Vad gör vi? Del CV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Väntar på att banken öppnar. Verkar som att vi ska lägga om bolånet i månadsskiftet. Om jag inte är ute och seglar har vi dock ett avtal om lägre ränta några månader till. Som jag inte kan se nåt avtal på. Känner att jag måste få rätsida på det, annars höjs räntan en hel procent, vilket förvisso inte är dödligt mycket men väldigt onödigt :o
 
Väntar på att banken öppnar. Verkar som att vi ska lägga om bolånet i månadsskiftet. Om jag inte är ute och seglar har vi dock ett avtal om lägre ränta några månader till. Som jag inte kan se nåt avtal på. Känner att jag måste få rätsida på det, annars höjs räntan en hel procent, vilket förvisso inte är dödligt mycket men väldigt onödigt :o

Det där kan ni ju förhandla om. Speciellt i nuläget...
 
Har en dator upp med jobbet, jag har just gett mina elever instruktioner om ett nytt moment, och den andra datorn har jag hemtenta och buke på... Hemtentan känns ändå helt okej, bara lite svårt att hålla fokus när jag hela tiden håller koll så inte någon elev har någon fråga eller fundering. :D
 
Dricker kaffe och lyssnar på Purchell. Är orimligt otaggad över att gå till jobbet och stå av tiden. Hade hellre gjort ngt vettigt. Älskar mina kollegor, men finns ju en maxgräns på hur länge man kan köra "hänga-gubbe" på arbetstid typ. Förhoppningsvis kan vi köra lite skift så att jag kan fixa lite ärenden på arbetstid.
 
Ja, Jag tänker det med. Men om jag binder lånet på 1 år ligger räntan kvar "tyyyyyp" där det är idag så jag funderar på att lägga delar där om de protesterar.

Du kan ju annars köra rörlig, iaf en del av beloppet? Brukar löna sig i längden och i nuläget är nog inga räntehöjningar att vänta på ett bra tag. Jag hade inte bundit på så kort tid som ett år om det inte var RIKTIGT bra ränta!
 
Jag ska alldeles strax till stallet. Solen strålar så det känns bra :)
Sen ska jag duscha och fixa mig lite innan jag ska jobba 15-21. Ett av de mindre häktena i regionen behövde hjälp med en bevakning på sjukhus så därav arbetstiden :)
Måste dock se till så att dottern har någonstans att vara, åtminstone under några av timmarna :)
 
Flera plusgrader och ingen stark blåst idag! Äntligen! Ska passa på att rida på lunchrasten och efter jobbet är det den vanliga torsdagsmiddagen hos svärföräldrarna (jag älskar mina svärföräldrar :love: ) och då tänkte jag ta vägen genom skogen dit istället för att gå längs stora vägen. Min rygg blev jäkligt arg igår kväll när jag efter vägen på så hårt underlag så undviker gärna det idag men vill slippa ta bilen den korta biten.
 
Funderade på att ansöka om amorteringsfritt i 6 månader för att fylla på bufferten men sen i sig jag att jag ändå inte amorterar mer än 1200kr/månad. Litet bolån.
 
Varför binder du på ett år i dagens läge? Obs ingen kritik bara nyfiken!
Har en förhoppning om att behålla dagens ränta någorlunda pga behöver jobba upp sparandet en del pga kommande svindyr renovering. En sån där måste göra du vet. Underlättar lite med en tidsplan. Var 1 eller 3 år med den räntan och vill gärna återgå till rörligt så snabbt det går. Tanken är att göra denna i år, gärna typ nu direkt men det återstår att se. Observera att sparandet inte är katastroflågt, då hade jag bara stoppat amorteringen tillfälligt. Men ja, det tar emot att binda upp det öht. Får räkna och läsa lite efter samtal med banken. Ifall vi nu inte får behålla räntan.
 
Har en förhoppning om att behålla dagens ränta någorlunda pga behöver jobba upp sparandet en del pga kommande svindyr renovering. En sån där måste göra du vet. Underlättar lite med en tidsplan. Var 1 eller 3 år med den räntan och vill gärna återgå till rörligt så snabbt det går. Tanken är att göra denna i år, gärna typ nu direkt men det återstår att se. Observera att sparandet inte är katastroflågt, då hade jag bara stoppat amorteringen tillfälligt. Men ja, det tar emot att binda upp det öht. Får räkna och läsa lite efter samtal med banken. Ifall vi nu inte får behålla räntan.

Danske Bank har 1,19 bunden nu tex. Jag hade inte bundit på sämre än det!

MVH när en inre bankman i mitt sinne haha
 
Danske Bank har 1,19 bunden nu tex. Jag hade inte bundit på sämre än det!

MVH när en inre bankman i mitt sinne haha
Verkar som att vi får behålla våra rabatter till oktober så de stannar kvar där de är vad gäller räntan så att säga (y) Det lutar alltså åt att vi behåller det som det är :)

Lurigt när de inte har nåt smart program som räknar bort för oss som prutat ner våra lån.
 
Äntligen hemma... fast jag hade hellre jobbat. Åkte hem från jobbet då jag började bli trött i huvudet och få ont i halsen och känna av en kommande hosta. Känns tråkigt att halva skiftet är hemma nu så kollegorna som är kvar får ta dubbel börda. Vikarier finns inte heller att tillgå med så det var med dåligt samvete jag åkte hem. Inte heller vet jag om det är sjukdom för min del som jävlas eller om det är terpenerna i virket och den väldigt dammiga miljön som jävlas med mig. Hade det inte varit för en viss pandemi hade jag nog aldrig brytt mig om lite ont i halsen, nysningar och lättare hosta.
Jag hoppas att ni har en fin dag idag. Här är det plusgrader och mulet. Nu ska jag gå in till kaninerna en stund och mysa lite. :)
 
Funderade på att ansöka om amorteringsfritt i 6 månader för att fylla på bufferten men sen i sig jag att jag ändå inte amorterar mer än 1200kr/månad. Litet bolån.
Ibland önskar jag att vårt var litet. Känner lite att jag bara sitter och väntar på den där rika amerikanska, okända släktingens död 😅 alla slantar vi sparar ihop går ju liksom in i renoveringar och grejer! 🤣 blir så sugen ibland på att bara släppa iväg ponnyn så man kan ta de där tusenlapparna varje månad att lägga in i bolån stället! Tur jag är mästare på att pumpa försäkringsbolag på pengar så jag kan säga att jag betalar djuret med min ohälsa i stället ;)

Nåja, nu är det löst tills vidare. Ny förhandling i oktober för att behålla rabatt på räntan.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Skola & Jobb Hej, jag har varit arbetslös nu ett bra tag och känner mig värdelös som aldrig får nåt riktigt jobb. För 3 år sen läste ja till...
3 4 5
Svar
91
· Visningar
5 421
Senast: escodobe
·
Katthälsa Är det fortfarande något man ”ska” göra på sina katter? Och som följdfråga, hur gör man?? Min gamla katt fick FORL tidigt och vi la...
Svar
7
· Visningar
530
Senast: tott
·
IT & mobiler Mitt viktigaste Instagramkonto har blivit avstängt, helt utan förvarning. Jag påstås ha brutit mot någon regel. Har ingen aning om...
Svar
18
· Visningar
1 473
Senast: Wille
·
Skola & Jobb Jag har bytt arbetsgivare ett par gånger i livet och det har varit lite olika. En chef tycker jag var lite väl ful när hon mer eller...
2
Svar
34
· Visningar
1 913
Senast: RedQueen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hur länge är din hund ensam?
  • Guldfasanerna
  • Akvarietråden IV

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp