Bukefalos 28 år!

Vad gör vi? Del CXCVI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Stort grattis på din dag @Nixehen!

Wolver-Minion_ Cake-Um-Licious, facebook.jpeg
 
Tänkte när jag kom tillbaks med en häst att jag kanske skulle klä av henne prylarna i boxen. Men jag tog iaf av sakerna på gången. Var jävla tur IOM att de öppnat boxdörrens övre del ut mot hagen. Tydligen låg metallkarmen mot elstaketet. Så hon fick en stöt, kastade sig och drog omkull i boxen. Det är en STOR tjej. Stackarn verkar bara blivit rädd och inte skadat sig fysiskt.
Sen körde sambon i diket med åkgräsklipparen och grannen fick komma och dra upp den. 😅
I övrigt har det varit bra! 😅
Mys med flickorna som provade vattnet:
IMG_5315.jpeg
 
Ska braka i säng nu!

Har sorterar ur klänningar jag ska sälja samt lite andra saker jag inte känner behov av längre. Nu har jag i en timme suttit och satt in foton i fotoalbum. Har två burkar proppade med foton från många många många år tillbaka i min barndom- och före jag ens var påtänkt och tanken har varit att sätta i fotoalbum, men tja det har inte blivit av. Har rätt mycket kvar, fotoalbumen kommer inte att räcka! Men en bra början åtminstone! Tiden springer i väg när man sitter med foton... både i tankarna och på riktigt så jag får ta resten i morgon!
 
Varit och handlat lite. Glömde givetvis det jag åkte till affären för, trots att jag hade med mig en shoppinglista.. Maken får ta det imorgon när han ska in till stan.

Idag får vi se om det kommer någon torktumlare. Jag tror inte det, tveksam till om vi verkligen beställde en. Och kanske är det lika bra att den inte kommer med tanke på att bilen måste lagas och ekonomin är på väg att kollapsa känns det som..
 
Skulle ridit ut med en vän nu på morgonen men har sovit riktigt dåligt så orkar inte. Måste upp och fodra hästarna lite snabbt och sen hoppas jag att jag kan sova någon timme till.
 
Vaknade med vansinnigt ont i ena foten, vilket delvis hänger ihop med spända vader. Så, sambon var snäll och masserade mina vader innan han började jobba. Han har blivit jätteduktig på det, så nu kan jag nog klara av den här dagen också :heart

Snart dags att åka till Bergianska trädgården med morsan, det ska bli SÅ bra :D
 
Balkongmöblerna är redo för upphämtning :love:

Har också flyttat typ alla växter från köket, det blir visst 200 grader och allt bränns 😅 sol 08-16. Vad ska man ha där då 🤔

Ska nu ta mitt pollenmosiga jag och cykla till tandläkaren. Höpp!
 
Var nog ganska trött igårkväll vid läggdags, kanske av värmen också, men kändes som det snurrade i skallen så fort jag ändrade läge men inte i rummet, bara huvudet. Sov gott inatt men drömde ett antal otrevliga saker, usch!

Men nu är frukosten och kaffet nersvalt, nu stallet och passa på och köra pållan innan det blir för varmt. Apropå mat ja; sicken god lunch jag åt på bistron vid jobbet igår; rostad macka med 3 ostar och tillbehör bla chips, så jäkla gott! :d
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Mat Jag skulle vilja bjuda någon på middag. Men jag vet inte hur man gör eller hur lyckat det är med tanke på att jag varken är bra på...
2 3
Svar
55
· Visningar
3 524
Senast: hundtant
·
Fritid Min syster fyller jämnt. Vi andra systrar funderar på att ge henne antingen spa och övernattning eller övernattning och en bra middag...
Svar
8
· Visningar
578
Senast: Fille
·
  • Låst
Tjatter "Det vore synd om matte saknade katthår på sängkläderna..." Matte funderar på att köra favorit i repris vad gäller middagen, det...
99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
78 401
Senast: Snurrfian
·
Tjatter Jag försöker undvika hemleverans (och är därför inte van vid hur det funkar) men nu har jag beställt en så pass stor sak att det inte...
Svar
4
· Visningar
449
Senast: Silver Girl
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • GVFÖ 2024
  • Vad gör vi? Del CXCVII
  • Uterätt för kor

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp