Vad gör vi? Del CXCVII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Hämtat hem mamma och handlat 6 liter jordgubbar. Hon tappade balansen och ramlade på parkeringen, som tur var tyckte jag det var lite kyligt när jag skulle hämta henne så hon hade byxor och fleecejacka så hon klarade sig rätt bra, bara kläderna som blev blöta och skitiga.

Nu ligger hon och vilar och jag blev så väldigt sugen på strawberry daquiri men har ingen rom hemma. Vet inte om jag orkar ge mig ut en fredag em när det är lönehelg, men det hade varit gott. :d
 
Var till frissan och tänkte förutom klippa mig fixa en ombre, men de hade inte tid så det blev bara en snabb klippning. Bara det att jag har så långt hår att det knappt syns... :rofl: Vilket är iofs bra då jag förra gången kände att de tog lite mycket, nu blev det istället försiktigt - vilket jag klart föredrar :p
 
Idag var det mösspåtagning, fina gänget som ska lämna oss nu. :heart Eller ja det är lite kvar men det blev så påtagligt idag när de stod i sina svarta finkläder och sjöng studentsången och satte på sig mössorna. Vi hade även muntliga NP med sista klassen idag, klassen som har en speciell plats i mitt hjärta, som de konstatera blev det en cirkel komposition att få börja med mig och att jag var med och bedömde det sista de gjorde. Klassen jag har undervisat i under året är också rara men den här klassen är något extra.

Annars sitter jag just nu och vaktar omprov, lagom mycket kaos ändå, en dator som la av och elevstackaren fick lov att skriva klart sin text förhand. Eller kanske ännu mer synd om mig som ska försöka läsa den också. :)
 
Sitter på flygplatsen och väntar på att maken ska avsluta sitt jobbsamtal så att vi ÄNTLIGEN kan skåla in semestern. Jag har alltså haft ett glas iskallt rosé framför mig i flera minuter utan att röra det och känner att jag absolut förtjänar någon slags medalj för självbehärskning.
 
Upptäckte att jag är med på ett par drönarkort till grannens husannons 😂 En liten figur som sitter vid sina pallkragar.
Jag tror google maps-bilen körde förbi mig i förra veckan. Så får väl se mig själv på street view typ om ett tag, vet inte hur snabbt de uppdaterar de bilderna på webben.
 
Väntar på att rulla iväg mamma på röntgen. Jag hade handlat på vägen in så vi hade flaskvatten, mackor och lite godis med oss. Jag vet att man alltid får vänta flera timmar på akuten. Konstigt det inte finns automater här. Kaffet var ur funktion men det gick att få te.
Killgissar men kan det bero på att de inte vill att man ska äta utifall man måste t.ex. opereras?
 
Fortfarande inte fått svar på mitt urinprov som jag lämnade i måndags..
Loggade in på 1177 och kikade in det kommit något. En ny anteckning från idag:
Brev till patienten

That's it. Ingenting om provsvar någonstans i journalen. Och jag var tydlig med att jag ville ha muntlig återkoppling vid besöket. Ibland blir man trött..
 
Sitter på flygplatsen och väntar på att maken ska avsluta sitt jobbsamtal så att vi ÄNTLIGEN kan skåla in semestern. Jag har alltså haft ett glas iskallt rosé framför mig i flera minuter utan att röra det och känner att jag absolut förtjänar någon slags medalj för självbehärskning.
1716576025218.png
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Spännande jobbnyheter idag (eventuellt)! Kisse ockuperar husses soffa och kudde som vanligt :D
99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
70 135
Senast: Scata
·
  • Låst
Tjatter Jag har städat halva dagen och var sedan till särbon på jobbet med lite hembakat till honom och hans kollegor. Kisse igår på TV-soffan:
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
66 310
Senast: Mia_R
·
  • Låst
Tjatter Jag sitter och jobbar vid datorn men ska strax ut i skogen. Kisse chillar, hon har sin egen säng i fältkontoret!
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
70 986
Mat Förra tråden är låst, så vi fortsätter väl här :) Jag har bakat en jäkla massa kletcha (kaka? Bakverk? Från Mellanöstern) idag 😅 fyra...
2
Svar
25
· Visningar
1 562
Senast: Sasse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2024
  • Bra blötmat
  • Kattbilder #9

Hästrelaterat

  • Föl 2023
  • Nybörjarponny!
  • Dressyrsnack 17

Omröstningar

Tillbaka
Upp