Vad gör vi? Del CLXXXV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Äter lunch och försöker låta bli att tänka på det obekväma mailet jag just skickade. Stooort steg utanför min comfort zone att be om löneförhöjning rakt ut sådär, men det är över ett år sedan sist och jag kan inte gå runt och vänta på att chefen ska komma på det lite spontant sådär (vilket han i och för sig brukar göra, men man kan aldrig veta när). Jag är värd mer lön och företaget har råd med mig, så det så! Nu får vi bara hoppas att chefen håller med... ;)
 
Surar. Jag har inte ätit något jag inte ska, godis, choklad, klementiner. Åt en nyttig och god matig sallad till middag. Resultat: Vaknade av libren kvart över tre i morse. 2.8 och fallande. Så fick dra mig ur sängen och tugga i mig sorbet. Nu mår jag piss av rekylen. Så jäkla orättvis att när jag lever sunt så mår jag sämre.
 
Nehej! Planterat om ett par kalanchoe, tog ut kissen som ville ut men bara väldigt kort pga regn, gjort en liten Janssons frestelse till morgondagen som får svalna ner i mikron. Första inlämningen inskickad, påbörjade nästa medan jag åt lunch 😊.

Nu åka bort till Ica och hämta lite systemetvaror jag beställt, ska nog kolla om de fått in glögg än..CG hade bara en igår som jag inte ville ha 🫣 och på vägen hem igen fixa stallet; pållan får vilodag idag 😊.
 
Varit på Medeltidsmuseet, det var mycket folk. :wtf: Orkade inte kolla på allt så stannade bara 20-30 minuter, tog några bilder. När jag skulle ut och skynda till bussen så var det smockat med folk i en guidad grupp som var på väg in. Men jag hann till bussen, sen upptäckte jag att jag var för tidig eftersom jag skrivit adressen i appen, så den hade räknat med gångtiden till busshållplatsen men jag trodde tidpunkten var bussens avgångstid ... så fick stå och vänta i blåsten.
Jamen nu har jag varit där iaf, läst att det skulle vara så fantastiskt men jag tyckte det var som ett vanligt museum. Trist att de blandat gamla murade väggar med nya , så man vet ju inte vad som är på riktigt. Typ.
Nu är jag jättetrött. :sleep:
 
Varit på Medeltidsmuseet, det var mycket folk. :wtf: Orkade inte kolla på allt så stannade bara 20-30 minuter, tog några bilder. När jag skulle ut och skynda till bussen så var det smockat med folk i en guidad grupp som var på väg in. Men jag hann till bussen, sen upptäckte jag att jag var för tidig eftersom jag skrivit adressen i appen, så den hade räknat med gångtiden till busshållplatsen men jag trodde tidpunkten var bussens avgångstid ... så fick stå och vänta i blåsten.
Jamen nu har jag varit där iaf, läst att det skulle vara så fantastiskt men jag tyckte det var som ett vanligt museum. Trist att de blandat gamla murade väggar med nya , så man vet ju inte vad som är på riktigt. Typ.
Nu är jag jättetrött. :sleep:
Ge det en ny chans när det inte är lov och om du har möjlighet att gå dit dagtid en vardag. Det är lite litet men trevligt.
 
Tagit mig iväg till apoteket för att fylla på med smärtlindring. Fick bli en sån där kräm mot blåmärken också, den lär få jobba hårt här...
Och så fick det bli en snabb vända in på butiken intill för att fylla en burk i salladsbaren. Himla skönt att ha löst både lunch och middag i ett (även om katterna anser att det är felprioriterat och istället borde bli lunch till dom i första hand, jag kan få resterna)
 
Faktiskt stolt över att jag kom in på den här platsen :rofl:
20231103_140008.jpg

Inte illa för någon som fick körkortet bara för ett halvt år sedan :D


Ja, bilarna vid sidorna står på sina gröna linjer som ska skilja åt platserna.
Och ja, det krävdes lite fram och tillbaka :angel::D

Det var så fullt att jag fick ta den plats jag hittade 😅
 
Pust. Jag skulle egentligen träffa min syster idag. Jag slutar fyra och vi skulle träffas halv sex så jag hade behövt åka hem och efter en halvtimme åkt till henne. Det regnar och är kallt och ruggigt och jag kände noll och ingen lust, men vi har inte träffats på ett ett tag. Nu ringde hon och kollade om vi kunde ses imorgon istället. Vilket, yay! Blir helt perfekt. Jag sa det till henne och hon skrattade. Vi har den sorts relation där vi kan vara helt ärliga med varandra.
 
På jobbet fick jag i uppgift att ta reda på Fora försäkring idag, då AF krävde att de skulle skaffa det innan de kan anställa mig. (Tacklov att de tänker på sånt! Jag tänkte mest bara att jag ville ha ett jobb 😅)
Läste på och skrev ett "papper" om det, planerar att pusha för att skaffa ett kollektivavtal (ena chefen verkade rätt öppen, han hade inte helt koll på det där då företaget är än så litet) då jag vill ha tjänstepension :devil::up:

Hoppas på att ägarna ska tycka att det låter bra med att vara medlem i svensk handel etc, speciellt då de planerar att få företaget att växa och få flera anställda.

Ska tydligen få berätta för dem vad det innebär nästa vecka, och tänker såklart lägga till mina rekommendationer :angel::nailbiting:
 
Har sitter jag 6:36 pa morgonen, med huvudvark och kanner mig trott (jag ar saker pa att det beror pa paronen :cautious:). I dag ar nastan alla andra lediga, men jag kor ocksa ett gang forskole barn med "sarskilda behov" till en special skola har i sta'n och de har inte ledigt for att satta betyg i dag. Sma och sota ar de ocksa🥰

Efter min morgon korning i dag har jag ocksa ett mote med rekryterings teamet ... jag har nu gjort afficher och scheman for nasta termin och, ("By God":meh:) jag tanker inte andra en enda grej for att de andra far nagot annat och har "glomt" att vi planerat nagot med recryteringen. So there!

Dags att gora mig klar ... Det blir nog en bra dag trots allt;)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Spännande jobbnyheter idag (eventuellt)! Kisse ockuperar husses soffa och kudde som vanligt :D
99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
70 090
Senast: Scata
·
  • Låst
Tjatter Jag ska strax laga mat... bara jag kommer på vad jag ska laga. Katten ockuperar husses soffa och har just annekterat hans kudde.
99 100 101
Svar
2 010
· Visningar
70 548
Senast: Glimra
·
  • Låst
Tjatter Jobbar som vanligt. Kisse tyckte det var roligt när jag grävde kring rosorna:
100 101 102
Svar
2 025
· Visningar
60 845
Senast: Bonita4
·
Hemmet Jag har funderingar på att flytta från min lägenhet, eventuellt tillfälligt ett år. Det är av skäl som jag kommer få hyra ut i...
Svar
12
· Visningar
486
Senast: Acto
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Bra blötmat
  • Oseriös avel 2023

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp