Vad gör vi? Del CX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Avslutar en bra dag med stretch och massage ute på altanen :love:
355CE790-E10C-457C-8A27-64B159512F5A.jpeg
 
Pappas tjej verkar... ha några hjärnceller kvar i alla fall...

Hon har fått veta att jag tar hand om katterna nu. Så idag smsa hon och sa att hon kommer hem på lördag över dagen för att hon saknar katterna så mycket. Jag vet inte riktigt vad hon menar med det? Kommer hon själv eller kommer hon med bebisen? Bebisen äter ju mjölkersättning och eftersom hon skulle komma över dagen skulle hon lika väl kunna lämna bebisen med någon släkting.

Det vänder snabbt i hockey... fast det här är inte hockey, det är... en familj. Aja, jag antar att det är bra att hon saknat sina katter i alla fall!
 
"Men hon säger att hon stannar där för läkaren hade sagt till henne att pappa borde be min mamma att ta mig och min bror på heltid."
"För vad hon i grund och botten säger är ju att jag och min bror bara är ivägen och att hon inte vill ha oss där. Hon vill ha pappa för sig själv.

Pappa blev rätt sur när jag sa det."

Men .. Men det är ju det hon säger! Varför blev din pappa sur på dig för något som hon faktiskt har sagt? :confused:

Alltså, UT, UT. Fly! Såna energitjuvar är inte värda att bo med! :heart
Ingen aning, för att hela min familj är... knäpp? På ett eller annat sätt, mer eller mindre...

Pappa tycker väl att hans tjej säger det på ett lite mjukare lugnare sätt medan jag är pang på och säger rätt ut vad jag tänker. Så jag är mer ohyfsad och får det att låta så mycket värre... typ.

Jag har inte ens orkat fråga, bara gissar :o
 
Öhhmmm dricker vin och lagar middag. Rimlig dygnsrytm 🙄
Har målat som en GALNING ikväll och fått väldigt mycket gjort. Dels har jag grundat en bakgrund på en stor duk, dels dragit igång med ett beställningsporträtt (en hund).
Tyvärr måste jag upp tidigt imorgon (i mina mått mätt haha) då jag ska visa en tavla för en intressent kl 10.30. Hon bara "går det bra att vi kommer på förmiddagen?". Jag: "ja visst runt 14 kanske?" :rofl:
 
Efter taskig sömn igår natt kände jag mig inte så värst piggelin så pållan fick vilodag medan det fick bli stallhäng och bara vara ❤ och så bjöd jag på ananaspaj och vaniljglass 😋. Och som vi har skrattat ikväll, det gjorde gott för själen 🥰. Innan dess var jag ju på vc hos kuratorn för stresshantering vilket gick bra, ska dit nästa vecka igen. Sen får vi se om sjukskrivning ska fortsätta; att gå tillbaka om en dryg vecka var inte enligt henne hugget i sten (fyllde i stressformulär som ska visas för läkaren).

Inatt har jag sovit gott om än lite för kort men ligger kvar en stund och drar mig 🥰.
 
På jobb med en rygg som är mycket bättre. Den där kiropraktorn gav den lite träningsvärk tror jag. Han kunde inte hitta något direkt fel men men jag är bättre men det var jag redan innan jag kom in.

Nu slutar ena kollegan så han håller på och rensar ut känns både bra och sorgligt. Vi kom bra överens även om han varit rätt oanständig i omgångar :) Nu ska han bli bonde på heltid men han blev samtidigt lite chockad över hur snabbt han blev ersatt. Tog 2 dagar efter alla fått reda på att han sagt upp sig till att vi hade 2 kandidater till hans jobb.

Vi bestämde precis att vi ska beställa lite mat och äta lunch ihop när alla jobbar som en liten avskedslunch men nu vill han ta med kollegan som är uppsagd (som jag dessutom inte kom så bra överens med) känner bara att Nä nä cheferna vart inte nöjda med honom heller så varför ska vi bjuda in honom igen? Får försöka styra av det på något sätt :)

Hundarna är stilla och lugna så än så länge ser det ut som en riktigt lovande dag
 
Kunde inte somna igår kväll. Trots otaliga försök.
Fick nog och tänkte att här krävs något drastiskt.
Tog med det mest nödvändiga och la mig utomhus. ”utomhussovrummet” är inte färdig ännu men löste sängproblemet med att lägga dubbla dynor på en solsäng istället.
Somnade nästan direkt!
Imorse var det dock kallt så nu känns det skönt att vara inne igen.
 
Efter en natt med bara 3 timmars sömn (jämfört med mina vanliga 8-9h), magkatarr och massor av jobbiga känslor i kroppen behövde jag äta jordgubbar med grädde till frukost, så det gjorde jag. Nu ska jag försöka få lite jobb gjort och låta nattens samt gårdagens skräp rinna av mig.
 
Seg idag! Men fått lite jobb gjort på morgonen och ska se om jag hinner få något mer vettigt gjort innan jag ska gå ut och hämta in hästarna inför hovslagarbesök. Ska bli skönt att få dom skodda och verkade!
 
Pappa kommer hem idag eftersom jag och min bror ska till pappa idag. Och gissa vad?! Jo, det är ju SÅ SYND om pappas tjej som måste gå upp på morgonen när bebisen vaknar ifall hon har bebisen. Såååååå... pappa tar med sig bebisen hem!

Det är kul att få träffa barnet. Men samtidigt blir jag så trött, nej, det är inte synd om henne för att bebisen vaknar tidigt. I princip ALLA barn gör det, det får man räkna med. Det är liksom inte breaking news eller någon överraskning.

Men jo, det är ju synd om henne som inte får sina sovmorgonar. Jag hoppas verkligen inte att pappa jobbar helg/blir inkallad för i så fall kommer det läggas på mig att vara barnvakt och det känner jag inte för.

Alltså, jag är verkligen för att män tar mer ansvar i hemmet och att det ska bli mer lika mellan mannen och kvinnan. MEN, jag tycker nog att det gått lite överstyr här. Visst, det ÄR jobbigt att vara småbarnsförälder och det innebär tidiga morgonar. Men fortfarande, det är inte någon nyhet. Och jag känner att hon bara vill ha ut det roliga av föräldrarskapet och lägga över allt tråkigt/jobbigt på min pappa. Men jaja, barnet har i alla fall någon som ser efter honom. Alltid något i den här familjen :up:

Förlåt för att jag klagar så mycket på pappas tjej. Jag försöker se hennes positiva sidor (vilka det nu är?) men det är... lite svårt :angel:
 
En stund var det ja, haha somnade visst om. Nu skriker magen på mig men först ska jag dra igång en långtvätt innan jag kilar ner till köket 😄.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Svar
848
· Visningar
45 653
Senast: Yeah but
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att ingen startade en ny tråd.😉
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
108 208
Senast: Marita73
·
  • Låst
Mat Vad bjuds det på och vad lagas det hos dig? Recepttips välkomna! (Återuppväcker de här trådarna och startar ny tråd då vgv-tråden...
Svar
4
· Visningar
637
Senast: Liten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp