Vad gör vi? Del CLXXXVI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ätit middag, gjort i ordning barnen och ska precis lägga dem. Då går jag och maken fram till det ostädade matbordet och säger i munnen på varandra:

- Jag tar ditt bubbel.
- Jag dricker upp ditt vatten.

..innan vi hivar i oss varsin stor klunk. För på en plats står ett tomt glas vatten och ett halvfullt glas bubbel, och på den andra ett tomt glas bubbel och ett orört glas vatten. Vårt äktenskap i ett nötskal. Jag känner inte att jag behöver säga vem i äktenskapet jag är 😅
 
Ser Aurora Teagarden nr... 13 tror jag och har försökt sortera ut sommarkläder och in med allt varmt :) Det kan vara en halv-hel kartong kvar i förrådet men svårt när man blandar allt. Såg nämligen några vantar på vift:D En traktor var här för någon timme sedan och plogade bort det halvmeterhöga slasket så det bör iaf gå att gå utanför dörren imorgon :bow:
 
Det stinker kattpiss ute så pass att det stinker in också ;) Tror inte det är löven, men kan ha fel, men jösses vilken stank alltså!

I den likade artikeln star det att det ar fran "sop stationen" (minns inte vad det kallades) och att vadret lagt ett "lock" over hela omradet har lukten ingen stans att ta vagen. Da skolbussarna parkeras med sop stationen som narmsta granne forstar jag precis hur man kan tycka att det luktar "katt kiss" ... Det hander att vinden ligger mot vart hall och det luktar verkligen som katt kiss ... eller ett mellanting mellan kattkiss och allmanna sopor.

Tömmer hyllor och förvaring extremt långsamt. Delvis pga barn hemma och han behöver inte se allt jag slänger, då kommer han vilja spara allt 😅

Jag minns nar ena barnet rakade hora mig saga att jag kastat en hel sopsack med grejor fran hans rum. Det ger inte direkt ratt uppfattning att saga att han inte var glad.:angel: Jag bad honom tala om vad han saknade sa kunde vi kopa nya fina saker istallet for det som var trasigt. Det enda hon kunde komma ihag var en liten plast hushalls maskin ungefar 15 cm hog :grin: och han fick en ny som han inte heller lekte med.🙄
 
Det här blev verkligen en dag full av överraskningar! Först dök sambon upp på jobbet, han var visst på shoppingrunda för att skaffa sådant vi pratat om att behövs hem.

När jag kom hem visade det sig att han inte bara köpt mat och fixat lite smått, utan även fått upp en taklampa i hallen.

Och nu, nu upptäckte jag att vi ju för sjutton har en varmluftsugn! Hade ingen aning om det och har aldrig använt en heller. Och tvättmaskinen har självdosering, vilket jag heller aldrig använt. Diskmaskinen, den har wifi :rofl: Helt klart intressant bostad det här. Hoppet från att bo i lägenhet som nog får klassas som renoveringsobjekt till den här som är nyrenoverad är verkligen extremt. Och så har vi fin bröstpanel i köket, rejäla skåpluckor (inte såna där slamriga, tråkiga), jättefina väggar i sovrummet... Jag trivs verkligen här!
 
Insåg i en grupp jag är med i att jag inte är den enda som har luktat att det stinker kattpiss. jag har ingen katt ens men blev fundersam över stanken... Så märkligt ändå, och ska tydligen vara på många ställen! Hur har du det @Krålus stinker det hos dig? Läste att det gjorde det :D
Lite vid 12 sedan har inte jag varit ute. Sambon och dottern var ute vid 5 de kände inget. Stinker det hos er nu alltså.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Jag sitter och jobbar vid datorn men ska strax ut i skogen. Kisse chillar, hon har sin egen säng i fältkontoret!
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
70 983
  • Låst
Tjatter Uppe alldeles för tidigt men det var någon som studsade på mig och ville ut... Kattgrottan i fältkontoret fick iaf godkänt när vi var...
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
68 773
Senast: MJLee
·
Tjatter Vi gör oss färdiga för läggdags! :D Är trött och katten Alice väntar på att vi ska lägga oss i sängen så att vi kan mysa mera :sleep...
49 50 51
Svar
1 018
· Visningar
29 011
Senast: skerper
·
  • Låst
Tjatter Jobbar som vanligt. Kisse tyckte det var roligt när jag grävde kring rosorna:
100 101 102
Svar
2 025
· Visningar
60 881
Senast: Bonita4
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Nybörjarponny!
  • Föl 2023
  • Dressyrsnack 17

Omröstningar

Tillbaka
Upp