Vad gör vi? Del CXCI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag sitter i soffan med skägget i knäet och väntar på att mamma ska komma. Vi ska åka och provspela flygeln i den tilltänkta bröllopslokalen, så vi vet om den behöver stämmas eller ej.
Skägget kommer inte bli glad när jag talar om att jag
1. Snart ska resa på mig och
2. "Mormor" kommer strax, men hon och jag ska iväg UTAN vovve.
 
Förberedelserna klara för dagens sista skype. Den här gången är det jag som driver och pratar. Men det är en enkel workshop och jag bedömer att minst hälften av den bokade mötestiden kan användas till att dricka kaffe och prata om att allt var bättre förr.
 
Recension!
Fattoria di gru
Halka i badkaret *
slog i axeln och armen.
totalt onödig och smärtsamt.
dessutom blev jag blöt! :mad:
 
Orolig för en anhörig som får allt mer tecken på demens. Sjukt komplicerat. Väldigt arg över alla ”bedrägeriförsök” hen utsätts för och kommer inte ihåg den obedrägliga förklaringen så samma grej kan orsaka oändlig vrede igen och igen. Och om jag påminner så har jag missförstått och åldersdiskriminerar så jag är värd samma vrede. Pust!

Distraherar mig med underbar dokumentär om månen på UR.
 
Nej man får det inte utskrivet utan ett fysiskt möte och ett fysiskt möte får man inte när man varit förkyld och hostig en vecka utan andra symptom.
Flytta hit, så är fysiska besök inga problem.

Behöver sjukintyg för några dagar pga fortfarande täta bihålor och kraxande. Sköterskan bokade en tfntid och några timmar senare ringde hon upp för att tala im att läkaren nekade tfntid och kräver face to facemöte.

Sjukt onödigt.
 
Flytta hit, så är fysiska besök inga problem.

Behöver sjukintyg för några dagar pga fortfarande täta bihålor och kraxande. Sköterskan bokade en tfntid och några timmar senare ringde hon upp för att tala im att läkaren nekade tfntid och kräver face to facemöte.

Sjukt onödigt.
Varför kan det aldrig vara lagom? Här är det omöjligt.
 
Bakar bröd, för en gångs skull. Hoppas på gott i alla fall. Men det återstår att se, jag och baka, så att säga.... :D Det jäser just nu, ska jäsa en timme.

Funderar på att baka sköldpaddor, men fundering ännu. :) MEn de är fina och är ju så sugen.

Har ringt och skrivit till olika ställen, tvättat och torkat tvätt, rastat spion och plockat omkring här.

Migränen i natt släppte efter mycket om och men i morse och jag lyckades somna vid 05 och få lite sömn till kl 11, tur det, ska försöka vara pigg till i morgon så att jag kan göra gott jobb på jobbet. Har APT då också.

Skulle egentligen handla och gå till apoteket, men tar det i morgon efter jobbet.
 
Varför kan det aldrig vara lagom? Här är det omöjligt.
Var bor du? Det låter absurt. Kan ju knappt vara sant? Jag hargått hostmedicin utskrivet både utan besök och fått komma förkyld till läkare. Skulle det funka som du skriver kan man ju sluta sälja receptbelagd hostmedicin i Sverige, då går det ju inte att få tag i det :)
 
*mutter*
Jag tycker synd om den stackars misshandlade flygeln. Två av de vita tangenterna saknade ytskikt och några lät riktigt surt. Dessutom verkar de ha haft levande ljus på den, för det var stearindroppar på några av strängarna. 🤬
Jag fick iaf tag på pianostämmaren som bor här i närheten och hon kommer och stämmer den dagen innan bröllopet. 💕
 
Var bor du? Det låter absurt. Kan ju knappt vara sant? Jag hargått hostmedicin utskrivet både utan besök och fått komma förkyld till läkare. Skulle det funka som du skriver kan man ju sluta sälja receptbelagd hostmedicin i Sverige, då går det ju inte att få tag i det :)
Det är nog så att en veckas förkylning är för kort tid för att få ett besök till vc. Det kan ju trots allt gå över av sig själv. Vilket det vanligen gör.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Spännande jobbnyheter idag (eventuellt)! Kisse ockuperar husses soffa och kudde som vanligt :D
99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
66 105
Senast: Scata
·
Hemmet Jag har en soffa (futon-ish) som behöver nytt överdrag. Den är ny och inte sliten, men jag fick en väldigt bra deal på den modell jag...
2
Svar
20
· Visningar
822
Senast: manda
·
Mat Jag kommer jobba mycket delade pass framöver och inte åka hem på uppehållet. Men jag vet inte hur jag ska lägga upp maten... Imorgon...
4 5 6
Svar
110
· Visningar
6 283
Senast: MissFideli
·
Kropp & Själ Jag tror att jag "gått i väggen". I lördags gick ett av akvarierna här hemma sönder och så även jag. Det kändes som att allt rasade runt...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
4 100

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Kattsnack 10
  • Senast tagna bilden XV

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp