Vad gör vi? Del CXCIV

Status
Stängd för vidare inlägg.
IMG_2765.jpeg


En del av min favoritskog nära utanför min dörr! Helt fantastiskt.
 
Fy vilket skitväder! I byarna blåste det så att t.o.m. jag fick hålla emot för att inte vingla till rejält.
Nu ösregnar det också. Kanske stryker planer med hästarna IOM också trött som bara den.
Fryser så himla mkt att jag nog börjar med robothästen i uppvärmt rum. Bör nog få upp värmen. Särskilt med tanke på vinterkängor och underställ. 🥵:laugh:
 
Mellan allt pyssel och grejande hemma hann vi även bort till blacka för att kasta skräp (glas och metall) och handla lite; "råkade" bli en till calanchoe- en rosa denna gång 😄😊 och asså vi föredrar ju uncle bens jasminris menä 79 spänn för ett ynka kilo?!? Sjukt. Nu testar vi ICA i love Eco jasminris istället får vi se hur det verkar vara 😊.
 
Grubblar. Det står att man ska ha lammframdel i ugnen fem timmar, har satt ner den till 75 från 100. Men det är knappt två timmar kvar och termometern visar redan på 53 grader :idea:
 
Nu ringde kompisen och jag berättade att bilen är borta hos hästarna så jag föreslog att vi ses på tisdag så vi ska försöka ses då istället, han flyger hem till Schweiz på onsdag morgon. Dags för mig att få på mig lite kläder, ta hundarna och ge mig iväg och hämta kattmaten. 🙄
 
Senast ändrad:
Kollade lite på hemnet. Hittade en till synes perfekt lägenhet i staden som jag och sambon pratat om att flytta till, där han redan har jobb. Gissar dock att det blir lite svårt att göra slag i saken nu på en gång, och med tanke på att vi flyttade till nuvarande lägenhet för bara några månader sedan så känns det inte så lockande att flytta redan nu... Får försöka tänka att det kanske kommer något ännu bättre när vi väl har möjlighet...

Men en nästan dubbelt så stor lägenhet som den vi har nu, i toppenskick med fin uteplats, nära(!) skog och mataffär och jobb, och till en lägre kostnad än nuvarande bostad. Usch vad jag är less på Sthlm.

anmal intresse i alla fall, kanns det inte ratt eller for jobbigt nar ni kommer fram till budgivning ar det ju bara att backa ut.

Grubblar. Det står att man ska ha lammframdel i ugnen fem timmar, har satt ner den till 75 från 100. Men det är knappt två timmar kvar och termometern visar redan på 53 grader :idea:

Om du vet att din termometer gar ratt, lyssna pa den. Alternativt, beroende pa vilken framdel det ar, sank varmen mer. Overstekt lam ar inte roligt och jag har upptackt att det finns manga, manga recept dar lammet ar narmare skosulor an atbart kott nar man tar ut det ur ungnen.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kläder & Bli fin Hittar aldrig jeans som sitter bra. Har provat många olika modeller. Provat strech och de glider alltid ner. Har nu vanliga jeans men de...
2
Svar
21
· Visningar
1 384
Senast: Luff
·
  • Låst
Tjatter Jag har städat halva dagen och var sedan till särbon på jobbet med lite hembakat till honom och hans kollegor. Kisse igår på TV-soffan:
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
60 805
Senast: Mia_R
·
  • Omröstning
Samhälle Provar göra en tråd om detta viktiga ämne.
2
Svar
30
· Visningar
8 045
Senast: bollen__
·
Tjatter Oj, någon i kommunen har vunnit 173 miljoner. Inte dåligt! Undrar just vad man skulle göra med så mycket pengar.
4 5 6
Svar
112
· Visningar
5 721
Senast: Tilly_85
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp