Bukefalos 28 år!

Vad gör vi? Del CXCIV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Kallsått mängder idag, sått de sista tomaterna inne också. Satt ute i solen och höll på, underbart! :heart

Tillbaka till jobb idag också. Fick ta en jobbig grej med chefen och kände väl att jag kanske inte fick gehör för det. 😔

Hittade en snäcka och en okänd växtknopp i ärtorna jag skulle koka. Kändes också sådär. :cautious:

Huvudvärken från helvetet, pollen(?) och ev begynnande bihåleinflammation. Fint ska det vara.. :wtf:
 
Det är 21 grader inne och 15 grader ute och jag sitter i en kofta och huttrar. Frös mindre när det var drygt 15 grader inne och -10 ute. Mysko.
 
Nackdelen med rejäl värme efter förra veckans snö är de satans myggen som vaknat och inte låter mig va ifred, om de åtminstone gjorde det 😝 vore jag tacksam 😄.
 
Tog och laddade med te och ett par mackor på valnötssurdegsbröd när jag kom hem från jobbet innan jag åkte till hästarna och kunde som tur var dra in drygt 100 kg hösilage till dem. :up:

Första försöket att köra ner till hage fick avbrytas då det var för blött och lerigt för att jag skulle våga köra samma väg som traktorerna. Jag kunde som tur var vända och ta mig upp igen utan att köra fast och istället ta kortaste och brantaste vägen ner. Sen fylla en stor trädgårdssäck X 3 och dra fram till foderbordet och fylla på så nu klarar de sig ett par dagar.

Tack och lov att det var så pass torrt att jag kunde släpa in det mha bilen, jag hade aldrig orkat dra det själv. Fasen vad klen jag blivit som inte orkar rulla in 150 kilosbalarna längre. :wtf:
 
Jag maste ha blivit helt galen. Nu har jag bestallt mer "stuff" att plantera for att kunna ata. Den har gangen bestallde jag jordnotter for plantering sa jag kan fa "southern speciality" kokade jordnotter. Sa kan det ga nar man lyssnar pa bocker fran sodra USA:cautious:
Det är så kul med både dina matinfluenser och vad du kan plantera och hitta i affären om man jämför med hur det är här. Spännande!
 
Så underbart med ljust och hyfsat varmt ändå. Och promenad med småbusarna. 😍
Sambos hund hade med sig halva skogen i form av grankvistar/pinnar som hängde och släpade efter, lera över ben och undersidan etc. Min hund var lite ledig under tassarna. 🤷‍♀️😅
IMG_4441.jpeg
 
Fantastisk afton på Operan, som vanligt! Såg Svansjön... för femtioelvte gången ;) :angel:

svansjön.jpeg



Lite kul att det var ett helt gäng ungdomar som satt ovanför oss. De var minst sagt hänförda!! De blev rätt betagna av iramningen när de kom in. Väldigt många "wooooow" därefter ;)

Promenerade hem i endast klänning och kavaj, riktigt skönt ute!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Jobbar som vanligt. Kisse tyckte det var roligt när jag grävde kring rosorna:
80 81 82
Svar
1 632
· Visningar
46 121
  • Låst
Tjatter Håller på att fixa middag, det blev en lång arbetsdag idag. Katten har fått middag redan.
98 99 100
Svar
1 999
· Visningar
60 639
Kläder & Bli fin Hittar aldrig jeans som sitter bra. Har provat många olika modeller. Provat strech och de glider alltid ner. Har nu vanliga jeans men de...
2
Svar
21
· Visningar
1 597
Senast: Luff
·
  • Låst
Tjatter Jag har städat halva dagen och var sedan till särbon på jobbet med lite hembakat till honom och hans kollegor. Kisse igår på TV-soffan:
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
65 075
Senast: Mia_R
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp