Vad gör vi? Del CX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Har inatt fått sova efter att ha haft några nätter med galen hosta. Så jäkla skönt!

Fick mina sadlar uppkörda till sadelförsäljare igår. Fick beröm över hur välvårdade de var. Jag har knappt rört dem.. De har inte direkt fått kontinuerlig kärlek och omvårdnad. :laugh:
Bra kvalitet på både sadlar och smörjmedel uppenbarligen. För de är superfina faktiskt. :up:

Så skönt att inte behöva mecka med försäljningen själv. Det är populära märken och storlekar. Så de bör gå lätt att sälja för en sadelutprovare.
 
Så. Matteprovet är klart, ja, jag gjorde det i alla fall. Det gick säkert åt skogen MEN JAG BRYR MIG INTE, för nu är jag klar!

Har inga lektioner hela nästa vecka och har helg nu, så let’s partyyyy:banana: (eller inte, jag gillar egentligen inte partyn)

Fick också veta mitt betyg i idrotten som jag gjorde tidigare i vår. Blev godkänd och lite till, men jag bryr mig inte om det heller. Jag kommer aldrig mer ha idrott i skolan och jag blev faktiskt godkänd, så det så! (Och jag sänkte mig inte jämfört med grundskolan heller) :p
 
Takplåtskant - tå. 1-0 till takplåten.
20200528_152526.jpg
 
Är fortsatt frustrerad och stressad över öppningen på jobbet. Vi vet fortfarande ingenting. I dag fick jag i förbifarten höra att lärarna ska få access till skolan på måndag, och studenterna den 8e.
Bra att vi får veta sånt liksom?

Ingen planering har skett, har den det har vi som är "kanonfoder" inte fått veta hur vad varför eller vem. Min chef ringde i dag och sa att jag skulle sätta upp infoaffischer om corona osv. runtom i huset och utanför och i samtliga toaletter. Det blir ca 120 affischer. Chefen vill att de ska lamineras. Ett ark tar ca 3 minuter att laminera = 6 timmars arbetsuppgift och då är det inte inräknat att det ska skrivas ut och att allt ska sättas upp. Jag är på plats i 8 timmar nästa vecka... så det blir ju himla kul. Inte stressigt alls.
Det är det här jag menat när jag bett dem om att ge os någon plan eller något riktmärke så att vi kan påbörja saker som behöver förberedas... Men nej vi skulle inte göra någonting utan invänta att ledning, krisgrupp, studentkår och fan och hans moster skulle diskutera och komma fram till svar.

Det verkar inte som att någon av dessa vimspellar har gått någon typ av krisberedskaps utbildning. Det har jag, plus att jag har begåvats med sunt förnuft. Det värsta man kan göra är att vela, vimsa, och diskutera i oändlighet utan att agera och informera som ledare i krissituationer. När krisen sedan kommer och stirrar en i ögat är man död. Pang. Borta.
Detta är precis vad alla ledare gör på mitt jobb nu. Jag känner oerhörd förvirring över vad som gäller i precis alla aspekter av den här öppningen. Känner 0 förtroende för ledning, 0 förtoende för chef. Detta kommer gå åt helvete och jag bryr mig återigen för mycket. :banghead:

Jag blev så stressad att jag nu har magkatarr- igen. Inte kan äta- igen. Satt och skakade-igen.
Den här gången blev det tack och lov bättre efter en löptur. Jag måste verkligen bort från jobbet, det är inte värt det någonstans.

Gah:arghh:
 
Är fortsatt frustrerad och stressad över öppningen på jobbet. Vi vet fortfarande ingenting. I dag fick jag i förbifarten höra att lärarna ska få access till skolan på måndag, och studenterna den 8e.
Bra att vi får veta sånt liksom?

Ingen planering har skett, har den det har vi som är "kanonfoder" inte fått veta hur vad varför eller vem. Min chef ringde i dag och sa att jag skulle sätta upp infoaffischer om corona osv. runtom i huset och utanför och i samtliga toaletter. Det blir ca 120 affischer. Chefen vill att de ska lamineras. Ett ark tar ca 3 minuter att laminera = 6 timmars arbetsuppgift och då är det inte inräknat att det ska skrivas ut och att allt ska sättas upp. Jag är på plats i 8 timmar nästa vecka... så det blir ju himla kul. Inte stressigt alls.
Det är det här jag menat när jag bett dem om att ge os någon plan eller något riktmärke så att vi kan påbörja saker som behöver förberedas... Men nej vi skulle inte göra någonting utan invänta att ledning, krisgrupp, studentkår och fan och hans moster skulle diskutera och komma fram till svar.

Det verkar inte som att någon av dessa vimspellar har gått någon typ av krisberedskaps utbildning. Det har jag, plus att jag har begåvats med sunt förnuft. Det värsta man kan göra är att vela, vimsa, och diskutera i oändlighet utan att agera och informera som ledare i krissituationer. När krisen sedan kommer och stirrar en i ögat är man död. Pang. Borta.
Detta är precis vad alla ledare gör på mitt jobb nu. Jag känner oerhörd förvirring över vad som gäller i precis alla aspekter av den här öppningen. Känner 0 förtroende för ledning, 0 förtoende för chef. Detta kommer gå åt helvete och jag bryr mig återigen för mycket. :banghead:

Jag blev så stressad att jag nu har magkatarr- igen. Inte kan äta- igen. Satt och skakade-igen.
Den här gången blev det tack och lov bättre efter en löptur. Jag måste verkligen bort från jobbet, det är inte värt det någonstans.

Gah:arghh:
Jag håller med om att du behöver bort från jobbet :heart söker du efter nya jobb?
 
Är fortsatt frustrerad och stressad över öppningen på jobbet. Vi vet fortfarande ingenting. I dag fick jag i förbifarten höra att lärarna ska få access till skolan på måndag, och studenterna den 8e.
Bra att vi får veta sånt liksom?

Ingen planering har skett, har den det har vi som är "kanonfoder" inte fått veta hur vad varför eller vem. Min chef ringde i dag och sa att jag skulle sätta upp infoaffischer om corona osv. runtom i huset och utanför och i samtliga toaletter. Det blir ca 120 affischer. Chefen vill att de ska lamineras. Ett ark tar ca 3 minuter att laminera = 6 timmars arbetsuppgift och då är det inte inräknat att det ska skrivas ut och att allt ska sättas upp. Jag är på plats i 8 timmar nästa vecka... så det blir ju himla kul. Inte stressigt alls.
Det är det här jag menat när jag bett dem om att ge os någon plan eller något riktmärke så att vi kan påbörja saker som behöver förberedas... Men nej vi skulle inte göra någonting utan invänta att ledning, krisgrupp, studentkår och fan och hans moster skulle diskutera och komma fram till svar.

Det verkar inte som att någon av dessa vimspellar har gått någon typ av krisberedskaps utbildning. Det har jag, plus att jag har begåvats med sunt förnuft. Det värsta man kan göra är att vela, vimsa, och diskutera i oändlighet utan att agera och informera som ledare i krissituationer. När krisen sedan kommer och stirrar en i ögat är man död. Pang. Borta.
Detta är precis vad alla ledare gör på mitt jobb nu. Jag känner oerhörd förvirring över vad som gäller i precis alla aspekter av den här öppningen. Känner 0 förtroende för ledning, 0 förtoende för chef. Detta kommer gå åt helvete och jag bryr mig återigen för mycket. :banghead:

Jag blev så stressad att jag nu har magkatarr- igen. Inte kan äta- igen. Satt och skakade-igen.
Den här gången blev det tack och lov bättre efter en löptur. Jag måste verkligen bort från jobbet, det är inte värt det någonstans.

Gah:arghh:
Fysjutton! Byt jobb. I princip vilket jobb som helst borde väl vara bättre än det där just eftersom du inte känner något förtroende alls för ledningen?
 
Jag sitter i soffan och är sur över att vara helt trött och orkeslös. Efter att ha pratat lite med en vän om hur senaste veckorna varit för mig så känns det inte så konstigt att energin är helt borta nu, men likväl irriterande eftersom jag har så mycket jag vill göra. Framförallt vill jag klättra, jag har inte klättrat på hela veckan! Men. Det blir vila idag, sedan ska jag försöka ha någon planering för hur allt ska fungera bättre fram till semestern och då kommer allt bli lättare.
 
Jag håller med om att du behöver bort från jobbet :heart söker du efter nya jobb?
Fysjutton! Byt jobb. I princip vilket jobb som helst borde väl vara bättre än det där just eftersom du inte känner något förtroende alls för ledningen?

Jo jag söker. Har många gånger varit på vippen att säga upp mig utan att ha något nytt, men stoppat mig själv tack och lov.
Funderar ibland på att gå tillbaka till hemtjänst. Jag gillade inte det jobbet heller men mådde inte riktigt lika dåligt av det.

Har dock funderat ett tag nu på om det verkligen kommer hjälpa att byta jobb. Det är ju lite mig det är fel på. Jag bryr mig för mycket, ser för mycket samband, är för känslig, för ambitiös och blir numera stressad "för lätt". Jag kanske får samma situation vilket jobb jag än byter till liksom 🤷‍♀️
 
Plus att första omgången smet så missade jag att det var kryddmått salt ... 🙄🙄🙄

Jag är inte så hemsk på att baka som jag låter, jag lovar! :rofl: Iallafall om man vill ha en fluffig kaka :angel:
Kompisens pappa ringde när jag var på hennes verkstad.

Han hade bakat och tyckte den så konstig ut när den började resa sig i ugnen. Kom på att han glömt ha i margarinet.
Så han tog ut den och rörde ner margarinet. Det skulle varit en tigerkaka men nu blev den beige. In i ugnen igen och det blev tydligen en av de finaste han gjort. Den reste sig fint och blev jättegod. :rofl:

Apropå fluffiga kakor :up:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Svar
839
· Visningar
44 972
  • Låst
Tjatter Stör mig på att ingen startade en ny tråd.😉
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
108 162
Senast: Marita73
·
  • Låst
Mat Vad bjuds det på och vad lagas det hos dig? Recepttips välkomna! (Återuppväcker de här trådarna och startar ny tråd då vgv-tråden...
Svar
4
· Visningar
637
Senast: Liten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp