Vad gör vi? Del CV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Vilken härlig timme på ridbanan med några stallkompisar! Jag red min häst en stund av den tiden då två stallkompisar fick prova en varsin liten stund och första gången de galopperade henne och båda tyckte hon har så fin galopp 😍. Ena stallkompisens man provade; första gången i sitt liv han sitter till häst och han insåg att rida lätt i trav var verkligen inte lätt när man är ovan 😄. Jag red en annan stallkompis islänning barbacka för första gången och han skulle ju snurra av mig men icke! Dock öm i benen nu 😅.
Nu smakar det väldans bra med tacos och en starkcider kan jag säga 😋😄.
 
Va skönt! Missat helt att du redan varit på fler besök, hur många gånger har du varit?
Kan ni inte boka en tid lite längre fram? 2-3 veckor. Kan kännas tryggt :)
Jag har varit två gånger nu. Det känns superskönt att saker är på väg åt rätt håll och inte ner i avgrunden som det kändes förut :) Vi diskuterade och jag tyckte det var klokast att det sista gratisbesöket jag har hos företagshälsan sparas till senare. Kommer ju behöva gå tillbaka till jobbet vid något tillfälle. Känns skönt att jag har den "livlinan" då ifall allt brakar ihop fullständigt. Hen skrev ner ordentligt att hen hade rekommenderat sjukskrivning osv i journalen, men att det nu med tanke på karantäner osv kändes onödigt. Ifall jag behöver snabb hjälp när jag kommer tillbaka till jobbet. Men jag hoppas innerligt att det inte ska behövas.
 
Jag va tvungen att googla "pedometer" då jag inte visste vad det var för något. Rent spontant tänkte jag först att det var något med pedo mätare, som i hur mycket pedofil någon är, men tänkte att det är säkert något annat, men inte tusan hade jag gissat på stegräknare... alltså engelskan WTF?! O_o
... Som i pedestrian (människa som går), biped och så vidare. :D Inte så långsökt som det kan låta.
 
När jag var ute och sprang förut så byggde jag upp en ilska. En ilska mot att jag bör hålla mig borta från folk pga. min hosta och att jag bör undvika att bli smittad pga. min bromsmedicin. Därtill är jag förbannad för att jag behöver tänka att det inte är en bra idé att springa för sent pga. det där satans våldtäktsförsöket här i obygden i veckan. Så frustrerad över att mitt LEBENSRAUM minskat så drastiskt, utöver alla andra förändringar som skett senaste tiden. Så jag antar att jag blir nästa Hitler? Känns illavarslande det här.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Skola & Jobb Hej, jag har varit arbetslös nu ett bra tag och känner mig värdelös som aldrig får nåt riktigt jobb. För 3 år sen läste ja till...
3 4 5
Svar
91
· Visningar
5 448
Senast: escodobe
·
Katthälsa Är det fortfarande något man ”ska” göra på sina katter? Och som följdfråga, hur gör man?? Min gamla katt fick FORL tidigt och vi la...
Svar
7
· Visningar
543
Senast: tott
·
IT & mobiler Mitt viktigaste Instagramkonto har blivit avstängt, helt utan förvarning. Jag påstås ha brutit mot någon regel. Har ingen aning om...
Svar
18
· Visningar
1 478
Senast: Wille
·
Skola & Jobb Jag har bytt arbetsgivare ett par gånger i livet och det har varit lite olika. En chef tycker jag var lite väl ful när hon mer eller...
2
Svar
34
· Visningar
1 926
Senast: RedQueen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp