Vad gör vi? Del CV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Vill ha ett piano, har haft 2 stora full pianon men var tvungen att sälja det första vid flytt. Skaffade nr 2 inte långt efter. Kunde inte vara utan. Flyttade igen efter ett par år, ingen plats i nya lägenheten. Ryggskadan bidrog också till att jag sålde.
Tittar på elpiano/keyboard...
 
Ligger nedbäddad i soffan framför Netflix medan sambo lagar mat. Så jävla less på den här sjukan!
Men älskar sambo som pysslar om mig!
Vovvi är kluven. Hon vill vårda matte samtidigt som det är mat i köket. Hon har sprungit fram och tillbaks typ 20 ggr nu. 😂
 
Åh vad surt. Jag skulle gått på Elmias bilmässa, samma sak där, inställt såklart. Surt 🙄
Ja bilmässan hörde ja om å direkt när ja hörde det blev ja orolig för lastbilsmässan, nu idag kom beskedet. Trodde förvisso de skulle ställa in å köra mantorp nästa år som de brukar å sen elmia igen 2022... men men får hoppas det går fort dit.
 
Fått smärre panik av Anders Borgs prognos på 20% arbetslösa till sommaren så nu har jag och sambon bestämt oss för att ta in på hotell i helgen.

Jag tänker på alla kriser som vår art har gått igenom. Under andra världskriget fick du gömma familjer i källaren och riskera ditt eget liv för att göra en insats. Idag räcker det med att tvätta händerna, ligga hemma på soffan, köpa sjukt mycket take-away och ta in på ett hotell och beställa mat till rummet. Så liksom - gör det om ni kan.
Massarbetslösheten gör mig mer nervös än vad viruset gör :cry:
 
Har ätit middag med särbon och slösurfat en del. Har migränkänning, så ska nog försöka busa ur ett stycke uttråkad röd katt en liten stund och sen försöka krypa ner i sängen. Funderar på vad mer som ska handlas nu det närmsta.. Jag lade en rätt rejäl beställning från Matsmart förut idag (läsk, kalla såser, pasta, etc etc) och ska köpa bröd (från kondiset här) imorgon. Och har lista för annat i matväg som ska köpas hem imorgon. Ska till frisören imorgon också, det blir lyxigt!
 
Fint men blåsigt tidigare ikväll 🥰
8D36C759-2ABA-4271-B343-18A4D9E67743.jpeg
 
Vill bara spola fram tiden till detta är över
Det vill inte jag för jag vill inte veta resultatet av allt detta kaos :/

Tror ändå det är vi gymnasieelever/grundskoleelever/eventuellt övriga studenter som i slutändan är minst drabbade. Våran undervisning (gymnasiet) har än så länge flutit på som vanligt. Lärarna har kastat om lite i schemat, tex skulle vi debatterat men istället får vi skriva en "home essay". Men annars fortsätter vi som vanligt.

Många har ju blivit betydligt mer påverkade, än att enuppgift kommer före den andra nu. Så nä, det är nästan så att jag inte vill veta vad som kommer hända när allt detta är över.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Skola & Jobb Hej, jag har varit arbetslös nu ett bra tag och känner mig värdelös som aldrig får nåt riktigt jobb. För 3 år sen läste ja till...
3 4 5
Svar
91
· Visningar
5 419
Senast: escodobe
·
Katthälsa Är det fortfarande något man ”ska” göra på sina katter? Och som följdfråga, hur gör man?? Min gamla katt fick FORL tidigt och vi la...
Svar
7
· Visningar
523
Senast: tott
·
IT & mobiler Mitt viktigaste Instagramkonto har blivit avstängt, helt utan förvarning. Jag påstås ha brutit mot någon regel. Har ingen aning om...
Svar
18
· Visningar
1 471
Senast: Wille
·
Skola & Jobb Jag har bytt arbetsgivare ett par gånger i livet och det har varit lite olika. En chef tycker jag var lite väl ful när hon mer eller...
2
Svar
34
· Visningar
1 911
Senast: RedQueen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Vad gör vi? Del CXCV
  • Svensk politik nr 3
  • 🥂 VALBORG 🍾

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp