Bukefalos 28 år!

Vad gör vi? Del CXCIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Började dagen idag med promenad med hundarna. Har saknat ljusa morgonpromenader och nu är det ljust såpass tidigt så man hinner med en riktigt promenad innan jobbet plus att vädret inte är riktigt så grått och deppigt denna veckan som det varit länge nu 😅
 
Jag för stenskottslagning gratis ändå.
Överväger försäkring för rutbyte, men det är så gamla bilar att jag inte vet hur länge de ska vara kvar. Så vi får se 😉.

Jag tycker det är jobbigt att åka in och fixa stenskott så pass ofta också. Så det löser liksom inte problemet med att de är dryga.
Vi har lagat 2 ggr och aldrig mer. Fördelen med backupen är att man har assistans bla när man har gamla bilar.
 
Vi har lagat 2 ggr och aldrig mer. Fördelen med backupen är att man har assistans bla när man har gamla bilar.
Då har ni tur. Häromkring får man betydligt fler stenskott än så.
Ptja, jag har aldrig behövt assistans, inte säker på att det är en bra deal. Skylle bara behöva det om jag stod illa till. Ofta kan vi fixa själva.
Så jag får väl betala den den gång jag behöver.
Blir nog billigare. Däremot kan man ju ta Ryds glasförsäkring tex.

Men nu lämnarvi den diskussionen tycker jag.
 
Då har ni tur. Häromkring får man betydligt fler stenskott än så.
Ptja, jag har aldrig behövt assistans, inte säker på att det är en bra deal. Skylle bara behöva det om jag stod illa till. Ofta kan vi fixa själva.
Så jag får väl betala den den gång jag behöver.
Blir nog billigare. Däremot kan man ju ta Ryds glasförsäkring tex.

Men nu lämnarvi den diskussionen tycker jag.
Ja alltså efter misstagen att laga har vi bytt definitivt fler gånger det är ju 2 byten/år. Vi var inte nöjda vid lagningen.
 
Gick ut och lunchfodrade hästarna. Tog in min ridhäst för vi ska ta en ridtur på min rast sen :love: Värmde min matlåda också då jag var sjukt hungrig. Tänk att tunnbröd, pulvermos och grillkorv kan va så gott :love:😂
 
Lagat fisk och kokt potatis till lunch. Känns som magsnällare mat, och nu redan innan har illamåendet dessutom gett vika rätt mycket. Får se vad magen säger om denna mat.
Sen blir det stallpyssel. Bestämde mig för en eftermiddag-kväll i soffan i morse.
Även om en del av mig vilm ut med hästarna. Men jag är trött..
Så jag tror en lugn dag kan vara välbehövligt och idag känner jag att jag nog ska kunna slappna av.
 
Jobbar hemma idag och unnade mig "sovmorgon". Haft jobb två kvällar i rad nu.
Är jävligt less på mitt nattliga hosta då jag ändå inte vaknar utvilad eftersom jag spenderar nätterna med att hosta/vakna/hosta....
Lungläkaren skrev ut ngn inhalator men jag har inte hämtat ut den ännu. Jag funderar på om det kanske är magen ändå som är orsaken. CRP var inte alls speciellt högt, typ 50 så tveksamt vad det egentligen rör sig om. Störande är det iaf!! :rage:
 
Jobbar hemma idag och unnade mig "sovmorgon". Haft jobb två kvällar i rad nu.
Är jävligt less på mitt nattliga hosta då jag ändå inte vaknar utvilad eftersom jag spenderar nätterna med att hosta/vakna/hosta....
Lungläkaren skrev ut ngn inhalator men jag har inte hämtat ut den ännu. Jag funderar på om det kanske är magen ändå som är orsaken. CRP var inte alls speciellt högt, typ 50 så tveksamt vad det egentligen rör sig om. Störande är det iaf!! :rage:
Är det kortison i inhalatorn så förbereda dig på att tappa rösten. 😄
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Jag ska strax laga mat... bara jag kommer på vad jag ska laga. Katten ockuperar husses soffa och har just annekterat hans kudde.
99 100 101
Svar
2 010
· Visningar
69 754
Senast: Glimra
·
Svar
2 004
· Visningar
68 688
Senast: Shaggy
·
Tjatter Jobbar som vanligt. Kisse tyckte det var roligt när jag grävde kring rosorna:
71 72 73
Svar
1 456
· Visningar
40 961
Senast: Glimra
·
Hemmet Jag har en soffa (futon-ish) som behöver nytt överdrag. Den är ny och inte sliten, men jag fick en väldigt bra deal på den modell jag...
2
Svar
20
· Visningar
891
Senast: manda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Försäkring
  • Senast tagna bilden XV
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp