Vad gör vi? Del CXCVII

Status
Stängd för vidare inlägg.
På väg till Ryhov i Jönköping med bebis. Vi ringde 1177 för råd om hans mage. Fick rådet att sätta oss i bilen och åka till barnakuten direkt. Min man fick mer eller mindre panik, så nu åker vi nästan 1,5 h till sjukhus för en förstoppning..
 
Fick botox i går, hade migrän så det gjorde ont, känner mig så väldigt pipig, men fasen vad det kan sticka ordentligt när man är extra smärtkänslig! Fick också besked om att höja min ena epilepsimedicin så gjorde det redan i går. Fick veta att jag kommer att bli trött och en timme efter var jag faktiskt rejält hängig. Tänkte att ska jag ändå vara trött så nog tusan kan jag ta en sömntablett så jag verkligen sover gott och vaknar utvilad i dag.... och det fungerade utmärkt, har inte sovit en hel natt på flera år! Utan att vakna! Vaknade förstås med kvarvarande huvudvärk men det gav sig under förmiddagen på jobbet. Kände mig ändå rätt pigg och utvilad måste jag säga. SÅ skön känsla att känna, är det så folk känner när de får sova?!

i övrigt har jag vandrat runt med spiondjur som också känt av fredagsviben, även pratat i telefon med min syster och nu ikväll tagit emot mitt klädpaket, där alla plagg utom ett passar. Nöjd med det faktiskt. Kanske inte är helt 100 förtjust i alla, men får nog vänja mig, ogillar att man kan se min mage i en klänning-och ogillar samtidigt att som tjock behöva klä mig i ett tält för det tycker inte jag är snyggt heller.

Har tagit min medicin+extra dosen och huvudet hänger av trötthet redan. Kan det redan gå så fort att bli påverkad av en dosökning?! Hoppas på att få sova gott i natt så jag kan få en produktiv dag i morgon. Tänkte leta upp något riktigt gott recept på middag, är trött på att äta matlådor till middag och lunch varje dag- som tur är är de ju snart slut! behöver lagas mat, och känner att jag saknar det! Ovanligt ;)

Men först äta upp min macka med leverpastej och paprika, och dricka mitt citronte och sedan sova!
 
Går fruktansvärt dåligt med bakning och dusch då jag tydligen hellre sitter googlandes efter vad en kiosk med snabbmat hette för 18 år sedan och om ägarna har en ny... Har bara blivit galen och så sugen på deras pommes:cry:
 
Gick en promenad efter lunch och det kändes ovanligt tungt och kämpigt. Drack kaffe när jag kom hem och mådde inte helt bra så jag gick och vilade en stund.
Ikväll fick jag idén att ta febern. 38,1 så inte konstigt att det kändes tungt.
Skumt för jag är inte sjuk på något sätt förutom lite värk men det är ganska normalt för mig :confused:
 
Tror mig hittat adressen även om den nu är något annat. Ska sura och äta toasts innan jag somnar till Sabrina Tonårshäxan och en mycket mer stressig dag imorgon när jag inte gjort något vettigt ikväll:p:d
 
Är grinig över handbollen. Nu ska jag se på Grey's anatomy och sen sova. Ska vända dygnet så jag hoppas verkligen att sjukhusbevakningen blir av :cautious:
 
Började dagen med en sväng i morse hos hästarna; skönt med lite välbehövligt regn och de verkade ha det så bra så 🥰. Vilodag; passade på att rida igår samma sväng som senast och piggelin pålla fick även då bestämma tempo I galoppen 😁😍. Sen iväg och jobba, när jag kom hem åkte vi ner till samhället och in på närbutiken och köpte helggodis och tog med pizzeriamat (sommarsallad till mig) hem och sen soffhäng; härlig fredagskänsla 😍.
Avslutade med att se film av kortegen förbi olycksplatsen för att hedra de omkomna ungdomarna och även ett antal lastbilar från sambons jobb rullade med, mäktigt i det tragiska som skett 💔.
 
Ibland läser man nyheter man blir glad över.

https://eu.usatoday.com/story/news/...g-boats-are-bored-scientists-say/73558157007/

Uttråkade tonåringar som har tid att leka istället för att tvingas spendera hela tiden med att jaga för att hålla sig levande.

Späckhuggare är fascinerande djur

1716589864379.png
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Spännande jobbnyheter idag (eventuellt)! Kisse ockuperar husses soffa och kudde som vanligt :D
99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
70 166
Senast: Scata
·
  • Låst
Tjatter Jag har städat halva dagen och var sedan till särbon på jobbet med lite hembakat till honom och hans kollegor. Kisse igår på TV-soffan:
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
66 329
Senast: Mia_R
·
  • Låst
Tjatter Jag sitter och jobbar vid datorn men ska strax ut i skogen. Kisse chillar, hon har sin egen säng i fältkontoret!
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
71 004
Mat Förra tråden är låst, så vi fortsätter väl här :) Jag har bakat en jäkla massa kletcha (kaka? Bakverk? Från Mellanöstern) idag 😅 fyra...
2
Svar
25
· Visningar
1 566
Senast: Sasse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Spindeltråden (utbruten från Vad gör vi CXIII)
  • Valp 2024
  • Kattbilder #9

Hästrelaterat

  • Nybörjarponny!
  • Föl 2023
  • Stora shoppingtråden II

Omröstningar

Tillbaka
Upp