Vad gör vi? Del CXI (111)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Förutom det här med kastreringen tror jag tyvärr inte att hon anses som olämplig djurägare... de har ju rena lådor, mat och vatten. Hon har tagit in dem till veterinären vid behov och alltid haft kattvakt när hon åkt bort. Hur kattvakten fixats fram är dock något annat... :cautious:

Men med det sagt säger jag inte att de skulle ha det bättre någon annan stans. För i perioder skulle de nog faktiskt ha det... stackars små kissar :cry::heart
Okej nevermind, skulle kunna komma på en del grejer till att skriva med... men tror tyvärr inte att det skulle bli tillräckligt ändå :(

Ja, jag har något dåligt förtroende för myndoghetsfolk :angel: :crazy:
 
Vi är hemma från vet nu och de sa att det "bara" var ett blåmärke. Veterinären sa att hon ska ha kragen/tratten/vad-det-nu-heter i alla fall veckan ut. Direkt när vi kom hem:
Pappa "vet vill att hon har på tratten"
Pappas tjej "men jag orkar inte, äsch hon har klarat sig i 36h"
Jag "vet sa att hon ska ha på tratten, varför ta extra risker när ingen kommer vara här på många timmar?"
Nu verkar de som att ingen tar på henne tratten för ingen vill hjälpa mig och jag får inte på den själv.

Vad de ska göra om jag inte kan? Inte en jävla aning, på ren svenska. Mamma har planerat att vi ska träffa hennes barndomskompis med familj imorgon och vi kommer vara borta hela dagen... de kommer alltså få tillsyn typ nu/en halvtimme till och sen imorgon kväll. Det kan bli kl 16, eller 18, 22, eller 01 - eller gud vet när :cry:

Tillägg: Jag frågade hur de tänkt göra om katten behöver komma till veterinären i helgen och de har ingen aning. Katten skulle inte klara en bussresa och min mamma är väldigt allergisk mot katter så hon vill inte ha katten i hennes bil + att det inte är hennes katter. Ev. skulle pappas syster kunna köra in oss om de inte är hos släkten i skåne... men alltså helt seröst, hur mycket vuxenpoäng är det? Ca minus två tusen... :banghead:
Tillägg 2: Pappas tjej sa precis "nej nu skiter jag i den där jävla tratten, jag orkar inte försöka" :cry:
Men vad faaaaaaaan!!!
Nu bubblar det lite över i mig :rage::banghead::banghead: Jag hade varit riktigt sugen på att bara hitta någon och ge katterna till denne utan att tala om för tjejen, hon bryr ju uppenbarligen sig inte :meh:
 
Puuuuh, svetten rinner efter att ha suttit ute på uteplatsen och solat i ca 50min. Visade sig att det var 35 grader där jag satt, inte undra på att jag svettades. Stranden kändes väldigt lockande att kunna ta ett dopp, men med en orolig mage och inga toaletter på badplatsen känns det bättre att hålla sig hemma.
 
Jävla subba. Orkar man inte har man inte djur. 🤬

Hörrni. Tänk att vi får en version serverad här. Känns lite magstarkt att kalla personer för subbor, eller är det bara jag som reagerar?
Jag menar inte att jag misstror @godisklubba, samtidigt är det ett barn, dessutom ett barn med diagnoser. Lägg till en skilsmässa på det, ny styvmamma, en ny bebis.. menar inte att jag avfärdar alla berättelser här, men kan kanske vara bra att ändå ta ovanstående lite i beaktning?
 
Senast ändrad av en moderator:
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
28 045
Senast: Snurrfian
·
  • Artikel
Dagbok Om 1 vecka är det 3 år sedan jag sist kände kärlek, för då lämnade min älskade hund jordelivet. Han levde ett långt och lyckligt liv...
Svar
6
· Visningar
1 716
Senast: Rie
·
Hundträning Hej på er! Vill egentligen bara bolla med er om ni tror jag kan få bukt med valpens beteenden eller om jag ska byta inställning dvs lära...
2
Svar
24
· Visningar
7 131
Senast: Migo
·
  • Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under...
2
Svar
26
· Visningar
6 300
Senast: Calmiche
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp