledning och personen går upp och ser ingen rök eller så inne hos sig. Kollar trappuppgången och grannar men inget.
Visar sig att det är hens katt som trycker på brandlarmet när lampan blinkar och lyckats få igång testet. 😂
 
Sitter på Ikea. Vi ska bygga en liten köksö och behöver lite möbler till det. Funderar över vilken färg vi ska ta, vit svart eller grå. Lutar åt svart.
 
Lycka till säg till hur lösningen ser ut.......
Det började med att jag tömde ut mina 3 samlingslådor på köksbordet.
Därifrån började jag sen sortera allt och sen distribuera saker till sin rätta plats där det fanns. Då frigjorde jag 2 av lådorna så dom kan användas till det som var tänkt från början.
Den sista lådan har mindre saker i sig just nu. Och det är däri jag ska tömma och lägga saker "tillfälligt" framöver och ingen annan stans och helst inte där heller. :angel:

Problemet just nu är att jag har massa grejor på köksbordet. Endel är där tillfälligt i väntan på flytt till sitt boende. Men mycket vet jag tyvärr inte var jag ska lägga någonstans. Och där är jag nu.
Jag flyttade bara runt grejorna tillsvidare i jakten på en slutlig lösning. :angel:
 
Det började med att jag tömde ut mina 3 samlingslådor på köksbordet.
Därifrån började jag sen sortera allt och sen distribuera saker till sin rätta plats där det fanns. Då frigjorde jag 2 av lådorna så dom kan användas till det som var tänkt från början.
Den sista lådan har mindre saker i sig just nu. Och det är däri jag ska tömma och lägga saker "tillfälligt" framöver och ingen annan stans och helst inte där heller. :angel:

Problemet just nu är att jag har massa grejor på köksbordet. Endel är där tillfälligt i väntan på flytt till sitt boende. Men mycket vet jag tyvärr inte var jag ska lägga någonstans. Och där är jag nu.
Jag flyttade bara runt grejorna tillsvidare i jakten på en slutlig lösning. :angel:
Ja så du är på punkt 0 igen...
 
Dags att duscha och sen fundera på lunch innan jag ska åka iväg till jobbet kring 14.

Ska väl försöka hinna med något mer däremellan också.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Skola & Jobb Jag är inte välkommen tillbaka till jobbet jag haft i två säsonger nu. Jobbet börjar nästa vecka och jag är inte kontaktad. Jag skriver...
4 5 6
Svar
105
· Visningar
9 145
Senast: Gunnar
·
Kropp & Själ Jag är inne i ännu en (egentligen flera) omgång i vården och jag känner mig i sånt jävla underläge rent ut sagt. Som att ingen lyssnar...
2
Svar
27
· Visningar
2 593
Senast: Hazel
·
Kläder & Bli fin Jag har kommit till en punkt där jag känner att jag behöver shapingtrosor att ha under klänningar. Jag fullkomligt hatar när...
Svar
2
· Visningar
312
Senast: pepp
·
Hemmet Efter många nöjda år med Boxer så är nu vårt förhållande helt slut. Jag har sagt upp abonnemanget. Först så slutade mitt Tele2 Play...
2
Svar
29
· Visningar
1 540
Senast: Inte_Ung
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp