Bukefalos 28 år!

Vad gör vi? Del CXCVI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Blåsig men ljummen kväll. Dags att krypa ner i sängen :) . Imorgon blir det utflykt till havet! Hade egentligen tänkt vara hemma och tvätta och skrapa på verandan. Men blev övertalad att hänga med på god lunch. Var kanske inte förfärligt svårövertalad ändå... ;)
 
Härlig eftermiddag och kväll, suttit ute i solen, första middagen på altanen. Dottern med sambo kom och åt, sen kommer de tillbaka i natt och sover över för att fixa veden i morgon. Sonen ringde och var lycklig över att han hade fått den sommarjobbet som han ville ha. Kommer att bli mycket jobb men också bra betalt. Sen får vi väl se vad han hittar på i höst, med lite tur kan sommarjobbet pågå till och med september eventuellt oktober.
 
Njöt från hästryggen på ridvägar som var längesen (och jösses vad Roxensjön brett ut sig över betesmarken i år!) och lite mer galopp; det var helt underbart i finvädret kan jag lova er att vi båda tyckte 😍 och var ju nästan änna för varmt att rida med tröja i solen 😍.
Hemma blev det plankstek med ryggbiff och rosecider och proseccocider och ny fasadflagga dagen till ära 😊. Har verkligen haft en fin valborgsmässoafton, hoppas ni med haft det 😊.
 
Haft så underbart skönt i värmen och solen idag! 😍
Vi har också kunnat sitta på altanen, grilla och titta ut över sjön. Så mysigt!
Pålle fick ledigt med lite promenad och gräs-mums bredvid bäcken och sen sjön så jag kunde ta kväll tidigare. Så synd att jag nog inte vågar bada med häst här. Men fiiint! 😍

IMG_4831.jpeg
 
Idag reser jag till Malmö, tanken är att äta på Malmö centralstation innan jag hittar mitt hotell. Vad har ni för bra och hyfsat billiga tips för max 150 kronor inklusive dricka? Gärna mer "on-the-go" och inte en resturang. Är inte sugen på hamburgare eller sushi, utan mer inne på något helt nytt. Kan även vara strax utanför centralstationen eller på väg mot hotellet St Jörgen (Scandic tror jag).
 
Sov elva timmar.
Sjukt mycket konstiga drömmar.
Ätit macka och är inne på kaffekopp nummer två.
Solen skiner och det är 12 grader så det blir äntligen tunnare kläder på motionsrundan om ett tag.
Senare ska vi äta mat hos mamma och pappa.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Mat Jag skulle vilja bjuda någon på middag. Men jag vet inte hur man gör eller hur lyckat det är med tanke på att jag varken är bra på...
2 3
Svar
55
· Visningar
3 420
Senast: hundtant
·
Fritid Min syster fyller jämnt. Vi andra systrar funderar på att ge henne antingen spa och övernattning eller övernattning och en bra middag...
Svar
8
· Visningar
563
Senast: Fille
·
  • Låst
Tjatter "Det vore synd om matte saknade katthår på sängkläderna..." Matte funderar på att köra favorit i repris vad gäller middagen, det...
99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
78 121
Senast: Snurrfian
·
Tjatter Jag försöker undvika hemleverans (och är därför inte van vid hur det funkar) men nu har jag beställt en så pass stor sak att det inte...
Svar
4
· Visningar
436
Senast: Silver Girl
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp