Bukefalos 28 år!

Vad gör vi? Del CXCIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Tappade min älskade vattenflaska i betonggolvet när jag gick ner till gymmet förut :cry: Den är av glas och jag fick den av min man för ett par år sen och jag använder den varje dag. Jäkla skit...jaja det är bara en vattenflaska, men ändå.

Fick iallafall träningspasset gjort och nu jobbar jag.
 
Hamnade precis att prata med några vänner om hundars släkt, hur man innan internet fick anstränga sig för att hitta information osv. Gled in på likheter med hästarna, blev påmind om hur @Görel för många år sedan nu berättade för mig om dåvarande sköthästens släktingar och hur kul jag tyckte det var när jag senare fick en ny favorithäst och upptäckte att de två hästarna var ganska nära släkt. Det märktes. De hade så många likheter.

Herregud vad jag saknar de två hästarna trots att det nu borde vara 20 år sedan första sköthästen gick bort. Så gammal jag känner mig. Och jag kan inte låta bli att undra om jag någon gång i livet kommer få möjligheten att lära känna en till häst som honom. Han var så stor och fin och snäll, åtminstone mot mig :P Han hade starka åsikter och jag vet inte hur många personer i stallet han bet hårt för att han absolut inte trivdes med situationen. Men mig följde han efter som en snäll hund, och han gnäggade högt(!) varje gång jag kom till stallet och sparkade hårt i boxväggen om jag inte gick raka vägen till honom för att klia honom bakom öronen :heart Jag önskar verkligen att jag varit äldre då och på något vis haft möjlighet att köpa honom.
 
Sitter och funderar på att åka till kontoret. Det lockar inte direkt att ge sig ut i kollektivtrafiken.
Jag kan utföra mitt jobb hemma, skulle behöva skriva ut lite möteshandlingar, men jag har en skrivare i källaren jag kan använda. Samtidigt så har jag bättre arbetsställning om jag sitter i en kontorsstol med justerbart bord än att jag halvligger med datorn i en schäslong 😅
 
Haha jag har alltid tänkt att det är en "gubb-grej" att skriknysa. Min pappa gjorde alltid det och ofta på hästryggen 😅 Minns när han skulle rida ut på sin nya häst (hingst som typ endast gått i ridhus) första gången och han bara "AAAAATJOOOOOOOOO!!!!!" :rofl:
Det gick så långt en gång att grannen frågade mig vad det var för konstiga ljud som kom från min lägenhet. Skämdes lite då, haha. 😅
 
Haha jag har alltid tänkt att det är en "gubb-grej" att skriknysa. Min pappa gjorde alltid det och ofta på hästryggen 😅 Minns när han skulle rida ut på sin nya häst (hingst som typ endast gått i ridhus) första gången och han bara "AAAAATJOOOOOOOOO!!!!!" :rofl:
Min morfar nyser så högt att jag och mina kusiner sprang och gömde oss när vi var små och han satte igång. Han förvarnade liksom med ett "aaaaaaaaaa" (då sprang vi) "TJOOOOOO!" Så det ekade. :rofl:
 
Jag försöker lugna ner mig själv. Min tandläkare har gått i pension och nu börjar en av mina rotfyllningar släppa. Nu har jag bokat en tid hos tandläkaren som gjort en del ingrepp på mig under narkos, men jag har ju knappt träffat honom vaken. Tyvärr har han ingen möjlighet att söva patienter på kliniken han bytt till, men jag hoppas att det kanske går att göra något åt den utan att göra om heeela. Vi får se. Det finns inte en chans att någon tandläkare lyckas göra en rotfyllning på mig när jag är vaken.
Bara av att boka tiden, har jag sådan panik att kallsvetten sprutar och hjärtat hotar att hoppa ur kroppen. 😭
 
Sitter och funderar på att åka till kontoret. Det lockar inte direkt att ge sig ut i kollektivtrafiken.
Jag kan utföra mitt jobb hemma, skulle behöva skriva ut lite möteshandlingar, men jag har en skrivare i källaren jag kan använda. Samtidigt så har jag bättre arbetsställning om jag sitter i en kontorsstol med justerbart bord än att jag halvligger med datorn i en schäslong 😅
Tja, jag halvligger alltid i soffhörnet när jag författar mina böcker... :)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Jag ska strax laga mat... bara jag kommer på vad jag ska laga. Katten ockuperar husses soffa och har just annekterat hans kudde.
99 100 101
Svar
2 010
· Visningar
70 247
Senast: Glimra
·
Svar
2 004
· Visningar
69 033
Senast: Shaggy
·
  • Låst
Tjatter Jobbar som vanligt. Kisse tyckte det var roligt när jag grävde kring rosorna:
100 101 102
Svar
2 025
· Visningar
60 330
Hemmet Jag har en soffa (futon-ish) som behöver nytt överdrag. Den är ny och inte sliten, men jag fick en väldigt bra deal på den modell jag...
2
Svar
20
· Visningar
910
Senast: manda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp