Vad gör vi? Del CLXXXV

Status
Stängd för vidare inlägg.

athena_arabians

Trådstartare
_20231016_234957.JPG

Kisse har snott husses soffa...
 
Så härligt höstväder även idag meeen så har jag åkt på nån förkylning vad det verkar så blev en kort sväng I stallet och vilodag för pållan och hem och kurera mig samt kolla på introduktionen till ena kursen och nästa blev ju inte tillgängligt förrän strax efter 20 ikväll så var bara sätta igång och jaga kurslitteratur 😄 och äta glass som älsklingen köpte med hem var gott för halsen 🥰. Men nu sova! 🥱
 
Alltså, jag skulle bara ta lite havregrynsgröt eftersom jag var hungrig, och sedan sova. Jag ska bara, är standard hos mig. Jag hällde upp havregryn och vatten i en liten tallrik och in i micron och så kom jag på att jag ju bara kan passa på att ta fram medicin för att fylla på medicinburk som var tom. Då insåg jag att jag bara kunde städa medicinlådorna lite och när jag gjort det skulle jag sätta in dem och tittade upp i mitt skåp. Då insåg jag att man ju kan flytta ner ett hyllplan så jag slipper kravla på stol och slipper förvara lådorna lite huller om buller där... så jag skulle bara flytta hyllplanet. Sedan hade jag glömt microns pling... Sedan la jag i lite smör i min gröt och satte mig här framför min serie för att bara fylla på två medicinburkar från blisterförpackningar. Skulle bara ta en egentligen och bara några blister. Jag tog bara alla och två sorters mediciner. Och glömde äta, så det har jag gjort nu. Varför jag inte fixade det (hyllplanet) redan när jag flyttade in vet jag inte....

Och så har jag även hunnit med att tömma en låda från två köksapparater (de ska ner i en annan låda i morgon) och tog den och la mössa, vantar och halsduk och satte på hatthyllan (synd den är så långt uppe (eller jag kort), men ... och hängt upp två förvaringsburkar på krokar i hatthyllans rör, där jag förvarar mina olika sorters "solglasögon" (filterglasögon) jag fått från synmottagningen. Egentligen skulle jag BARA fylla på hundens matskål ur hundmatstunnan som står på skohyllan (för att inte repa golvet).

Var i all sin dar har jag fått energi i från?! Vem har lagt något uppiggande i min middag jag åt vid 21??? :D

Så nu är det banne mig bums i säng, övertid!
 
Gipset borta
Ont som tusan
Väntar på rehab
Röd som sjutton under så inte undra på att det har kliat.
Men nu har jag tvättat av mig ordentligt och smort in armen och handen.
Får inte belasta mer än ett mjölkpaket på några veckor.
Hmmm
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Spännande jobbnyheter idag (eventuellt)! Kisse ockuperar husses soffa och kudde som vanligt :D
99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
65 468
Senast: Scata
·
  • Låst
Tjatter Jag ska strax laga mat... bara jag kommer på vad jag ska laga. Katten ockuperar husses soffa och har just annekterat hans kudde.
99 100 101
Svar
2 010
· Visningar
67 941
Senast: Glimra
·
Tjatter Jag har städat halva dagen och var sedan till särbon på jobbet med lite hembakat till honom och hans kollegor. Kisse igår på TV-soffan:
84 85 86
Svar
1 711
· Visningar
50 832
  • Låst
Tjatter Jag sitter och jobbar vid datorn men ska strax ut i skogen. Kisse chillar, hon har sin egen säng i fältkontoret!
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
68 260

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hundrädda
  • Airtags, selar etc
  • Kattbilder #9

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp