Bukefalos 28 år!

Vad gör vi? Del CXCI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Tror hästarna fick vårkänslor idag 😅. Hagkompisen for runt så gott det går i snön i hagen och fyrade av bakutsparkar så min blev triggad till ett bocksprång från stillastående upp och ner och höll på att dyka 😆. Honkatten fick för sig att smaka liiite av husses citronfromage 😅. Innan jag åkte mot stallet för kvällsfodringen ställde jag upp buketten på kylskåpet- är ju liljor i den så den får inte vara nåbar för katter utan uppsikt.
Som om det inte räckte med pulsökning av väl mastig pannacotta så steg de ju av att ena shettisfölet rullade fast direkt efter fodring... Trots alla år med hästar har jag sluppit det! Tur det inte var nån av de större så jag kunde lösa det själv. Nu ska jag med försöka sova; älsklingen la sig när jag åkte 😴.
 
Fick en glad överraskning idag! En av kunderna hade lämnat en flaska olivolja åt mig i köket - från svärföräldrarnas egna olive grove i Provence, Frankrike. :love: Just den här omgången är från 2022.

Hon skrev även i sitt sms att hon aldrig känt sig så självmedvetet upper-middleclass någonsin som när hon beskrev vad det var i flaskan. 😅
 
Vilken dag! Mycket att göra nonstop och sen när man trött skulle äta gott och mysa ihop på Valentines så får ett föl kolik. Jag kilade hem för att äta en sväng när veterinären började avsluta. Då hade fölis tydligen nockat en stalltjej som fick åka till akuten och diagnostiserats med hjärnskakning. Fölis inte bra än och vi har rört på honom. Nu måste jag däcka. Så delar sambo och gårdsägare på natten. Hoppas han mår bättre snart lillgubben! ❤️
 
Jag tror att jag möjligtvis har migrän i dag? Det dansar regnbågsfärgade kristaller runt en suddig boll i vänstra ögat. Oerhört distraherande.
Satte mig och försökte skriva ihop en text om min huvudvärk nu. Så kan jag kontakta vc sen. Risken är att jag slätar över för mycket i vanlig ordning om jag bara tar besöket utan något nerskrivet.
Sen är det spärren att faktiskt ta fram det där pappret på besöket också - varför jag avskyr att man alltid måste boka vc via telefon. Bokar man digitalt brukar man alltid kunna skriva något och då skulle jag kunna klistra in texten och då inte kunna komma undan :p

Dricker te och svarar på en miljon mail.
 
Jag har fått mitt bud på en lägenhet i London godtaget!

Igår ringde mäklaren mig när jag cyklade hem run 6 tiden, så där stod jag och typ skakade på random bakgata.

En jäkla massa pengar är det, och bolånet kommer äta upp en saftig del av lönen varje månad - men det är en trerummare och planen är att bitvis ta en inneboende för att få lite extra pengar- visst har jag glrna privatliv, men livet lr dyrt!

Stort grattis, vad spännande! :banana:
 
Ah, nu blev jag sugen på geléhjärtan! 😣
Sitter på en flygplats och väntar igen så inga geléhjärtan idag, kanske säljs billigare i morgon? :d
Det brukar det göra iaf här. :d :d :d så lite billigare att inte bry sig om vad någon annan bestämt. Jag tror jag skall fira alla hjärtans dag 16 mars kanske.
 
Har precis beställt boken Ärligt talat - godnattsagor för sömnlösa marknadsförare. Författaren kallar sig en Reklamare som hatar reklam och jag kunde inte känna igen mig mer. Jag älskar mitt jobb, alltså.. verkligen. Jag tycker att det är otroligt roligt. Men jag avskyr min bransch. Jag har en känsla av att den är boken kan sätta fingret på många av mina egna tankar, och förhoppningsvis kanske ge lite riktlinjer om hur vi går vidare.
 
Skulle limma en grej här hemma. Så, nu har jag ett lager lim på fingrarna som inte går bort. Känns lagom kul, men inte direkt oväntat. Gissar att det nöts bort så småningom, så jag får väl passa på att storstäda någonstans där det lätt slits av...
 
Jag behöver en paus i rensandet så idag planerar jag promenad istället. Kommer säkert att ångra mig när jag svär över att pulsa genom 2 dm blöt snö :D
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Spännande jobbnyheter idag (eventuellt)! Kisse ockuperar husses soffa och kudde som vanligt :D
99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
68 491
Senast: Scata
·
Mat Jag skulle vilja bjuda någon på middag. Men jag vet inte hur man gör eller hur lyckat det är med tanke på att jag varken är bra på...
2 3
Svar
55
· Visningar
3 542
Senast: hundtant
·
Hemmet Jag har en soffa (futon-ish) som behöver nytt överdrag. Den är ny och inte sliten, men jag fick en väldigt bra deal på den modell jag...
2
Svar
20
· Visningar
891
Senast: manda
·
Kropp & Själ Jag är ofta arg. För att jag inte orkar. Vad gör man? Lägger sig ner och skiter i precis allting? Blir det bättre då? Jag tvivlar. Då...
6 7 8
Svar
146
· Visningar
6 462
Senast: Wille
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Optimala foderrutiner?
  • Barmarksdrag/canicross
  • Akvarietråden IV

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp