Vad gör vi? Del CXII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Tog tvärslut, vi bar in två pallar kakel och klinkers, tack och lov för lastmaskin så vi slapp springa i trappen! Maken drog sen och spela golf och jag skulle bara pausa lite innan jag skulle fortsätta inne men jag kommer inte ifrån min fåtölj. 🙄
Äsch, är maken och spelar golf är det inte mer än rättvist att du får sitta uppkrupen i en fåtölj med en god bok tycker jag ;)
 
Jag skulle gå ut på den dagliga promenaden med katten. Väckte katten, gick på toa, bytte om ... tänkte att jag kan sitta en minut i soffan bara och varva ner jobbet lite. Här ligger jag nu. Katten har somnat på min mage. Herregud, fredag.
 
Jag lyckades ta mig iväg till affären :up: Förutom godis blev det lite fika till i morgon när jag ska träna russ en stund. Är så vansinnigt tacksam för att ägaren låter mig vara med, rida hennes fina hästar, betalar för lektioner, och delar med sig av massa kunskap. Måste ju visa det lite extra. :love:

Det är ju givetvis ge och ta. Hon vill få hästen utbildad så att hennes barnbarn ska kunna rida och utvecklas på hästen. Jag är lagom stor och villig testpilot och får några lektioner och mer kunskap i bagaget. Men jag tycker ändå det är superviktigt att visa uppskattning.
 
Ett himla farande hit och dit men en trevlig dag :)

IMG_20200703_110637.jpg
 
Det har varit en lång dag idag!
Först veterinären imorse, sen jobba och sen hyresstugan. Känns som att det var igår jag var hos veterinären.
Jag är inte van vid detta :cautious::rofl:

Katten kom fram som vanligt när jag kom hem så jag höll på att glömma att hon har haft en vidrig morgon, så hon fick sin middag tidigare än mig 😁
 
Har sovit ett litet tag, men nu är jag tröttare än innan och känner mig helt groggy :banghead:
Det första jag såg när jag klev upp var förra ponnyns rosetter, och så tänkte jag "hon hoppade iallafall alltid" och så var hela må-skit-cirkusen igång igen :arghh: Tror att det känns extra skit den här gången för att det har gått bra på träningar senaste tiden, hon var pigg igår, alla förutsättningar fanns där, och så blev det platt fall ändå. Känner typ för att ge upp med henne men samtidigt är hon min drömhäst (när det går bra dvs ut, på träning osv) :crazy:
 
Har sovit ett litet tag, men nu är jag tröttare än innan och känner mig helt groggy :banghead:
Det första jag såg när jag klev upp var förra ponnyns rosetter, och så tänkte jag "hon hoppade iallafall alltid" och så var hela må-skit-cirkusen igång igen :arghh: Tror att det känns extra skit den här gången för att det har gått bra på träningar senaste tiden, hon var pigg igår, alla förutsättningar fanns där, och så blev det platt fall ändå. Känner typ för att ge upp med henne men samtidigt är hon min drömhäst (när det går bra dvs ut, på träning osv) :crazy:
Inte hästens fel,utan pilotens, dom gör det vi ber dom om,gör vi fel så blir det fel.
 
Tank att en ledig Fredag ar sa mysig :p Jag jobbar tre timmar om dagen, superenkelt, och kor skolbuss till olika platser i sta'n dar det finns manga skolbarn/foraldrar som kan plocka upp frukost och lunch till barn mellan 0-18 ar. (Nu ar det sommarlov, innan delade vi aven ut middag).
Jag sitter i forarsatet medan en mattant och en larare delar ut maten.

Som sagt, inte alls betungande ... men i dag kanns det som om jag vunnit pa lotteri ... Jag har en tre dagars weekend :cautious: :laugh:
 
Nu har jag precis tagit in hästarna och sitter nu i stallet och grinar :cautious: :banghead: Får fan ta mig samman nu. Både häst och ponny är friska (peppar peppar), bara en sån sak som att jag HAR dem. Vad har jag då att böla för?!?

Hästen spottade precis ut massa vatten ut i stallgången så jag blev full i skratt och tvungen att gå och pussas lite med henne, då fick jag dåligt samvete också för att jag är ledsen och besviken (även fast det är fullt rimligt att jag är det) O_o Som om hon bryr sig. Får hon bara mat och godnattpuss så tror jag det är lugnt ;)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter "Det vore synd om matte saknade katthår på sängkläderna..." Matte funderar på att köra favorit i repris vad gäller middagen, det...
99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
76 857
Senast: Snurrfian
·
Kropp & Själ Detta är verkligen den värsta och längsta så kallade vintern jag någonsin har varit med om. Det har regnat och blåst konstant sedan i...
3 4 5
Svar
95
· Visningar
5 127
Senast: Hazel
·
F
Trädgård & Växter Med bara fyra dagar kvar av odlingsåret 2023 tar jag mig friheten att skapa nästa för 2024! :) Jag gissar att planerandet redan är igång...
66 67 68
Svar
1 357
· Visningar
44 798
Kropp & Själ Jag tror att jag "gått i väggen". I lördags gick ett av akvarierna här hemma sönder och så även jag. Det kändes som att allt rasade runt...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
3 793

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp