Bukefalos 28 år!

Vad gör vi? Del CXCI

Status
Stängd för vidare inlägg.
IMG_20240128_144049.jpg


Jag äter bakelse, jag. Har på riktigt blivit en gammal tant som var och varannan söndag köper bakelse på konditoriet.
 
Gjort ärenden, rastat hundar och plockat ut lite tyg som ska säljas på loppis.
Hittade färska jordgubbar på Ica så ser fram emot chokladdoppade sådana till världscupen nu :d
 
Oj oj oj vilken helg!
Mannen på skidsemester tre tonåringar hemma trodde jag skulle ta det lugnt….

Handla, laga mat, tvätta, diska, lapp kläder, sy lite, sticka lite.
Åka skridskor, tvätta , städa, tvätta, laga middag. bowla, handla,
Städa, färga hår på ett av ungdomarna, vika tvätt, plocka in den, laga lunch, åka på secondhand runda, handla mera mjölk och förbereda middag. Nu 10 minuters stickpaus innan mannen kommer hem.
 
Har precis gjort upp 🔥 i pannan, så att jag kan ta en lång och skållande dusch sedan och förhoppningsvis få nån liten fason på ryggskrället och den kassa halvan av bröstkorgen, inför ny arbetsvecka :up:

I övrigt har jag (förutom duschat och fönat hundarna) inte gjort många knop idag, som vanligt på söndagar 🤗
 
I dag ska jag aka ivag och trana en Norwich Terrier yngling och hans matte ar det tankt. En kompis och gammal client ringde och bad att jag skulle hjalpa hennes kompis som just importerat valpen men inte alls kan fa ordning pa den.

Det ar nastan lite lustigt, de ar bada mycket duktiga hast tranare/rid larare som ger mycket ridlektioner bade till barn och vuxna ... men som inte kan "transformera" sina kunskaper till en hund.
Vilket passar mig aldeles fantastiskt bra. Det ar latt for de kan och forstar alla grundprinciper i traning, jag behover bara peka pa exact vad och hur ... och basta av allt, de gor som jag sager utan 1000 ursakter varfor de inte fulfoljt traningen varje vecka. :)
 
Har kört skoter med kompisar i två dagar, är helt slut men väldigt lycklig 😁
Visa bifogad fil 137797
Åh, vad kul! 😍 Min pappa är från Arvidsjaur. Jag är uppvuxen i Sthlm. Men har så mycket härliga minnen från att vara där uppe, åka skoter etc när större delen av familjen bodde kvar där uppe. Nu har de flesta gått bort eller flyttat. Så jag kan sakna det.
Sist jag åkte skoter hade jag varit brudtärna åt en kompis som gifte sig i Luleå och åkte i den silkesklänningen med underställ under vid efterfest/middag. Inte så praktiskt.. Men kul! 😅
 
Åh, jag är SÅ mycket bättre i tanden idag. Älskade tandläkare! Han ringde idag för att se till att jag var bättre och inte behövde medicin med. 😍
Nu hade dottern vurpat i skidbacken. Så de kör hit henne så sambo kan behandla och ge henne en flaska ledtillskott. Skönt att kunna betala tillbaks! Även om jag personligen inget gör så gör ju sambo det. 😅
 
Jag och sambon åt sen lunch på ett ställe där jag fått tips om att de har glutenfria pizzor utan mjölkprodukter i degen. "Alla" pizzerior brukar köpa in några färdiga som har skummjölkspulver i sig.
Hans pizza såg jättegod ut. Sån där riktigt fluffig deg!
Min såg ok ut, men tyvärr var den inte speciellt god. Antingen var den inte tillräckligt gräddad eller så var det att de lagt på alldeles för mycket tomatsås, för mitten var bara degig och geggig. Blä.
Min egenlagade pizza blir mycket godare, men det kräver lite mer förberedelser med jäsning, förgräddning etc. Kanske är därför det blev knasigt med den jag åt idag? Att den hade behövt förgräddas lite för att tåla att ha såsen på?

Nu har jag satt mig ner efter att ha borstat och ullkammat hunden, klippt hennes klor, tagit fram och delat färskfoderkorvar samt kokat grönsaksmos åt henne. Hon kräver mat NU, men jag tyckte att hon kunde vänta liiite till så köttet hinner tina mer.
Jag skulle tagit fram det tidigare, men det drog ut på tiden på restaurangen. Förlåt, Lovisen! 🥺
 
Funderar på om jag ska låta kalufsen självtorka och självfallet få fritt spelrum ikväll 😬
Penntrollsfrissan som jag alltid vaknar med, måste jag ju ändå hantera = lite balsam i värsta hysterin och sen ge huvudet en ordentlig rotblöta 🤷‍♀️
 
Mysig stund i stallet ihop med älsklingen ikväll 🥰, mindre mysigt att nära hemma nästan få en jävla bil i sidan. Vad är det för fel i hjärnkontoret på folk som inte fattar att ge faen i att ligga mitt på vägen I en kurva 😡.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Spännande jobbnyheter idag (eventuellt)! Kisse ockuperar husses soffa och kudde som vanligt :D
99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
67 375
Senast: Scata
·
Mat Jag skulle vilja bjuda någon på middag. Men jag vet inte hur man gör eller hur lyckat det är med tanke på att jag varken är bra på...
2 3
Svar
55
· Visningar
3 406
Senast: hundtant
·
Hemmet Jag har en soffa (futon-ish) som behöver nytt överdrag. Den är ny och inte sliten, men jag fick en väldigt bra deal på den modell jag...
2
Svar
20
· Visningar
881
Senast: manda
·
Kropp & Själ Jag är ofta arg. För att jag inte orkar. Vad gör man? Lägger sig ner och skiter i precis allting? Blir det bättre då? Jag tvivlar. Då...
6 7 8
Svar
146
· Visningar
6 283
Senast: Wille
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp