Bukefalos 28 år!

Vad gör vi? Del CXCI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ledsnade på keso för ett par år sen menä nu står 1,5 kg keso I kylskåpet 😅. Blir spännande och se om blåbär och ananas/passion blir gott att göra kesokaka på med, men skippar änna mandel- känns som den nog är godast med vaniljen 😄.
 
Gör man alltid glukosbelastning som gravid eller om man "bara" väger för mycket och har risk för diabetes? Smakar det så där otäckt tycker du? Förlåt för nyfikna frågor 😄 Hoppas du mår bättre snart 🤗
Ingen aning. Alla prover har varit bra, både blod och urin, ingenting som tyder på diabetes.

Det är äckligt. Som att dricka lättflytande sirap. Med apelsinsmak
 
Okej 🤔 men skönt med bra prover :) men blä låter inte gott 😅. Tack för du står ut med nyfikna frågor 😄
Fattar inte varför jag skulle göra det, två gånger dessutom, när ingeting tyder på diabetes. Men men, nu är det gjort.

Det är verkligen inte gott 😅 och man ska vara fastande (inget vatten heller) minst tio timmar innan man dricker lösningen. Sen vänta två timmar och ta blodprov.
 
Gör man alltid glukosbelastning som gravid eller om man "bara" väger för mycket och har risk för diabetes? Smakar det så där otäckt tycker du? Förlåt för nyfikna frågor 😄 Hoppas du mår bättre snart 🤗

Vissa landsting gör det på rutin och vissa för att det finns indikationer på graviditetsdiabetesm
Jag själv har gjort glukosbelastning i alla mina fyra graviditeter. För mig har det varit bland annat för att jag får stor gravidmage fort och även fått extremt stora bebisar. Har man fått extremt stor bebis så ökar risken för graviditetsdiabetes.
 
Fattar inte varför jag skulle göra det, två gånger dessutom, när ingeting tyder på diabetes. Men men, nu är det gjort.

Det är verkligen inte gott 😅 och man ska vara fastande (inget vatten heller) minst tio timmar innan man dricker lösningen. Sen vänta två timmar och ta blodprov.

Märkligt, men som sagt, kanske lika bra att ha det överstökat. Oj törsta med så länge. Så segt det låter med väntan....
 
Vissa landsting gör det på rutin och vissa för att det finns indikationer på graviditetsdiabetesm
Jag själv har gjort glukosbelastning i alla mina fyra graviditeter. För mig har det varit bland annat för att jag får stor gravidmage fort och även fått extremt stora bebisar. Har man fått extremt stor bebis så ökar risken för graviditetsdiabetes.
Jag tror det är rutin här.

Fast jag har också fått stor mage, men en normalstor bebis än så länge. Mycket fostervatten.
 
Vissa landsting gör det på rutin och vissa för att det finns indikationer på graviditetsdiabetesm
Jag själv har gjort glukosbelastning i alla mina fyra graviditeter. För mig har det varit bland annat för att jag får stor gravidmage fort och även fått extremt stora bebisar. Har man fått extremt stor bebis så ökar risken för graviditetsdiabetes.

Aha okej!
 
Reumatologen ringde och småpratade. För andra dagen i rad 😅
Nu måste jag hitta på ngn kul aktivitet för min ungdomsgrupp. De ville besöka spionmuseum men det visade sig efter idog googling inte finnas 😅
 
Reumatologen ringde och småpratade. För andra dagen i rad 😅
Nu måste jag hitta på ngn kul aktivitet för min ungdomsgrupp. De ville besöka spionmuseum men det visade sig efter idog googling inte finnas 😅

Eller rättare sagt. Det kanske kommer att finnas framöver 😅
Hittade en info-adress och mailade. Fick svar av ngn snubbe att han kunde guida oss nånstans utomhus. Dock ville han att jag skulle swisha honom för detta. Jag frågade om han var momsreg men det var han självklart inte. Dock kunde han sträcka sig till en överföring till personkonto och så kunde han skriva ett "kvitto". Mkt oklart 😅 Dock lite kul och passande att det var så "hemligt" allting.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Spännande jobbnyheter idag (eventuellt)! Kisse ockuperar husses soffa och kudde som vanligt :D
99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
67 343
Senast: Scata
·
Mat Jag skulle vilja bjuda någon på middag. Men jag vet inte hur man gör eller hur lyckat det är med tanke på att jag varken är bra på...
2 3
Svar
55
· Visningar
3 404
Senast: hundtant
·
Hemmet Jag har en soffa (futon-ish) som behöver nytt överdrag. Den är ny och inte sliten, men jag fick en väldigt bra deal på den modell jag...
2
Svar
20
· Visningar
881
Senast: manda
·
Kropp & Själ Jag är ofta arg. För att jag inte orkar. Vad gör man? Lägger sig ner och skiter i precis allting? Blir det bättre då? Jag tvivlar. Då...
6 7 8
Svar
146
· Visningar
6 252
Senast: Wille
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp