Bukefalos 28 år!

Vad gör vi? Del CVII

Status
Stängd för vidare inlägg.
800 är vår nätavgift typ :cautious:
Surt dyrt blir det när man har dåligt tätade dörrar och fönster och element från förra sekelskiftet :meh:
Hur många kilowattimmar förbrukade ni då? Vår förbrukning för oktober var 740 kwh. Det kostade oss rätt så precis 1600 kr. Vi värmer huset med luft-luft-värmepump och kamin. Ett element som används i badrummet, men det står på väldigt lågt. Varmvattnet värms med el. Två rum i stallet är uppvärmda. Det ena är kattens rum och det andra är ett förråd. Förrådet värmer vi vanligtvis inte upp alls, men pga vattenläcka behöver det torka.....
 
Jag bor i en etta på 60 kvadrat och har elräkningar på 600-700...nu. kan räkna med strax över tusenlappen i vinter. 500:- i nätavgift varje månad👎
Bor på bottenplan med betongplatta=svinkalla golv och därmed dyrt!
 
Hur många kilowattimmar förbrukade ni då? Vår förbrukning för oktober var 740 kwh. Det kostade oss rätt så precis 1600 kr. Vi värmer huset med luft-luft-värmepump och kamin. Ett element som används i badrummet, men det står på väldigt lågt. Varmvattnet värms med el. Två rum i stallet är uppvärmda. Det ena är kattens rum och det andra är ett förråd. Förrådet värmer vi vanligtvis inte upp alls, men pga vattenläcka behöver det torka.....

Ca 1000
Eluppvärmd trea i två plan. Gamla element. Hyresvärden vill inte byta förrän de går sönder..

Typ samma nätavgift här 😝. Sätt nya tätningslister?! Hjälpte här hemma för det drog in och blev is på insidan av fönstren...

Ja vi borde väl. Kan tycka hyresvärden borde hjälpa till...
 
Ca 1000
Eluppvärmd trea i två plan. Gamla element. Hyresvärden vill inte byta förrän de går sönder..



Ja vi borde väl. Kan tycka hyresvärden borde hjälpa till...

Asch lätt och fixa och int så dyrt, vi hyr med men skulle vi bett dem om hjälp hade vi väl aldrig fått de fixat. Tog ju bara ett halvår att få det trasiga handfatet bytt..😏
 
Var så trött förut så tänkte att jag lägger mig samtidigt som ungen ikväll. Men nu är jag inte ett dugg trött :meh:.
 
Hostar lungorna ur mig, blir bara värre o värre dessutom. Fårse hur jag är imorgon, är jag såhär illa då kan jag inte skriva en tenta mellan 9-14 :crazy::cry:
 
Asch lätt och fixa och int så dyrt, vi hyr med men skulle vi bett dem om hjälp hade vi väl aldrig fått de fixat. Tog ju bara ett halvår att få det trasiga handfatet bytt..😏
Kolla hur lång tid det skulle ta att tjäna in ett modernare snålare element i något rum?

Plus fixa tätningslisterna.

Även om man hyr behöver man inte vara hjälplös. Man kan fixa en del själv.

Vi får inte göra speciellt mycket själva. Fick inte ens sätta upp en duschstång..
 
Hur många kilowattimmar förbrukade ni då? Vår förbrukning för oktober var 740 kwh. Det kostade oss rätt så precis 1600 kr. Vi värmer huset med luft-luft-värmepump och kamin. Ett element som används i badrummet, men det står på väldigt lågt. Varmvattnet värms med el. Två rum i stallet är uppvärmda. Det ena är kattens rum och det andra är ett förråd. Förrådet värmer vi vanligtvis inte upp alls, men pga vattenläcka behöver det torka.....

Vi hade en faktura på 3400 i mars🙄
Normalt är 1500
 
Funderar på mitt bolån som ska läggas om vid årsskiftet.

Jag har amorterat rätt friskt men nu är jag gammal, inte så frisk och dessutom arbetslös. Jag måste krasst räkna med risken att inte få jobb igen. Hur lågt ska jag sätta amorteringen. Hur lågt får jag sätta den. Sänker jag den med ett par tusen så har jag ett par tusen mer i handen att,lägga på sparkontot och mig själv.
 
Funderar på mitt bolån som ska läggas om vid årsskiftet.

Jag har amorterat rätt friskt men nu är jag gammal, inte så frisk och dessutom arbetslös. Jag måste krasst räkna med risken att inte få jobb igen. Hur lågt ska jag sätta amorteringen. Hur lågt får jag sätta den. Sänker jag den med ett par tusen så har jag ett par tusen mer i handen att,lägga på sparkontot och mig själv.

Måste du ens amortera?
 
Funderar på mitt bolån som ska läggas om vid årsskiftet.

Jag har amorterat rätt friskt men nu är jag gammal, inte så frisk och dessutom arbetslös. Jag måste krasst räkna med risken att inte få jobb igen. Hur lågt ska jag sätta amorteringen. Hur lågt får jag sätta den. Sänker jag den med ett par tusen så har jag ett par tusen mer i handen att,lägga på sparkontot och mig själv.
Jag köpte hus för cirka 3,5 år sen. Lagligt behöver jag inte amortera en krona.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Nu hoppas jag kunna få lite vägledning. Jag bor i hyreslägenhet där det görs ändringar i ventilationen. Det är utomstående...
15 16 17
Svar
330
· Visningar
16 026
Senast: Inte_Ung
·
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
4 513
Kropp & Själ Finns det någon här som har koll på hur det går till när man byter förnamn? Är det en krånglig process, hur lång tid tar det, behöver...
Svar
19
· Visningar
1 726
Senast: MML
·
Hundavel & Ras Tänkte fråga lite öppet här där det säkert finns en del erfarenheter. Funderar på kommande hund. Jagar och har kommit in på att fundera...
2
Svar
24
· Visningar
1 673

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp