Vad gör vi? Del CXCIV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag vill ha glass men har ingen hemma. Misstänker att affären är full med folk dessutom.
Mitt hår är fett också. Kan någon leverera glass till mig mitt ute i de småländska skogarna?
Ja jag är lite kinkig ikväll efter att ha målat hallen första lagret idag. Energin är tokslut :sorry::D
Glassbilen åkte nyss förbi och någon stannade den utanför tomten. Var bra sugen att springa ut och köpa lakrits sandwich... :D :D :D :D vill ha.
 
Pratade precis med pappa, om påsk och att de skulle åka upp till stugan. Han berättade att det varit inbrott i grannhuset så de skulle upp och kolla hur det såg ut i vårt hus. Det är samma person som har brutit sig in i stugorna där i snart 10 år. Ingenting blir stulet. Det är bara uppbrutet. Ibland när det blir väldigt mörkt där uppe har jag suttit och tittat ut mot skogen och funderat på om han är där ute någonstans, och vad han egentligen gör i husen som han bryter sig in i.

Nu berättade pappa att folk har börjat sätta upp kameror och han har fångats på film, med luva, så bara nedre delen av ansiktet synts. Så säger han ”Han hade ett väldigt karaktäristiskt utseende. En kraftig haka och ett ganska grovt underbett. Han såg lite obehaglig ut faktiskt”.

🙃

Men BRÄNN NER HUSET OCH ÅK ALDRIG MER TILLBAKS! 😭😅
 
Tittar på en jurassic park film och funderar på att sova eftersom jag är tröttare än tröttast trots att jag sov lite i eftermiddags. Har sett den tidigare dessutom, men jag vet inte vad jag ska se nu när jag sett klart på Cold Case, allt känns så tråkigt nu.
 
Så skönt med lite mer rörelse idag med; några gånger till boden för att bära in ved tillsammans med ungkatten I kopplet. Sen en halvtimmes hundpromenix; trevligt med sällskap 😊. Och fixade i stallet och skrittarbetade pållan barbacka en liten stund på ridbanan som var lite torrare, härligt 😊. Nu är det hög tid att läsa och sova 😴.
 
Tittar på en jurassic park film och funderar på att sova eftersom jag är tröttare än tröttast trots att jag sov lite i eftermiddags. Har sett den tidigare dessutom, men jag vet inte vad jag ska se nu när jag sett klart på Cold Case, allt känns så tråkigt nu.

Har du sett Waking the Dead? Samma format som Cold Case (fö en av mina favoserier) men i England. Den har några år på nacken men håller fortfarande. New Tricks är ljuvlig, även den engelsk, om en grupp äldre, pensionerade poliser, kufiska på det där brittiska sättet, som gått i pension men nu bildar en särskild 'cold case' enhet.
 
Haft ungdomsgård nere i källaren ikväll. Jag försöker vara en fluga på väggen och inte styra så mkt. Men det är rätt roligt att överhöra lite och ibland vill de ha inputs. Ikväll var det en diskussion om killar. Varför killar är så konstiga. En tjej bara "guuuud om man skulle skriva en bok om hur konstiga killar är så skulle den bli såhääääär tjock" *måttar med händerna*
Alla fnissade. Sen sa ngn: "alltså Törnis har ingen kille, vi får ta efter henne, hon verkar ju ändå klara sig".

:rofl:
 
Är ohemult trött, men titta så söta ankorna på jobbet är!
20240326_144629.jpg
 
När man går på konsert i en av Storbritanniens största arenor, det är cirka 15 000 personer på plats och ens sittplatser råkar vara PRECIS bredvid två andra svenskar som var på besök från Göteborg! Efter att ha pratat med dem en stund insåg vi dessutom att den ena killen har bott i min lägenhet julen 2019, då hans familj hyrde den av mig när de var här för att besöka personens syster som pluggade på ett av stans universitet det året. Det är helt sjuka sammanträffande båda två! 😂

Jag har nu kommit hem från konserten i fråga och försöker smälta både sammanträffandena och konserten själv, som var det bästa jag någonsin upplevt i konsertväg. John Mayer har varit min absoluta favoritsångare sedan jag var 16 och idag fick jag äntligen äntligen se honom live, helt solo på scen ❤️
 
Senast ändrad:
Har du sett Waking the Dead? Samma format som Cold Case (fö en av mina favoserier) men i England. Den har några år på nacken men håller fortfarande. New Tricks är ljuvlig, även den engelsk, om en grupp äldre, pensionerade poliser, kufiska på det där brittiska sättet, som gått i pension men nu bildar en särskild 'cold case' enhet.
Läste "the Walking Dead" och fick inte alls ihop hur den skulle vara likt något som har med kufiska britter att göra :laugh:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kläder & Bli fin Hittar aldrig jeans som sitter bra. Har provat många olika modeller. Provat strech och de glider alltid ner. Har nu vanliga jeans men de...
2
Svar
20
· Visningar
1 108
Senast: cewe
·
Tjatter Jag har städat halva dagen och var sedan till särbon på jobbet med lite hembakat till honom och hans kollegor. Kisse igår på TV-soffan:
77 78 79
Svar
1 568
· Visningar
46 650
  • Omröstning
Samhälle Provar göra en tråd om detta viktiga ämne.
2
Svar
30
· Visningar
7 936
Senast: bollen__
·
Tjatter Oj, någon i kommunen har vunnit 173 miljoner. Inte dåligt! Undrar just vad man skulle göra med så mycket pengar.
4 5 6
Svar
112
· Visningar
5 683
Senast: Tilly_85
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp