Vad gör vi? Del CV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Min granne kom ner med nybakade piroger till mig nu när jag målade :love:
21AD7DBA-A8FE-448B-8239-BE8553205FA6.jpeg
 
Det är ju då man vill ha den typen av män som säger "kvinnor är sämre på bilkörning och särskilt backning" som publik. :laugh:

Med det har ekipaget brukade jag gora fickparkeringar utan problem ... Vid ett tillfalle stod ett par man och skrattade nar jag borjade. De vinkade och ansag att jag borjat aldeles for tidigt att vrida pa ratten, MEN med en fifthwheel (eller gooseneck som de ocksa kallas) sa hander ingen direkt utan man maste ta tid pa sig. Nar jag harde utfort en perfekt fickparkering och steg ut (for att ga in pa en restaurant) kom de fram och uttryckte sin beundran for min backning och bad om ursakt for att de trodde att de visste hur man gor. :p :rofl:

IMG_1790 2.jpeg
 
Jag backade in en släpvagn på en smal väg för att hämta ett par bokhyllor jag köpt (det fanns inget riktigt bra ställe att vända på). Det var första gången jag hade släp på den bilen och kanske typ tredje gången jag körde med släp. Det var mörkt och regnade så det var inte lätt. När jag väl backat färdigt, riktigt snyggt och rakt hela vägen utan omtag, visade det sig att jag backat två hus för långt, jag missade numret pga vädret och att jag var fokuserad på släpvagnen! :D Jag var lite ledsen att jag inte hade publik för det var en riktigt snygg backning :rofl:
Som den minnesvärda gången när vi vid lunchtid skulle tanka på Svartbäcksgatan och det inte gick att köra ut för det stod en folkabuss i vägen. Maken insåg sin begränsning och lämnade ratten till mig.

Männen på uteserveringen bredvid ställde sig upp. Jag backade och la om ratten och körde ut i ett enda drag. Skocken karlar satte sig kollektiv ner igen. Stor bil och stort släp och så lite underhållning :D
Triumf!
 
Psykologbesöket gick som förväntat. Just nu känns liksom allt bättre. Jag börjar få tillbaka min aptit, jag vet inte ens hur länge sedan det var jag verkligen suktade efter mat. Huvudvärken är helt borta. Jag börjar långsamt få ork till att leva igen, hjärnan känns liksom inte som att den inte fattar något längre. Små steg åt rätt riktning. Allt tack vare nedstängning av skolan. Jobba hemifrån.
Blir ju som sjukskrivning light med deluxepaket. Jag behöver inte vara i den miljön som gjorde att jag mådde så himla kass, men jag är sysselsatt, med bibehållen lön, och slipper krångel med försäkringskassa osv. Känner mig lyckligt lottad. Nästan så att jag känner att det var skönt med pandemi (men självklart ändå inte).

Vi bestämde att vi skulle avsluta samtalen eftersom jag känner stor förbättring. Psykologen sa att hen förmodligen hade pratat med mig om en lite längre sjukskrivning denna gång, men att det inte verkar behövas i nuläget. Hen sa att hen tyckte det såg ut som att jag var en milsvids gladare person nu jämfört med sist. Hen har nog lite rätt.

Firade med poke bowl. Gick promenad i Humlegården, åkte hem. Sitter nu och jobbar och har lite ångest över beslutet? Var det rätt att avsluta samtalen? Tänk om jag börjar må dåligt? Klump i magen. :nailbiting: Men har lovat mig själv att gå på en liten promenad igen och sluta tänka så. Skulle jag börja må dåligt igen kan jag ta upp samtalen igen - nu är det ju inte så främmande för mig att be om hjälp så. Mindre tröskel att kliva över. :up:

Va skönt! Missat helt att du redan varit på fler besök, hur många gånger har du varit?
Kan ni inte boka en tid lite längre fram? 2-3 veckor. Kan kännas tryggt :)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Skola & Jobb Hej, jag har varit arbetslös nu ett bra tag och känner mig värdelös som aldrig får nåt riktigt jobb. För 3 år sen läste ja till...
3 4 5
Svar
91
· Visningar
5 451
Senast: escodobe
·
Katthälsa Är det fortfarande något man ”ska” göra på sina katter? Och som följdfråga, hur gör man?? Min gamla katt fick FORL tidigt och vi la...
Svar
7
· Visningar
543
Senast: tott
·
IT & mobiler Mitt viktigaste Instagramkonto har blivit avstängt, helt utan förvarning. Jag påstås ha brutit mot någon regel. Har ingen aning om...
Svar
18
· Visningar
1 478
Senast: Wille
·
Skola & Jobb Jag har bytt arbetsgivare ett par gånger i livet och det har varit lite olika. En chef tycker jag var lite väl ful när hon mer eller...
2
Svar
34
· Visningar
1 926
Senast: RedQueen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Senast tagna bilden XV
  • Uppdateringstråd 29
  • Kattbilder #9

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp