Vad gör vi? Del CX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Katten som löper har kissat i sängen igen. Det har hänt 10 olyckor på en vecka nu. KAN INTE DETTA TA SLUT NÅGON GÅNG? :arghh: Jag ORKAR INTE tvätta lakan, täcken, kuddar, sängkläder etc fler gånger på ett bra tag nu.

Annars har jag spenderat tiden på att plugga, det är i princip det enda jag gör. Hinner inte med så mycket mer just nu.
Enkel lösning, om än inte så snygg.

Lägg byggplast eller presenning över sängen tills det gått över?
 
Katten som löper har kissat i sängen igen. Det har hänt 10 olyckor på en vecka nu. KAN INTE DETTA TA SLUT NÅGON GÅNG? :arghh: Jag ORKAR INTE tvätta lakan, täcken, kuddar, sängkläder etc fler gånger på ett bra tag nu.

Annars har jag spenderat tiden på att plugga, det är i princip det enda jag gör. Hinner inte med så mycket mer just nu.
Måste katten vara i sovrummet just nu? Går det att stänga om rummet?
 
Har ätit middag och funderar på att ta en (väldigt försiktig och långsam) promenad. Borde iaf gå ner till postombudet med ett paket med gamla läkemedel (skickas till apotea), det är ju lagom nära iaf (ser affären när jag kommer utanför huset :D ).
 
Det blir i och for sig sol da och da mellan alla "showers", men regn klader, och framfor allt vattentata skor, ar helt klart att recommendera varje dag. :cautious: Mina nybadade hundar lar behova "fot bad" i stort sett varje dag och kan inte langre ga in utan att fa fotterna ordentligt torkade. 😣 Regn perioden ar har!
 

Bifogade filer

  • Screen Shot 2019-12-08 at 8.25.30 AM.png
    Screen Shot 2019-12-08 at 8.25.30 AM.png
    33,9 KB · Visningar: 12
Sitter i soffan med en kopp te och lyssnar på ena hunden som tuggar på renhorn och på maten som kokar på spisen. Idag åt jag först rejäl middag, sedan satte jag igång storkok av två olika maträtter som ska bli matlådor till kommande vecka. Den här veckan har jag ätit uselt(!) eftersom jag inte orkat laga någon mat efter jobbet och eftersom nästa vecka ser ut att bli lite likadan är det väl lika bra att planera lite bättre nu.
 
Trotsade pissregnet över Falun och var på gruvans julmarknad. Den är bra men vädret... usch. Eftersom jag inte ska shoppa så mycket blev det bara fyra st LissEllas senap (blåbär, julsenap, Speyside och Highland) för de är ett måste till jul. Sedan kunde jag inte låta bli en påse brända mandlar heller :d
 
Enkel lösning, om än inte så snygg.

Lägg byggplast eller presenning över sängen tills det gått över?
Vi är har varit inne på att lägga ugnsfolie över sängarna, då pappas tjej läst någon stans att katterna inte gillar prasslet under tassarna. Kanske dags att göra nu...
Måste katten vara i sovrummet just nu? Går det att stänga om rummet?
Ena lådan är i sovrummet, så att stänga ute dem ur det sovrummet skulle bli lite problematiskt. De har valt ut en låda för nr 1 och den andra för nr 2. Så bara vi kommer på någon annan stans att ha lådan på så kan vi stänga dörren. Vi vill gärna inte ha lådan inne i duschen bara och annars blir det antingen i köket eller mitt framför tv'n. Som sagt, vi är inne på ugnsfolie på sängarna nu. :)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Jag har städat halva dagen och var sedan till särbon på jobbet med lite hembakat till honom och hans kollegor. Kisse igår på TV-soffan:
93 94 95
Svar
1 894
· Visningar
55 787
Svar
2 002
· Visningar
62 943
Kultur Om man vill åka till Stockholm över dagen med ett barn, vad gör man då? Barnet i fråga är 7 år. Gärna relativt nära station, alt smidigt...
Svar
15
· Visningar
731
Senast: Blyger
·
Tjatter Oj, någon i kommunen har vunnit 173 miljoner. Inte dåligt! Undrar just vad man skulle göra med så mycket pengar.
4 5 6
Svar
112
· Visningar
5 703
Senast: Tilly_85
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • WE-tråden
  • Hingstval 2024
  • Välja säkerhetsväst

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp