Vad gör vi? Del CXI (111)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag har helt ärligt inte alls koll på djurskyddslagen. Det låter som att jag borde ha det? :o

Pappa sa i alla fall som det var. Att de låtit henne hoppa ner från diskbänken (normalhöjd) några timmar efter att hon kommit hem och att det såg ut som att hon fick ont då. Plus att hon inte haft tratten på inatt. Veterinären såg inte jätteglad ut då... av förklarliga skäl.

Den enda som läste eftervårdspappret var jag... och den enda som tyckte att vi skulle lyfta upp och ner henne från diskbänken (hon dricker bara från kranen) var jag... och den enda som tyckte att hon skulle ha tratten inatt var... JAG! Jag försökte få på den igår kväll men det gick inte, hon sprattlade emot för mycket. Jag känner mest: Varför lyssnar ingen på mig (... och veterinären...)?! :arghh:

Fy fan rent ut sagt. Tänk om stackars kisse fått en rejäl inre blödning :cry: Din styvmor ska inte ha djur, punkt slut.

Klart du inte ska ha koll på djurskyddslagen! Men i den ingår att djur ska ha tillsyn på vissa tider, god omvårdnad/veterinärvård vid behov osv. Dvs man måste planera. Vad gör de tex om du blir sjuk och inte kan ta katterna? Skiter i dem?
 
Sitter uppe på däck i solen. Har smort mig. Men folk kollar konstigt på mig. Kan bero på:

1. Jag ser konstig ut
2. Jag har bränt mig
3. Jag är så sjukt brun att alla är avundsjuka

nr 3 känns kanske inte så troligt men tar ändå med den i beräkningen 😅🤷🏼‍♀️😂
 
Det börjar synas så sakteliga, färgen har ändrat sig från vitskär till svagt svagt beige lol
IMG_20200626_144512.jpg

Skummeslöv idag
 
Fy fan rent ut sagt. Tänk om stackars kisse fått en rejäl inre blödning :cry: Din styvmor ska inte ha djur, punkt slut.

Klart du inte ska ha koll på djurskyddslagen! Men i den ingår att djur ska ha tillsyn på vissa tider, god omvårdnad/veterinärvård vid behov osv. Dvs man måste planera. Vad gör de tex om du blir sjuk och inte kan ta katterna? Skiter i dem?
Vi är hemma från vet nu och de sa att det "bara" var ett blåmärke. Veterinären sa att hon ska ha kragen/tratten/vad-det-nu-heter i alla fall veckan ut. Direkt när vi kom hem:
Pappa "vet vill att hon har på tratten"
Pappas tjej "men jag orkar inte, äsch hon har klarat sig i 36h"
Jag "vet sa att hon ska ha på tratten, varför ta extra risker när ingen kommer vara här på många timmar?"
Nu verkar de som att ingen tar på henne tratten för ingen vill hjälpa mig och jag får inte på den själv.

Vad de ska göra om jag inte kan? Inte en jävla aning, på ren svenska. Mamma har planerat att vi ska träffa hennes barndomskompis med familj imorgon och vi kommer vara borta hela dagen... de kommer alltså få tillsyn typ nu/en halvtimme till och sen imorgon kväll. Det kan bli kl 16, eller 18, 22, eller 01 - eller gud vet när :cry:

Tillägg: Jag frågade hur de tänkt göra om katten behöver komma till veterinären i helgen och de har ingen aning. Katten skulle inte klara en bussresa och min mamma är väldigt allergisk mot katter så hon vill inte ha katten i hennes bil + att det inte är hennes katter. Ev. skulle pappas syster kunna köra in oss om de inte är hos släkten i skåne... men alltså helt seröst, hur mycket vuxenpoäng är det? Ca minus två tusen... :banghead:
Tillägg 2: Pappas tjej sa precis "nej nu skiter jag i den där jävla tratten, jag orkar inte försöka" :cry:
 
Vi är hemma från vet nu och de sa att det "bara" var ett blåmärke. Veterinären sa att hon ska ha kragen/tratten/vad-det-nu-heter i alla fall veckan ut. Direkt när vi kom hem:
Pappa "vet vill att hon har på tratten"
Pappas tjej "men jag orkar inte, äsch hon har klarat sig i 36h"
Jag "vet sa att hon ska ha på tratten, varför ta extra risker när ingen kommer vara här på många timmar?"
Nu verkar de som att ingen tar på henne tratten för ingen vill hjälpa mig och jag får inte på den själv.

Vad de ska göra om jag inte kan? Inte en jävla aning, på ren svenska. Mamma har planerat att vi ska träffa hennes barndomskompis med familj imorgon och vi kommer vara borta hela dagen... de kommer alltså få tillsyn typ nu/en halvtimme till och sen imorgon kväll. Det kan bli kl 16, eller 18, 22, eller 01 - eller gud vet när :cry:

Tillägg: Jag frågade hur de tänkt göra om katten behöver komma till veterinären i helgen och de har ingen aning. Katten skulle inte klara en bussresa och min mamma är väldigt allergisk mot katter så hon vill inte ha katten i hennes bil + att det inte är hennes katter. Ev. skulle pappas syster kunna köra in oss om de inte är hos släkten i skåne... men alltså helt seröst, hur mycket vuxenpoäng är det? Ca minus två tusen... :banghead:
Tillägg 2: Pappas tjej sa precis "nej nu skiter jag i den där jävla tratten, jag orkar inte försöka" :cry:

Jävla subba. Orkar man inte har man inte djur. 🤬
 
Vi är hemma från vet nu och de sa att det "bara" var ett blåmärke. Veterinären sa att hon ska ha kragen/tratten/vad-det-nu-heter i alla fall veckan ut. Direkt när vi kom hem:
Pappa "vet vill att hon har på tratten"
Pappas tjej "men jag orkar inte, äsch hon har klarat sig i 36h"
Jag "vet sa att hon ska ha på tratten, varför ta extra risker när ingen kommer vara här på många timmar?"
Nu verkar de som att ingen tar på henne tratten för ingen vill hjälpa mig och jag får inte på den själv.

Vad de ska göra om jag inte kan? Inte en jävla aning, på ren svenska. Mamma har planerat att vi ska träffa hennes barndomskompis med familj imorgon och vi kommer vara borta hela dagen... de kommer alltså få tillsyn typ nu/en halvtimme till och sen imorgon kväll. Det kan bli kl 16, eller 18, 22, eller 01 - eller gud vet när :cry:

Tillägg: Jag frågade hur de tänkt göra om katten behöver komma till veterinären i helgen och de har ingen aning. Katten skulle inte klara en bussresa och min mamma är väldigt allergisk mot katter så hon vill inte ha katten i hennes bil + att det inte är hennes katter. Ev. skulle pappas syster kunna köra in oss om de inte är hos släkten i skåne... men alltså helt seröst, hur mycket vuxenpoäng är det? Ca minus två tusen... :banghead:
Tillägg 2: Pappas tjej sa precis "nej nu skiter jag i den där jävla tratten, jag orkar inte försöka" :cry:
:arghh::banghead:

Jag blir SÅÅÅ triggad av folk som "jag orkar inte" när det kommer till djur, orkar du inte ska du inte ha djur heller. Minns själv hur det var när jag hade hästen, var många gånger jag egentligen inte orkade åka till stallet, men gjorde det ändå för att jag har ett ansvar som djurägare. Baaaah! Blir galen på sådana människor!
 
Vi är hemma från vet nu och de sa att det "bara" var ett blåmärke. Veterinären sa att hon ska ha kragen/tratten/vad-det-nu-heter i alla fall veckan ut. Direkt när vi kom hem:
Pappa "vet vill att hon har på tratten"
Pappas tjej "men jag orkar inte, äsch hon har klarat sig i 36h"
Jag "vet sa att hon ska ha på tratten, varför ta extra risker när ingen kommer vara här på många timmar?"
Nu verkar de som att ingen tar på henne tratten för ingen vill hjälpa mig och jag får inte på den själv.

Vad de ska göra om jag inte kan? Inte en jävla aning, på ren svenska. Mamma har planerat att vi ska träffa hennes barndomskompis med familj imorgon och vi kommer vara borta hela dagen... de kommer alltså få tillsyn typ nu/en halvtimme till och sen imorgon kväll. Det kan bli kl 16, eller 18, 22, eller 01 - eller gud vet när :cry:

Tillägg: Jag frågade hur de tänkt göra om katten behöver komma till veterinären i helgen och de har ingen aning. Katten skulle inte klara en bussresa och min mamma är väldigt allergisk mot katter så hon vill inte ha katten i hennes bil + att det inte är hennes katter. Ev. skulle pappas syster kunna köra in oss om de inte är hos släkten i skåne... men alltså helt seröst, hur mycket vuxenpoäng är det? Ca minus två tusen... :banghead:
Tillägg 2: Pappas tjej sa precis "nej nu skiter jag i den där jävla tratten, jag orkar inte försöka" :cry:
Jag hade mailat och rådfrågat på länsstyrelsen om hennes djurägande.
 
Vi är hemma från vet nu och de sa att det "bara" var ett blåmärke. Veterinären sa att hon ska ha kragen/tratten/vad-det-nu-heter i alla fall veckan ut. Direkt när vi kom hem:
Pappa "vet vill att hon har på tratten"
Pappas tjej "men jag orkar inte, äsch hon har klarat sig i 36h"
Jag "vet sa att hon ska ha på tratten, varför ta extra risker när ingen kommer vara här på många timmar?"
Nu verkar de som att ingen tar på henne tratten för ingen vill hjälpa mig och jag får inte på den själv.

Vad de ska göra om jag inte kan? Inte en jävla aning, på ren svenska. Mamma har planerat att vi ska träffa hennes barndomskompis med familj imorgon och vi kommer vara borta hela dagen... de kommer alltså få tillsyn typ nu/en halvtimme till och sen imorgon kväll. Det kan bli kl 16, eller 18, 22, eller 01 - eller gud vet när :cry:

Tillägg: Jag frågade hur de tänkt göra om katten behöver komma till veterinären i helgen och de har ingen aning. Katten skulle inte klara en bussresa och min mamma är väldigt allergisk mot katter så hon vill inte ha katten i hennes bil + att det inte är hennes katter. Ev. skulle pappas syster kunna köra in oss om de inte är hos släkten i skåne... men alltså helt seröst, hur mycket vuxenpoäng är det? Ca minus två tusen... :banghead:
Tillägg 2: Pappas tjej sa precis "nej nu skiter jag i den där jävla tratten, jag orkar inte försöka" :cry:

Helt vansinnigt att lämna ett nyopererat djur själv! Tratt eller inte!
Klart hon ska ha tratt om vet säger det! Och med tratt känner man ju att det finns ev risker att fastna eller liknande som man inte vill att katten ska göra utan uppsikt.
Och att sen lägga allt det här på sitt barn... :banghead: Usch!

Jag blir så förbannad!
Du ska verkligen inte behöva ta ansvar för någon vuxens katt. Om de frågar i god tid och du vill och kan - absolut om den är frisk.
Men inte för att de hel plötsligt drar iväg och inte själva ordnat med vakt.

När jag bodde hos mina föräldrar hade JAG djur, 2 hundar och häst som hade inköpts för min skull och inte något intresse någon förälder hade. Det finns inte en chans att de åkt hemifrån och lämnat mig ensam med MINA djur som är nyopererade.
Det här är ju inte ens dina katter.
 
Jag hade mailat och rådfrågat på länsstyrelsen om hennes djurägande.
Förutom det här med kastreringen tror jag tyvärr inte att hon anses som olämplig djurägare... de har ju rena lådor, mat och vatten. Hon har tagit in dem till veterinären vid behov och alltid haft kattvakt när hon åkt bort. Hur kattvakten fixats fram är dock något annat... :cautious:

Men med det sagt säger jag inte att de skulle ha det bättre någon annan stans. För i perioder skulle de nog faktiskt ha det... stackars små kissar :cry::heart
 
Iom galen värme tänker vi nu dra och bunkra vatten, god mat och leta myggnät för dörrar. Ev en badbalja till vovvi med. Och så ska vi förbi bolaget. Jag ska bunkra upp med lite god sommardricka. På sommaren drar liksom rosé-, Aperol-, bubbel- och kalla drink-cravingen igång. Så nu ska förråden fyllas med det.
Ikväll ska vi fira lite kul jobbsaker tänkte vi!
 
Helt vansinnigt att lämna ett nyopererat djur själv! Tratt eller inte!
Klart hon ska ha tratt om vet säger det! Och med tratt känner man ju att det finns ev risker att fastna eller liknande som man inte vill att katten ska göra utan uppsikt.
Och att sen lägga allt det här på sitt barn... :banghead: Usch!

Jag blir så förbannad!
Du ska verkligen inte behöva ta ansvar för någon vuxens katt. Om de frågar i god tid och du vill och kan - absolut om den är frisk.
Men inte för att de hel plötsligt drar iväg och inte själva ordnat med vakt.

När jag bodde hos mina föräldrar hade JAG djur, 2 hundar och häst som hade inköpts för min skull och inte något intresse någon förälder hade. Det finns inte en chans att de åkt hemifrån och lämnat mig ensam med MINA djur som är nyopererade.
Det här är ju inte ens dina katter.
Jag är inte ens hennes barn... mina föräldrar är separerade och det är pappas nya tjejs katter. Dvs min bonusmammas katter.

Och ja, verkligen. Katten har haft på och av tratten en gång när vi var tre personer som gjorde det. Hon blev helt tokig och sprang in i saker och så pga ingen kontroll på hur mycket plats tratten tar... :cry: och vi har mängder av grejer hon skulle kunna fastna i, tex ouppackade (dåligt stängda!) lådor som står kvar sen pappas tjej flyttade in i höstas.

Jag hoppas verkligen inte att deras gemensamma barn tar efter hennes beteende. Pappa lyckades skrämma in katten under min säng så kommer hon ut innan jag går ska jag nog göra ett försök att få på henne tratten i alla fall. Men då måste jag flytta lite grejer också för att minimera risken att hon fastnar i någon låda eller liknande.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
28 011
Senast: Snurrfian
·
  • Artikel
Dagbok Om 1 vecka är det 3 år sedan jag sist kände kärlek, för då lämnade min älskade hund jordelivet. Han levde ett långt och lyckligt liv...
Svar
6
· Visningar
1 716
Senast: Rie
·
Hundträning Hej på er! Vill egentligen bara bolla med er om ni tror jag kan få bukt med valpens beteenden eller om jag ska byta inställning dvs lära...
2
Svar
24
· Visningar
7 131
Senast: Migo
·
  • Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under...
2
Svar
26
· Visningar
6 300
Senast: Calmiche
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp