Vad gör vi? Del CLXXXVI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Naglarna blev fina, våra nya piercingar blev fina och vi fick två trevliga promenader genom Malmö :)
Därefter har jag hängt upp tvätten, bäddat om och gjort en synnerligen mumsig halloumi stroganoff :d
Om en stund ska vi se på något tillsammans. Unga fröken får välja så hon lär välja Young Sheldon :D
 
Idag har vi varit vid mormor och morfars grav och tänt ljus och gjort iordning för vintern. Det börjar bli tradition att göra det på all helgons-helgen. Tycker fortfarande att det är lite sjukt att både mormor och morfar dog på samma dag. Inte samma år, men de var lika gamla när de dog.

Nu pysslar jag med det sista på ett virkprojekt oc ena katten sitter bredvid och tittar på mig med stora ögon 👀🐈‍⬛
 
Har ni någon gång tittat och lyssnat på en musikvideo på repeat som fått er att vilja gosa ned i det och lyssna på mera av samma sak, men ingenting annat är ju precis som det 😅
Jag har ett litet problem :cautious:
 
Lagt mig för natten, glömt bilnycklarna i jackan men jag ska ändå upp och släppa ut hundarna i morgon bitti så jag tar dem då och slår på värmaren till bilen. Sista långpasset i helgen, ledig på måndag och jobbar sen 11 dagar, varav tre 12,5-timmarspass igen nästa helg! 🤪
 
Funderar på att gå och sova eftersom jag är så himlans trött. Känner mig lite off faktiskt, tror inte jag är på väg att bli sjuk alls utan bara att veckan har kommit i kapp ihop med dagens skitväder där jag hela tiden blir kall och blöt ute och så skiftar mellan varm och kall inne. Är så oerhört trött på regn nu!

Huvudet värker och jag gäspar konstant, känns inte riktigt lönt att vara uppe längre.
 
Trött och ilsk. Tröttheten vet jag var den kommer ifrån. Somnade inte förrän vid åtta i morse och behövde ta en sömntablett för att det skulle fungera. Vaknade vid två och kände mig som en trasa. Tack och lov höll sig blodsockret på plats.

Ätit kyckling och tomatsallad och dricker Pepsi Max. Suget efter choklad och godis verkar nästan ha försvunnit. Jag borde verkligen diska (ligger ett berg i diskhon) och plocka ihop sommarkläderna som jag har i två påsar. Behövde hitta en klänning och tvingades ta ner och strö dem över golvet. Känner som jag inte orkar vare sig det ena eller det andra.

Älsklingsgoset har fortfarande problem med magen så väntar otåligt in RC specialfodret jag beställt. Får se hur det tas emot eftersom det blir mycket mindre volymer än blötmaten.
 
Nej inte nu längre men i eftermiddags gjorde det. :)
Ja, luktade f-n tidigare idag vid Påljungs hage. Övningskörde så hade med min mamma, vi fundera var kom ifrån ifall hennes katter pissat på hennes skor, fast kom på borde luktat tidigare :rofl: . Luktade in till Oxelösund med, men inte lika skarpt :yuck:
 
Så mysigt med firande i lite förskott av min födelsedag med älsklingen, mamma och särbo och brorsan med familj ❤. Fått en underbar blombukett med bla härligt röd höstfärg och fina presenter 😍. När jag bodde hemma önskade jag ofta jultallrik på min födelsedag och idag, med lite firande en dag i förväg, fick det allt bli så! Har ju ändå snöslaskat ett par dagar så blev sååå sugen 😁. Och så gott det var! 😋😍. Så även årets första glögg och då ett par favoriter; Dufvenkroks hjortronglögg och Saturnus hallon/lakrits med pepparkakor och så pannacottatårta med apelsinspegel toppad med satsumas och silverkulor 😍.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Jag sitter och jobbar vid datorn men ska strax ut i skogen. Kisse chillar, hon har sin egen säng i fältkontoret!
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
70 976
  • Låst
Tjatter Uppe alldeles för tidigt men det var någon som studsade på mig och ville ut... Kattgrottan i fältkontoret fick iaf godkänt när vi var...
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
68 764
Senast: MJLee
·
Tjatter Vi gör oss färdiga för läggdags! :D Är trött och katten Alice väntar på att vi ska lägga oss i sängen så att vi kan mysa mera :sleep...
48 49 50
Svar
996
· Visningar
28 394
  • Låst
Tjatter Jobbar som vanligt. Kisse tyckte det var roligt när jag grävde kring rosorna:
100 101 102
Svar
2 025
· Visningar
60 873
Senast: Bonita4
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp