Vad gör vi? Del CXCVII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Känner mig seg och trött.
Råkade somna och sov ca 2 timmar på em. Har nu ätit middag (lunchrester) och ser Rapport.
funderar på att lämna igen en bok i morgon då det ska vara mindre varmt men kom på att röstningen är på samma ställe så måste ändå dit igen. Så lånade om boken så kan jag lämna igen den samtidigt.
Vill ha godis. :(
 
Nu ska det inte köpas någon mer glass i sommar. Uppenbarligen kan jag inte ha det hemma. Förutom lite sorbet för att hjälpa till om jag kraschar.

Nyttigt liv är min nya melodi. Gummibanden fungerar uppenbarligen inte. Så ska komma igång med att inköpa ett gymkort. Förhoppningsvis är det inte en av de där fashionabla gymmen (STC?) där man får komplex.
Vill du så skulle du kunna göra en glass som inte ger blodsockersvängningar. I julas åt jag en underbar glass som mest bestod av syrad grädde och äggula. En valfri liten dutt honung bara. Smaker som saffran, kaffe, nötter går att göra utan att själva smaken påverkar sockerinnehållet.

Läste nyss detta glassrecept:
Avokado
Nässlor
Yoghurt
Lime
Honung

Mixa, frys och njut. :D
 
Nu ska det inte köpas någon mer glass i sommar. Uppenbarligen kan jag inte ha det hemma. Förutom lite sorbet för att hjälpa till om jag kraschar.

Nyttigt liv är min nya melodi. Gummibanden fungerar uppenbarligen inte. Så ska komma igång med att inköpa ett gymkort. Förhoppningsvis är det inte en av de där fashionabla gymmen (STC?) där man får komplex.

Mixa fryst banan och kakao? Blir som nyttig glass :)
 
Börjar få lite panik över att fortfarande inte fått beslut från Försäkringskassan.. Ska ringa imorgon och fråga om det är jag som missat något. Hade verkligen behövt ersättning redan den här månaden. Får ju ingen föräldrapenning i och med att jag är sjukskriven.

Handläggningstiderna finns på f-kassans hemsida och om jag inte minns fel, så är den 30 dagar för sjukpenning.
 
Handläggningstiderna finns på f-kassans hemsida och om jag inte minns fel, så är den 30 dagar för sjukpenning.
Jag vet. Men det har snart gått 30 dagar.
Och oavsett, jag har räkningar som ska betalas och måste veta om sjukskrivningen gått igenom eller inte. Det handlar inte bara om mig, utan även om min man. Han är ju hemma föräldraledig nu, och om jag inte blir sjukskriven har vi "offrat" väldigt många dubbeldagar..
 
Börjar få lite panik över att fortfarande inte fått beslut från Försäkringskassan.. Ska ringa imorgon och fråga om det är jag som missat något. Hade verkligen behövt ersättning redan den här månaden. Får ju ingen föräldrapenning i och med att jag är sjukskriven.
De har bytt IT-system på FK i helgen, så handläggarna har det lite omständigt just nu, kan vara det som ställer till det.
 
Har krupit ner i en underbart skön hotellsäng i Manchester efter att ha varit ute och ätit samt utforskat stan det lilla jag hann/orkade. Imorgon är det konferens för hela slanten som gäller och jag ska sitta med i ännu en sådan där expertpanel. Är betydligt mindre nervös än inför förra gången, men lite obehagligt känns det allt. Dock är jag lite mer bekväm med ämnet den här gången än förra. Har tagit med mig melantonin och hoppas få sova ordentligt på det, mest ser jag fram emot att ha hela grejen överstökad :p
 
Sallad på uteservering plus öl med en kompis.
 

Bifogade filer

  • 20240520_173226.jpg
    20240520_173226.jpg
    335,2 KB · Visningar: 50
Skurat kattlådan med grönsåpa och urine off. Katten ville naturligtvis gå de 20 minuter det tog att skrubba den rent. Fyllde sedan på med rikligt med sand och slängde all den gamla så det är helt fräscht och rent.

Imorgon ska jag åka och köpa mer frysta jordgubbar.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Spännande jobbnyheter idag (eventuellt)! Kisse ockuperar husses soffa och kudde som vanligt :D
99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
70 003
Senast: Scata
·
  • Låst
Tjatter Jag har städat halva dagen och var sedan till särbon på jobbet med lite hembakat till honom och hans kollegor. Kisse igår på TV-soffan:
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
66 190
Senast: Mia_R
·
  • Låst
Tjatter Jag sitter och jobbar vid datorn men ska strax ut i skogen. Kisse chillar, hon har sin egen säng i fältkontoret!
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
70 872
Mat Förra tråden är låst, så vi fortsätter väl här :) Jag har bakat en jäkla massa kletcha (kaka? Bakverk? Från Mellanöstern) idag 😅 fyra...
2
Svar
25
· Visningar
1 550
Senast: Sasse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp