Bukefalos 28 år!

Vad gör vi? Del CXII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Blev liiite skitnödig på vägen hem när jag hade hämtat mamma efter medicindags på sjukan. Plötsligt utropa mamma "älg!". Jag hade inte ens sett älgkon i vägkanten på min sida, väldig tur att hon gjorde det så det ståtliga djuret kunde passera utan att komma för nära bilen!
 
IMG_20200116_130956.jpg

Såhär ser hela dörren ut :cautious:
 
Jag lever farligt :nailbiting: mensen har börjat men hade inga bindor i väskan så jag håller tummarna att det är den vanliga små droppande första dagen som inte hamnar på underkläderna.
Men är högst medveten om varje liten pik från underlivet, som att den retas med mig :cautious: Är på väg hem åtminstone och har svarta byxor :angel:
 
Jag har fått en arbetsintervju. :D detta trots att jag inte tar examen förrän i typ oktober. Så förhoppningarna är små, men det är jättekul att dom ändå är intresserad av att träffa mig! Det är flera som jag har träffat som har sagt typ "det är svårt att få jobb med en miljöutbildning". Dom måste ha läst helt fel utbildning, jag känner att företagen är intresserade innan vi ens är färdigutbildade! :D
 
Jag lever farligt :nailbiting: mensen har börjat men hade inga bindor i väskan så jag håller tummarna att det är den vanliga små droppande första dagen som inte hamnar på underkläderna.
Men är högst medveten om varje liten pik från underlivet, som att den retas med mig :cautious: Är på väg hem åtminstone och har svarta byxor :angel:
Jag har en kompis som fick första mensen första dagen efter sommarlovet, på en helt ny skola i en helt ny klass. Som topping hade hon vita byxor, av alla andra färger :cautious:

Hon hann inte märka det i tid så en i hennes klass han påpeka att hennes byxor hade en röd fläck. Idag har hon någon medicin för att hon har så riklig mens, så det var inga små droppar som kom i byxorna :crazy:

Med det sagt, så finns det en anledning till att jag alltid har svarta mjukisbyxor på mig. Fläckar syns inte lika bra och de sitter inte åt. Dvs, skulle mensen komma oförberett så kan jag alltid stå upp istället för att sitta ner och då är det bara underkläderna som drabbas (den riktiga anledningen är att jag har mjukisbyxor för att det är skönt, men en kan ju alltid låtsas :angel:)
 
Jag har en kompis som fick första mensen första dagen efter sommarlovet, på en helt ny skola i en helt ny klass. Som topping hade hon vita byxor, av alla andra färger :cautious:

Hon hann inte märka det i tid så en i hennes klass han påpeka att hennes byxor hade en röd fläck. Idag har hon någon medicin för att hon har så riklig mens, så det var inga små droppar som kom i byxorna :crazy:

Med det sagt, så finns det en anledning till att jag alltid har svarta mjukisbyxor på mig. Fläckar syns inte lika bra och de sitter inte åt. Dvs, skulle mensen komma oförberett så kan jag alltid stå upp istället för att sitta ner och då är det bara underkläderna som drabbas (den riktiga anledningen är att jag har mjukisbyxor för att det är skönt, men en kan ju alltid låtsas :angel:)
Åh en kompis i grundskolan hade jeans på sig ... hjälpte inte ett dugg när den väl började där i tonåren :nailbiting::cautious: Men det var åtminstone inte första dagen, stackars din kompis :crazy:

Det är bara typ det senaste året som min mens äntligen sansat sig och börjat förvarna med lite blod på toalettpappret första dagen istället för att vrida på kranen för fullt :laugh::grin: Så skönt!
 
Jag fick precis en vatska med en topical penicilin av min doktor. Han sa att orsaken att mina herpes sar inte lakte var for att det kom in bakterier. Och det fungerade. Tva dagar senare efter 4-5 applikationer av min topical solution ar mina munsar helt lakta utan att jag behovt andra mina meds.
Min Rheumatoid Arthritis ar just nu sa besvarlig att jag inte kan anvanda handerna ... men magen skoter sig medan Thyroiden vandrar ivag och behover starkare och starkare medicin.

Penicillin är nästan omöjligt att få i Sverige, speciellt för topisk behandling. Nu verkar antiviralen fungera, det har faktiskt blivit bättre. Min reumatism är inte så farlig ännu men tumlederna gör rätt ont nu när det varit fuktigt och halvkallt.
 
Åh en kompis i grundskolan hade jeans på sig ... hjälpte inte ett dugg när den väl började där i tonåren :nailbiting::cautious: Men det var åtminstone inte första dagen, stackars din kompis :crazy:

Det är bara typ det senaste året som min mens äntligen sansat sig och börjat förvarna med lite blod på toalettpappret första dagen istället för att vrida på kranen för fullt :laugh::grin: Så skönt!
Ja gud, jag tyckte så synd om henne! Men nu, 4 år senare, så är det mer en rolig grej. Även om den där mensen aldrig är riktigt välkommen.

Liksom, hur kan den ha mage att bara bjuda in sig så där? Det är ju oförskämt! :cautious:
Min är i alla fall uppfostrad (?) nog att bara komma var tredje månad. Har ingen aning om varför, men oftare vill den inte komma. Och jag klagar inte :p (japp, har haft upp det med läkare, de säger att så länge inget känns konstigt är det ok)
 
Huh, en seg dag framför datorn. Men nu är det mesta klart iaf, så jag kan övergå till att skriva tenta istället - framför datorn. :grin: En jäkla massa häckande vid en skärm.

På tal om det så satt jag och slötittade på shoebirds och sprang på den här söta filmen. Brukar inte vara så förtjust i filmer på vilda djur i fångenskap, men denna var så vänlig att jag gillade den ändå. Vilka fräsiga fåglar de är...

 
Idag fick jag mina 🐘🐘🐘 och av Gissas reaktion att döma så skulle jag gissa på att @godisklubba har 🐈
Uppackade så snodde Gissa snart 7år en o Ella snart 5 år en 😮 ,men ingen är skadad o nu undanplockade.
*wow* men vad bra att 🐘🐘🐘 kom fram! :)

Japp, har 🐈🐈 hos pappa

19843A71-2D82-4624-9C45-C7631E93E617.jpegDen vänstra sover mer än gärna i påsen med garn så jag hade garnen hos min mamma när jag gjorde 🐘🐘🐘. Men det kanske räckte med att de varit hos pappa tidigare.
 
Senast ändrad:
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Svar
1 762
· Visningar
93 270
Senast: sthu
·
  • Låst
Tjatter Jag ska strax laga mat... bara jag kommer på vad jag ska laga. Katten ockuperar husses soffa och har just annekterat hans kudde.
99 100 101
Svar
2 010
· Visningar
69 789
Senast: Glimra
·
  • Låst
Tjatter Jag sitter och jobbar vid datorn men ska strax ut i skogen. Kisse chillar, hon har sin egen säng i fältkontoret!
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
70 164
Mat Min första reaktion här var att säga att du har fel, det smakar inte alls neutralt! Men vem är jag att avgöra hur du uppfattar saker...
2 3
Svar
46
· Visningar
837
Senast: co-SMAD4
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Försäkring
  • Akvarietråden IV
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp