Vad gör vi? Del CVII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Har på eftermiddagen gjort färdigt projekt lerfri ingång i elfte timmen (varför heter det så egentligen?)
Hur som helst. Mycket bra att få det färdigt. Nu är det ”bara” ett gäng träd som behöver sågas sen får det bli snö bäst det vill.
Nu ska jag dricka kvällste och äta mackor.
 
Här vägrar sambon potatis med skal, till och med färskpotatis ska skalas 🙈

Har i landet har jag nog aldrig varit med om att man skalar potatisen innan man tillreder den ... drom om min forvaning forsta gangen jag blev bjuden pa potatismos med skal i (@Wonderwoman :crazy:) och dessutom gillade det.:cautious: Daremot sa skulle ingen dromma om att servera kokt potatis som man gor i Sverige ... De fa ganger jag sett kokt potatis har har de "piffats upp" med smor och kryddor ... och darfor at det atbart. ;)
 
Jag jobbar en aning mer abstrakt än så.. 😉

Misstänkte det ;)

Gud tänker på när jag blev kallad till casting för en reklamfilm där jag tydligen skulle spela den ömma mamman. Mitt uppdrag var att lägga ner barnet i nån slags vagga och säga några rubriker. När jag skulle lägga ner ungen (obs på castingen en docka) råkade jag helt obekvämt droppa den med huvudet före och ba ”jo men godnatt”.
De bara ”fint vi hör av oss”. Det gjorde de naturligtvis inte. Ridåååååå.
Kanske är mer abstrakt film min grej?! 😅😂
 
Låter inget vidare. Skrev en salstenta när jag hade en förkylning och snörvla halvt ihjäl mig..Tentavakten kom med en hel toarulle. Tacksamt och pinsamt på samma gång...
Oj! Usch låter inte kul alls.. problemet med förkylningen är ju också att man inte orkar plugga något :meh: känns inte som att denna kommer gå så bra om man säger så..
 
Har i landet har jag nog aldrig varit med om att man skalar potatisen innan man tillreder den ... drom om min forvaning forsta gangen jag blev bjuden pa potatismos med skal i (@Wonderwoman :crazy:) och dessutom gillade det.:cautious: Daremot sa skulle ingen dromma om att servera kokt potatis som man gor i Sverige ... De fa ganger jag sett kokt potatis har har de "piffats upp" med smor och kryddor ... och darfor at det atbart. ;)
Äter väldigt sällan potatis pga orkar inte skala.
 
800 är vår nätavgift typ :cautious:
Surt dyrt blir det när man har dåligt tätade dörrar och fönster och element från förra sekelskiftet :meh:
Betalar 600kr för nätet.
Elen varierar. Förra vintern nästan 3000 kr/månad.
Trots eldar mycket, lågenergilampor. Släcker i rum som inte används.
6 element, varav 4 används hela vintern. Luftvärmepump.
Får se om det blir billigare i år när jag bytte.

Nyfiken på hur era element ser ut. Kan du inte lägga ut en bild :)?
 
Misstänkte det ;)

Gud tänker på när jag blev kallad till casting för en reklamfilm där jag tydligen skulle spela den ömma mamman. Mitt uppdrag var att lägga ner barnet i nån slags vagga och säga några rubriker. När jag skulle lägga ner ungen (obs på castingen en docka) råkade jag helt obekvämt droppa den med huvudet före och ba ”jo men godnatt”.
De bara ”fint vi hör av oss”. Det gjorde de naturligtvis inte. Ridåååååå.
Kanske är mer abstrakt film min grej?! 😅😂
Antagligen. I min nuvarande film är det en scen med en naken man som trampar sönder en kvinna gjord av lera och sedan smörj en in sig med leran. Typ.
 
Sitter och läser ett brev från trafikverket.
Definitivt avslag för PPL under närmsta året.
Problem med psykiska hälsan och lågt blodtryck är angivna orsaker.
Lite av en bummer! (eller en stor) piss också.
 
Finns ingen alkohol i världen som jag kan lyckas få ner när jag är förkyld :laugh:
Kanske borde börja dricka mer alkohol iofs :angel:

Alltså hatar jäger men efter att ha pluggat sönder så såg alla yxor ut som oformliga stenblock. Trundnackad, spetsnackad? Kunde fan ha varit vad som helst. En gråsten på gatan typ. Haha. Tror tentan togs bort sen pga att den var helt irrelevant/idiotisk. Typ som att ha en tenta på oväsentliga årtal eller liknande.
Men ja jäger var verkligen räddaren i nöden må jag säga. Har iofs inte druckit det sen dess ;)
 
Alltså hatar jäger men efter att ha pluggat sönder så såg alla yxor ut som oformliga stenblock. Trundnackad, spetsnackad? Kunde fan ha varit vad som helst. En gråsten på gatan typ. Haha. Tror tentan togs bort sen pga att den var helt irrelevant/idiotisk. Typ som att ha en tenta på oväsentliga årtal eller liknande.
Men ja jäger var verkligen räddaren i nöden må jag säga. Har iofs inte druckit den sen dess ;)
Tror jag nöjer mig med att ta en "pigg" tablett som mamma kallar dom. Sådana där man tar före träning, tar jag två så storstädar jag hela huset i ett nafs :crazy: så en borde ju räcka iaf :D
 
Gudars.... chefen messade nyss och bara "du måste komma in och provjobba en person imorgon". Efter förra veckans totala fail är suget lika med noll men men. Just nu har jag sänkt kraven och nöjer mig med så länge vederbörande är vettig
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Nu hoppas jag kunna få lite vägledning. Jag bor i hyreslägenhet där det görs ändringar i ventilationen. Det är utomstående...
15 16 17
Svar
330
· Visningar
15 774
Senast: Inte_Ung
·
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
3 498
Kropp & Själ Finns det någon här som har koll på hur det går till när man byter förnamn? Är det en krånglig process, hur lång tid tar det, behöver...
Svar
19
· Visningar
1 609
Senast: MML
·
Hundavel & Ras Tänkte fråga lite öppet här där det säkert finns en del erfarenheter. Funderar på kommande hund. Jagar och har kommit in på att fundera...
2
Svar
24
· Visningar
1 365

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp