Vad gör vi? Del CX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Alltså har kommit på att tavlan jag hållit på med i typ evigheter nu inte alls är min stil och inte kommer passa ovanför min schäslong. Har redan rollat över den första versionen, risken är överhängande att jag gör om samma sak 🤷🏼‍♀️
 
Problemet är att jag tänker att jag vill ha ngt med mer karaktär. Ngt mer typ surrealistiskt. Eller abstrakt? Men jag har väl bara inte hittat min stil/mitt sätt att måla än.

Inte sabba den! Jag tycker den är jättefin. Men förstår att konst ska vara mer än bara fint för att passa en liksom.. Man har ju sin stil och vill väl skapa en viss typ av atmosfär.
Sälj den till någon isf och köp ny duk/ram etc?
 
Tvättar idag... tillåt mig att presentera dagens tvättstuge-outfit. Ni vet när man ska tvätta allt man använder vanligtvis...^^

Du slår inte min fd granne iaf. Hon hade alltid samma grå mysbyxor och blå tisha. Helt ok so far.. Men hon hade också en medalj om halsen. Första gången trodde jag hon just varit och sportat och vunnit den. Men nej.. Det var från en danstävling för ca 10 år sedan. Jag bodde där ganska många år och vi möttes i tvättstugan varje vecka typ... Hon med medaljen jämt. Undrar fortf varför.. :laugh:

Jag själv gick alltid till kiropraktorn samma dag som tvättdagen. Jag fick be om ursäkt för omaka strumpor, mormorstrosor etc. Han tyckte dock det var skönt med någon som klädde ner sig och inte hade genomskinliga spetsunderkläder etc. Skönt att min fulhet var uppskattad. 😂
 
Struntade i att plugga när sonen somnat och knåpat med en fotobok istället. Är en julklapp till min mamma, från semestern i höstas. Hon önskar sig det och det känns viktigt att ge henne. Fast med tanke på tentan på fredag kanske jag borde pluggat, men jaja. Jag mår bättre av att veta att jag kan beställa boken imorgon (måste kolla igenom den innan jag trycker på beställ - och det är bättre att göra på dagen när jag är lite piggare).
Nu är det sovdags.
 
Sitter och funderar,
mina tankar är nog lite galna.
men jag börjar känna att vi måste sluta vara så rationella i alla val.
Rationalismen har sin givna plats,
Vård, utbildning och infrastruktur.
Men det verkar som vissa tappar sin förmåga att uttrycka sig, Sin förmåga till empati, sin förmåga att förstå värdet av konst och det flyktiga.
Satt och pratade med en god vän och vi diskutera neurala nätverk och upp byggnad av diskreta logikträd.
När det slog mig. I vår jakt av det ekonomiska och effektiva värden glöms saker bort.
Saker som vi borde ha mer tid till. Konsten och det monumentala.
Vist att göra en AI som kommer vara självmedveten kommer vara en av mänskligheten största framgångar. Men i samma veva glömmer vi bort att vi får barn som redan är själv undermedveten i tidig ålder.
Folk är rädda för AI andra tror att den kommer rädda oss, jag tror inget av det den kommer hjälpa oss.

Jag ni fattar jag ska gå lägga mig sov gott vänner.
 
Sitter och funderar,
mina tankar är nog lite galna.
men jag börjar känna att vi måste sluta vara så rationella i alla val.
Rationalismen har sin givna plats,
Vård, utbildning och infrastruktur.
Men det verkar som vissa tappar sin förmåga att uttrycka sig, Sin förmåga till empati, sin förmåga att förstå värdet av konst och det flyktiga.
Satt och pratade med en god vän och vi diskutera neurala nätverk och upp byggnad av diskreta logikträd.
När det slog mig. I vår jakt av det ekonomiska och effektiva värden glöms saker bort.
Saker som vi borde ha mer tid till. Konsten och det monumentala.
Vist att göra en AI som kommer vara självmedveten kommer vara en av mänskligheten största framgångar. Men i samma veva glömmer vi bort att vi får barn som redan är själv undermedveten i tidig ålder.
Folk är rädda för AI andra tror att den kommer rädda oss, jag tror inget av det den kommer hjälpa oss.

Jag ni fattar jag ska gå lägga mig sov gott vänner.
Sov gott @Tranan.
 
Jag kan vara övertrött men det här är nog fan det roligaste jag sett:
E305A8AF-2830-418C-94F7-5730E7266275.png
 
Barnet har inte längre 40 på tempen. Bra, då kanske jag kan lämna honom på föris imorgon så jag hinner jobba två dagar den här veckan.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Jag har städat halva dagen och var sedan till särbon på jobbet med lite hembakat till honom och hans kollegor. Kisse igår på TV-soffan:
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
59 395
Senast: Mia_R
·
Svar
2 002
· Visningar
62 983
Kultur Om man vill åka till Stockholm över dagen med ett barn, vad gör man då? Barnet i fråga är 7 år. Gärna relativt nära station, alt smidigt...
Svar
15
· Visningar
731
Senast: Blyger
·
Tjatter Oj, någon i kommunen har vunnit 173 miljoner. Inte dåligt! Undrar just vad man skulle göra med så mycket pengar.
4 5 6
Svar
112
· Visningar
5 710
Senast: Tilly_85
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp