Vad gör vi? Del CXCIV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Så trött! Borde göra lite mat, men orkar inte. Borde dessutom gå ut lite, få lite solljus och frisk luft.

Maken blev inringd på extra jobb. Igen. Så jag får sitta själv nästan hela påsken. Spelar inte så stor roll egenligen, jag firar ändå inte, men tråkigt att vara själv hela tiden. Snart har han semester han också så då kan vi få varandra på nerverna hela dagarna :D nä, det tror jag inte vi kommer göra.
 
Gick just in på Hemnet och tittade om det kommit ut några nya hus i det område mi bror letar. Jag såg ett litet sött enplanshus och tänkte att det där kunde ju vara något. Tittade på rumsangivelsen och det stod 9 rum. På planritningen visade det sig att 4 av dessa rum ligger i källaren med sådana där typiska låga källarfönster precis uppe vid taket :crazy:. Ja och så kan jag inte med bästa vilja i världen hitta mer än 8 rum, om de nu inte räknar klädkammaren som rum.
Jag har reagerat på det här ett antal gånger nu. Vad är egentligen okej att räkna som rum? Kreativiteten inom området verkar vara gigantisk.
Jag mailade mäklare angående ett torp som i annonsen uppgavs ha två rum, men på planritningen uppenbart hade ett. Funderade på om det fanns en övervåning eller källare eller hur tusan de tänkte?
Fick som svar: ”Kök är också ett rum! 😉
 
Jag mailade mäklare angående ett torp som i annonsen uppgavs ha två rum, men på planritningen uppenbart hade ett. Funderade på om det fanns en övervåning eller källare eller hur tusan de tänkte?
Fick som svar: ”Kök är också ett rum! 😉
Intressant. Vi har ju "alltid" i det här landet angett antalet rum utan kök. Jag antar att det har att göra med att man ska kunna pressa ut lite mer pengar från folk som faktiskt inte räknar och som tror de köper ett större hus än det gör.
Man kan ju undra vad mer de "döljer" när de ljuger om antalet rum.
 
Efter en hel del promenerande samt ätande har vi nu parkerat oss på flygplatsen. Vi har bestämt vad vi ska köpa att äta och väntar på att få en gate :)

Dotterns lunch:

20240327_121510.jpg
 
Intressant. Vi har ju "alltid" i det här landet angett antalet rum utan kök. Jag antar att det har att göra med att man ska kunna pressa ut lite mer pengar från folk som faktiskt inte räknar och som tror de köper ett större hus än det gör.
Man kan ju undra vad mer de "döljer" när de ljuger om antalet rum.
Hur vi räknar rum har ju typ kringgåtts i nyproduktionens öppna planlösning där man plötsligt får kalla köket för vardagsrum för att det är något större än ett standardkök, typ. Ett torparkök är i alla fall ofta lika mycket allmänt levnadsutrymme som ett nyproducerat kök/vardagsrum med öppen planlösning, så jag kan förstå att mäklare (som jag generellt inte har jättehögt anseende för) drar den rövaren. Jag menar inte att det är rätt bara att terminologin förskjutits, men att det beskrivna möjliggjorts av det.
 
Så trött! Tagit långhelg och det känns alldeles underbart.
Började med cafébesök för att sen tvinga mig in på ICA där det var helt sjuuukt mycket folk. Löning plus påsk är väl en rimlig förklaring.
Nu soffan och där stannar jag tills jag ska gå till sängen.
IMG_6956.jpeg
 
Jag vill ha glass men har ingen hemma. Misstänker att affären är full med folk dessutom.
Mitt hår är fett också. Kan någon leverera glass till mig mitt ute i de småländska skogarna?
Ja jag är lite kinkig ikväll efter att ha målat hallen första lagret idag. Energin är tokslut :sorry::D
 
Jag vill ha glass men har ingen hemma. Misstänker att affären är full med folk dessutom.
Mitt hår är fett också. Kan någon leverera glass till mig mitt ute i de småländska skogarna?
Ja jag är lite kinkig ikväll efter att ha målat hallen första lagret idag. Energin är tokslut :sorry::D
Om du har frysta bär och en burk kokosmjölk blir det ”glass” av att mixas tillsammans. :d

Om du orkar.

Tillägg: lika mycket av varje
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Håller på att fixa middag, det blev en lång arbetsdag idag. Katten har fått middag redan.
57 58 59
Svar
1 176
· Visningar
33 715
Senast: Soffan74
·
Kläder & Bli fin Hittar aldrig jeans som sitter bra. Har provat många olika modeller. Provat strech och de glider alltid ner. Har nu vanliga jeans men de...
2
Svar
21
· Visningar
1 418
Senast: Luff
·
  • Låst
Tjatter Jag har städat halva dagen och var sedan till särbon på jobbet med lite hembakat till honom och hans kollegor. Kisse igår på TV-soffan:
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
61 478
Senast: Mia_R
·
  • Omröstning
Samhälle Provar göra en tråd om detta viktiga ämne.
2
Svar
30
· Visningar
8 068
Senast: bollen__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattsnack 10
  • Uppdateringstråd 29
  • Senast tagna bilden XV

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp