Bukefalos 28 år!

Vad gör vi? Del CXII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag har nu hinkat i mig 3 (eller ar det 4?) Glas av en fantastisk Cabernet Sauvignon fran Napa Valley. Jag fick tag pa 5-6 flaskor for $10 per flaska ... det normala priset ar $50. :D Det kanns verkligen pa smaken ... SA gott!

Nu ar det dock dags att ga isang. Basta att starta ACn i natt ... det ar fest med smallare utanfor. :cautious: Tursamt nog ar inte hundarna radda, men det ar ett elande sa hogt det smaller om man vill sova.:grin:
 
Ska leta fram en kruka fick en paprika planta igår. Jord har jag men frågan är om jag har ngn kruka. Har en hink att ta till om jag inte hittar ngn kruka. Det är dagens projekt tillsammans med att hänga tvätt.
 
Räknar på lite nya kostnader nu när jag återgår till arbete. Sånt som var gratis eller väldigt billigt som student. Blir däremot fundersam på varför jag ska börja återbetala till CSN först om 18 månader enligt deras sida, och då höjs månadsbeloppen för varje år istället för att det sänks O_o
 
Ångest. Ska börja på gym igen men det tar emot så väldigt. Jag måste ta hand om mig bättre men nu vill jag bara dra täcket över huvudet och skita i allt. Redan provträningen krävde mycket övertalning och nu har jag skrivit på ett kontrakt. Gym är verkligen inte min värld. I Sverige gick jag på Friskis & Svettis och det gillade jag. Här finns det inte sånt alls. Bara Zumba och det är jag för stel och omusikalisk för. För några år sen hade jag också skrivit på ett gymkontrakt och jag lyckades väl gå dit ca 10 ggr innan jag gav upp. Hur hittar man modet att åka dit igen? Jag vet att ingen tittar på just mig. Jag är mer orolig över att inte kunna göra övningarna rätt. Redan på provträningen verkade ledaren orolig över min ork och hon minskade redan då på vikterna och sa åt mig att dricka vatten. Jag såg väl svimfärdig ut.

Maskinerna i cirkelträningen loggar träningen och även det känns jobbigt. Att allt jag gör (alla fel...) ska sparas och kunna kontrolleras. Ja. Självklart är det rätt bra att kunna få ok på att man gör rätt och att ledarna ska kunna se och hjälpa mig. Men jag skäms över att jag är så usel på allt. Inte ens kunna göra styrketräning rätt.
 
Senast ändrad:
Blir däremot fundersam på varför jag ska börja återbetala till CSN först om 18 månader enligt deras sida, och då höjs månadsbeloppen för varje år istället för att det sänks O_o

Så var det för mig också, tog examen i september 2015. Ringde och frågade dem om jag inte skulle börja betala tillbaka tidigare, kommer inte ihåg exakt varför det var så men det var helt i sin ordning. De sa däremot att om jag började plugga igen, så skulle jag börja betala tillbaka igen direkt när jag avslutade studierna - det där gällde bara första gången.

Även för mig höjs beloppet varje år. I år betalar jag ungefär en hundring mer i månaden än förra året. Jag försöker att betala in lite extra i år också, så hoppas att det inte innebär att beloppet chockhöjs nästa år, men tänker att det inte borde påverka. Skulden minskar ju, dock ;) .
 
Ångest. Ska börja på gym igen men det tar emot så väldigt. Jag måste ta hand om mig bättre men nu vill jag bara dra täcket över huvudet och skita i allt. Redan provträningen krävde mycket övertalning och nu har jag skrivit på ett kontrakt. Gym är verkligen inte min värld. I Sverige gick jag på Friskis & Svettis och det gillade jag. Här finns det inte sånt alls. Bara Zumba och det är jag för stel och omusikalisk för. För några år sen hade jag också skrivit på ett gymkontrakt och jag lyckades väl gå dit ca 10 ggr innan jag gav upp. Hur hittar man modet att åka dit igen? Jag vet att ingen tittar på just mig. Jag är mer orolig över att inte kunna göra övningarna rätt. Redan på provträningen verkade ledaren orolig över min ork och hon minskade redan då på vikterna och sa åt mig att dricka vatten. Jag såg väl svimfärdig ut.

Maskinerna i cirkelträningen loggar träningen och även det känns jobbigt. Att allt jag gör (alla fel...) ska sparas och kunna kontrolleras. Ja. Självklart är det rätt bra att kunna få ok på att man gör rätt och att ledarna ska kunna se och hjälpa mig. Men jag skäms över att jag är så usel på allt. Inte ens kunna göra styrketräning rätt.
Det kanske lättar om du sätter dig ner och läser om övningarna, och tittar på youtube filmer? Det finns oftast massor med bra youtube filmer där någon förklarar hur man ska tänka och hur övningen utförs steg för steg. Det förutsätter ju så klart att du vet vilka övningar som ska göras :)
För mig känns det oftast bättre när jag har förberett mig på det sättet. Har alltid haft svårt för att göra nya saker, för det känns som att jag inte kan något och ser ut som en idiot.

Du vet ju säkert redan det här - men ingen är perfekt från början, du är ju där för att lära dig och bli bättre. Pepp pepp! Det kommer bli bra. :)
 
Det kanske lättar om du sätter dig ner och läser om övningarna, och tittar på youtube filmer? Det finns oftast massor med bra youtube filmer där någon förklarar hur man ska tänka och hur övningen utförs steg för steg. Det förutsätter ju så klart att du vet vilka övningar som ska göras :)
För mig känns det oftast bättre när jag har förberett mig på det sättet. Har alltid haft svårt för att göra nya saker, för det känns som att jag inte kan något och ser ut som en idiot.

Du vet ju säkert redan det här - men ingen är perfekt från början, du är ju där för att lära dig och bli bättre. Pepp pepp! Det kommer bli bra. :)
Tack❤❤❤Jag är så klumpig. Har ingen kroppskontroll så nya övningar är väldigt svårt för mig. Tack för tipset om youtube! Ska leta där.
 
Ångest. Ska börja på gym igen men det tar emot så väldigt. Jag måste ta hand om mig bättre men nu vill jag bara dra täcket över huvudet och skita i allt. Redan provträningen krävde mycket övertalning och nu har jag skrivit på ett kontrakt. Gym är verkligen inte min värld. I Sverige gick jag på Friskis & Svettis och det gillade jag. Här finns det inte sånt alls. Bara Zumba och det är jag för stel och omusikalisk för. För några år sen hade jag också skrivit på ett gymkontrakt och jag lyckades väl gå dit ca 10 ggr innan jag gav upp. Hur hittar man modet att åka dit igen? Jag vet att ingen tittar på just mig. Jag är mer orolig över att inte kunna göra övningarna rätt. Redan på provträningen verkade ledaren orolig över min ork och hon minskade redan då på vikterna och sa åt mig att dricka vatten. Jag såg väl svimfärdig ut.

Maskinerna i cirkelträningen loggar träningen och även det känns jobbigt. Att allt jag gör (alla fel...) ska sparas och kunna kontrolleras. Ja. Självklart är det rätt bra att kunna få ok på att man gör rätt och att ledarna ska kunna se och hjälpa mig. Men jag skäms över att jag är så usel på allt. Inte ens kunna göra styrketräning rätt.
Sluta slå på sig själv!

Du tränar för din egen skull - inte för att andra ska kunna kommentera. Det finns inga rätt eller fel.
Allt du gör är för din egen hälsa.
 
Ångest. Ska börja på gym igen men det tar emot så väldigt. Jag måste ta hand om mig bättre men nu vill jag bara dra täcket över huvudet och skita i allt. Redan provträningen krävde mycket övertalning och nu har jag skrivit på ett kontrakt. Gym är verkligen inte min värld. I Sverige gick jag på Friskis & Svettis och det gillade jag. Här finns det inte sånt alls. Bara Zumba och det är jag för stel och omusikalisk för. För några år sen hade jag också skrivit på ett gymkontrakt och jag lyckades väl gå dit ca 10 ggr innan jag gav upp. Hur hittar man modet att åka dit igen? Jag vet att ingen tittar på just mig. Jag är mer orolig över att inte kunna göra övningarna rätt. Redan på provträningen verkade ledaren orolig över min ork och hon minskade redan då på vikterna och sa åt mig att dricka vatten. Jag såg väl svimfärdig ut.

Maskinerna i cirkelträningen loggar träningen och även det känns jobbigt. Att allt jag gör (alla fel...) ska sparas och kunna kontrolleras. Ja. Självklart är det rätt bra att kunna få ok på att man gör rätt och att ledarna ska kunna se och hjälpa mig. Men jag skäms över att jag är så usel på allt. Inte ens kunna göra styrketräning rätt.

Jag är en segpotta ibland men så fort jag kommer i en rutin att gå dit så känns det mkt bättre. Det gör väl inget om du skulle göra fel, det finns säkert ngn som kan visa dig rätt isåfall :) Man behöver inte lyfta tunga vikter bara för att man går på gym. Går lika bra att gå på löpband, crosstrainer, köra på roddmaskin eller vad man nu vill.
Ledaren ville säkert ditt bästa och kanske du kan få mer hjälp av denne? Förstår på ditt inlägg att du har dålig självkänsla men försök att lägga det åt sidan, du är inte usel, snarare tvärtom, jättebra att gå dit och träna.
 
Så var det för mig också, tog examen i september 2015. Ringde och frågade dem om jag inte skulle börja betala tillbaka tidigare, kommer inte ihåg exakt varför det var så men det var helt i sin ordning. De sa däremot att om jag började plugga igen, så skulle jag börja betala tillbaka igen direkt när jag avslutade studierna - det där gällde bara första gången.

Även för mig höjs beloppet varje år. I år betalar jag ungefär en hundring mer i månaden än förra året. Jag försöker att betala in lite extra i år också, så hoppas att det inte innebär att beloppet chockhöjs nästa år, men tänker att det inte borde påverka. Skulden minskar ju, dock ;) .

Då ska jag börja betala tillbaka direkt, för det är andra gången med CSN. Studerade till undersköterska för drygt 10 år sen. Tack, för mig känns det bättre att betala tillbaka direkt :) Hur betalar man in extra? :o
 
Då ska jag börja betala tillbaka direkt, för det är andra gången med CSN. Studerade till undersköterska för drygt 10 år sen. Tack, för mig känns det bättre att betala tillbaka direkt :) Hur betalar man in extra? :o

Aha, hm, då vet jag inte om de har ändrat något - det var vad de sa till mig iaf. Men ring och hör med dem!

Jag betalar via e-faktura, och höjer bara beloppet manuellt i internetbanken. En får ha lite koll om en gör som jag, dock, för nästa faktura minskas automatiskt och när en betalat årets belopp så kommer inga fler fakturor. Jag har ett konto där jag kommer att sätta in pengar om nån faktura uteblir för att den "redan är betald", så att jag kan betala in dem separat. Om jag förstått rätt, så kan en också betala in pengar manuellt (samma bankgiro och OCR-nummer som för de vanliga fakturorna).
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter "Det vore synd om matte saknade katthår på sängkläderna..." Matte funderar på att köra favorit i repris vad gäller middagen, det...
99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
78 386
Senast: Snurrfian
·
Kropp & Själ Detta är verkligen den värsta och längsta så kallade vintern jag någonsin har varit med om. Det har regnat och blåst konstant sedan i...
3 4 5
Svar
95
· Visningar
5 428
Senast: Hazel
·
F
  • Låst
Trädgård & Växter Med bara fyra dagar kvar av odlingsåret 2023 tar jag mig friheten att skapa nästa för 2024! :) Jag gissar att planerandet redan är igång...
98 99 100
Svar
1 997
· Visningar
65 479
  • Artikel
Hästnyheter Sommaren närmar sig och det blir allt varmare temperaturer på flera håll i landet. Hästar klarar ofta värmen relativt väl men det finns...
Svar
0
· Visningar
81
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp