Vad gör vi? Del CXCIV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Känner att det där är ju rätt milt och var glad du inte har utekatt. Då hade det kunnat vara en levande liten krabat som lagts i sängen. :D

Mvh Diabetikern som senast hon var kattvakt hade en katt som klättrade genom fönstret med en vattensork mitt i natten och la i sängen

Absolut! Jag är också tacksam att det inte var ngt konstigare. Den röde brukar komma med en del märkliga gåvor. Vaknade en morgon och bara ”men gud vad är det för blött under mig och insåg att jag låg på en fuktig disktrasa! En annan gång hade han hämtat en tulpan från vasen på köksbordet och lagt i mitt ansikte. Sen satt han och stirrade på sin ”installation”

IMG_9254.jpeg
 
Absolut! Jag är också tacksam att det inte var ngt konstigare. Den röde brukar komma med en del märkliga gåvor. Vaknade en morgon och bara ”men gud vad är det för blött under mig och insåg att jag låg på en fuktig disktrasa! En annan gång hade han hämtat en tulpan från vasen på köksbordet och lagt i mitt ansikte. Sen satt han och stirrade på sin ”installation”

Visa bifogad fil 141978
De där är så söta, ser så roliga och vackra ut i ett. Jag skulle kunna kolla på dem hela dagen. :love:
Håller med om glad för val av "present". En släkting tog med sig sin katt när de skulle segla i medelhavet några år. Hon var väldigt gammal och man tänkte att hon skulle väl iaf snart stryka med snart och ville inte lämna bort henne.. Hon levde sitt bästa liv där i värmen och började jaga etc. Sen lämnade hon en fin present. En mus som när hon släppte den pilade iväg och gömde sig i båtens isolering. Man vill ju inte gärna att den gnager av el, vatten etc. Så de fick slita ut halva inredning för att få tag i den.
Disktrasa låter nice! 😅
 
Igår var jag hos farmor och hennes sambo och hjälpte dem med lite tekniska saker. Vi fixade bland annat deras Wi-Fi som av oklar anledning slutat funka, men den nöten knäckte vi inte själva utan fick ta hjälp av kundtjänsten. Efter en stund kom IT-killen fram till att felet var att Wi-Fi signalen var avstängd, så routern kunde varken ta emot eller skicka ut någon Wi-Fi signal. Jag frågade om det gick att åtgärda direkt och han svarade att det bara krävdes ett knapptryck så skulle allt vara som vanligt inom 30 sek.

Jag ställde följdfrågan hur detta kunde hända och om vi kan förebygga att detta händer igen. Då presenterade han en teori om att farmor eller farmors sambo kanske råkat logga in på foutern och fippla med inställningarna. Jag sa att de båda är närmare 80 år och nog inte ens vet att man kan logga in på routern, så det är nog osannolikt. Då sa han igen att de kanske bara av misstag råkat göra det, utan avsikt.
Jag: "Så du menar att de bara råkat gå till routern, vänt den upp och ner, skrivit in den konstiga webadressen och sedan råkat logga in med de random bokstäverna och siffrorna som är användarnamn och lösenord? För att slutligen även råka komma åt just inställningen att stänga av Wi-Fi signalen? Tja, det går väl inte att utesluta men det känns betydligt mer sannolikt att felet ligger hos er denna gången 😊"
Här brast vi båda ut i skratt och efter ett mindre skrattanfall från oss båda tackade jag för hjälpen och vi la på.

Sedan skulle jag återberätta samtalet för farmor och farmors sambo och de båda vek sig av skratt när de hörde delen om att de skulle råkat komma åt inställningen. Båda konstaterade att de inte hade en aning om att man ens kunde logga in på routern själv 😂

Men, problemet löste sig, vi fick oss ett gott skratt och förhoppningsvis även ett roligt minne och de är nöjda med att allt fungerar igen. Så, slutet gott, allting gott 😄😂
 
Gick just in på Hemnet och tittade om det kommit ut några nya hus i det område mi bror letar. Jag såg ett litet sött enplanshus och tänkte att det där kunde ju vara något. Tittade på rumsangivelsen och det stod 9 rum. På planritningen visade det sig att 4 av dessa rum ligger i källaren med sådana där typiska låga källarfönster precis uppe vid taket :crazy:. Ja och så kan jag inte med bästa vilja i världen hitta mer än 8 rum, om de nu inte räknar klädkammaren som rum.
Jag har reagerat på det här ett antal gånger nu. Vad är egentligen okej att räkna som rum? Kreativiteten inom området verkar vara gigantisk.
 
Vad lätt det är att jobba när ngn sitter ett par centimeter från en och stirrar samt jamar utdraget ca var femte minut :cautious:

Visa bifogad fil 141980
Precis därför gillar jag inte att jobba hemifrån. Lite knepigt att få någonting gjort då min siames hela tiden säger/skriker "Jag då? Jag då? Jag då?", petar på mig och grejar på. Mysigt och charmigt, visst, men inte hela tiden och inte alltid 😃
 
Precis därför gillar jag inte att jobba hemifrån. Lite knepigt att få någonting gjort då min siames hela tiden säger/skriker "Jag då? Jag då? Jag då?", petar på mig och grejar på. Mysigt och charmigt, visst, men inte hela tiden och inte alltid 😃

Samtidigt känns det ju ej bra att lämna dom flera timmar. Man ser ju att de behöver social kontakt. För mig är det inte ett så stort problem att pausa ngn minut då och då.
 
Började dagen med att lämna blodprov innan jobbet för det har jag glömt göra tidigare, sedan jobbat två timmar, köpt en bh på Lindex och litat på att GPSen i telefonen skulle leda mig rätt till polisen så att jag kunde hämta ut mitt pass. Det gjorde den, inte utan att jag var rätt orolig dock, jag kände inte igen mig alls och la mitt liv i en sådan teknisk pryl typ.... Jag såg våren och hörde vårfåglar och det var ändå vårvarmt, så det var en trevlig promenad!
434198586_10160341084268877_2176948408951120155_n.jpg


Bilden på mig i passet ser fan inte klok ut, herremingud!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Håller på att fixa middag, det blev en lång arbetsdag idag. Katten har fått middag redan.
58 59 60
Svar
1 187
· Visningar
34 011
Kläder & Bli fin Hittar aldrig jeans som sitter bra. Har provat många olika modeller. Provat strech och de glider alltid ner. Har nu vanliga jeans men de...
2
Svar
21
· Visningar
1 418
Senast: Luff
·
  • Låst
Tjatter Jag har städat halva dagen och var sedan till särbon på jobbet med lite hembakat till honom och hans kollegor. Kisse igår på TV-soffan:
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
61 492
Senast: Mia_R
·
  • Omröstning
Samhälle Provar göra en tråd om detta viktiga ämne.
2
Svar
30
· Visningar
8 069
Senast: bollen__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp