Vad gör vi? Del CXII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Det gör kylteknik från 1800-talet, i form av tjocka stenväggar, också :D Hos oss blir det aldrig mer än 22-23 grader inne oavsett hur varmt det är ute, så skönt! Fast hade vi bott på översta våningen hade det nog varit lite svettigt de senaste dagarna trots allt...

Gamla svenska hemman från 1800-talet med tjocka väggar funkar rätt bra också... ;) Jag släpper in kylig luft under natten och stänger sedan till, då hålls temperaturen nere under större delen av dagen iaf :)
 
Tagit en morgonpromenad med hunden. Den första på länge, det har varit för hett.
Nu fixade vi en normalt lång runda utan att avlida. Även om han slängde sig ner i skuggan och vägrade gå lite då och då.

Dagens regn har minskat i prognoserna, timme för timme. Nu spås det knappt ett par millimeter. Trist men det bli i alla fall svalare. Jag har bäckvatten att vattna med men det hade varit mindre jobb om deet regnat ;)
 
Lite rörig natt den som var. Började med att jag tänkte sova inne. Ångrade mig runt 23-tiden. Letade fram en Madrass som är som skumgummi.
Sov ute och vaknade rumt tre och trodde klockan var mer (ljust då). Gick in igen och tog en kopp te och somnade på soffan. Var något förvirrad när klockan ringde och det tog någon sekund innan jag kopplade att jag hade visst sovit på soffan i vardagsrummet.

Har sedan fyllt vatten i hagar (det tar sin tid verkligen nu på sommaren).
Ja sedan inget utöver det vanliga, bara tagit ut hästar och fixat stallet.
Har inte ridit ännu men det var skönt att få allt annat gjort.
 
Har letat efter bra golfkläder sen jag började spela förra sommaren och undvikit att diskutera de små fåniga golfkjolarna. Undrade när sambon skulle säga nåt om dem, och väntade mig både önskemål och någon kommentar om att det är hett. Så igår, tillslut, så kom den. ”Du ser den där vita kjolen som tjejen där borta har?”, jag svarade ja och väntade med spänning på vad som skulle komma härnäst. ”De ser så sjukt sköna ut när det är såhär varmt. Jag har alltid varit sjukt avundsjuk, shorts är sjukt varmt!”

:rofl:

Jag föreslog att han skulle köpa en och börja spela i men han var inte helt bekväm med tanken.
 
Har letat efter bra golfkläder sen jag började spela förra sommaren och undvikit att diskutera de små fåniga golfkjolarna. Undrade när sambon skulle säga nåt om dem, och väntade mig både önskemål och någon kommentar om att det är hett. Så igår, tillslut, så kom den. ”Du ser den där vita kjolen som tjejen där borta har?”, jag svarade ja och väntade med spänning på vad som skulle komma härnäst. ”De ser så sjukt sköna ut när det är såhär varmt. Jag har alltid varit sjukt avundsjuk, shorts är sjukt varmt!”

:rofl:

Jag föreslog att han skulle köpa en och börja spela i men han var inte helt bekväm med tanken.
:idea: Tills man får lårskav och då är kjol långt ifrån skönt! Jag kan bli orimligt störd över alla klädkoder på golfen trots att jag inte ens spelar själv. Kompisen blev förbannad på en bana utomlands där hon inte fick spela i jeans men regnbyxor gick bra. :rofl: Men hon spelar normalt i shorts eller "byxkjol" när hon spelar.
 
Har letat efter bra golfkläder sen jag började spela förra sommaren och undvikit att diskutera de små fåniga golfkjolarna. Undrade när sambon skulle säga nåt om dem, och väntade mig både önskemål och någon kommentar om att det är hett. Så igår, tillslut, så kom den. ”Du ser den där vita kjolen som tjejen där borta har?”, jag svarade ja och väntade med spänning på vad som skulle komma härnäst. ”De ser så sjukt sköna ut när det är såhär varmt. Jag har alltid varit sjukt avundsjuk, shorts är sjukt varmt!”

:rofl:

Jag föreslog att han skulle köpa en och börja spela i men han var inte helt bekväm med tanken.

Golfkjolar är ju typ världens bästa plagg! Jag har nog sju stycken, alla från Röhnisch.
Man har fickor att lägga telefon och nycklar i och slipper få svettiga lår. Dessutom kan man cykla och i övrigt röra sig utan att man visar rumpan för övriga närvarande :D
 
Dottern red min ponny idag. Efter typ 20 minuter i paddocken var ponnyn skummig av svett. (Pga det orimligt klibbiga vädret.)
Efter stallet har jag tömt diskmaskinen och torklinan samtidigt som dottern har rensat en av sina byråer.
Nu väntar jag på att hårinpackningen ska verka klart så jag kan duscha och tvätta håret. Avskyvärt i det här vädret men ska iväg till stan och håret har inte tvättats sen i måndags :p
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter "Det vore synd om matte saknade katthår på sängkläderna..." Matte funderar på att köra favorit i repris vad gäller middagen, det...
99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
79 201
Senast: Snurrfian
·
Kropp & Själ Detta är verkligen den värsta och längsta så kallade vintern jag någonsin har varit med om. Det har regnat och blåst konstant sedan i...
3 4 5
Svar
95
· Visningar
5 502
Senast: Hazel
·
F
  • Låst
Trädgård & Växter Med bara fyra dagar kvar av odlingsåret 2023 tar jag mig friheten att skapa nästa för 2024! :) Jag gissar att planerandet redan är igång...
98 99 100
Svar
1 997
· Visningar
67 380
  • Artikel
Hästnyheter Sommaren närmar sig och det blir allt varmare temperaturer på flera håll i landet. Hästar klarar ofta värmen relativt väl men det finns...
Svar
0
· Visningar
99
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp